رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 555927

توافق واشنگتن و سئول درباره کره شمالی

ساعت 24-مقامهای ارشد آمریکا و کره جنوبی امروز (پنجشنبه) توافق کردند تا به منظور متقاعد کردن کره شمالی برای بازگشت به مذاکرات برنامه هسته‌ای آن تلاش کنند؛ برنامه‌ای که پیونگ‌یانگ تاکید دارد در اعتراض به آنچه خصومت آمریکا می‌نامد، نیست.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا در بخشی از تور منطقه‌ای خود در سئول به سر میبرد و بعدا راهی چین می‌شود. او ارشدترین مقام آمریکایی است که از زمان روی کار آمدن جو بایدن در ژانویه عازم چین می‌شود.

وندی شرمن امروز با چونگ ایویی-یونگ، وزیر خارجه کره جنوبی برای مذاکرات در قبال کره شمالی، اتحاد نظامی سئول و واشنگتن و دیگر مسائل منطقه‌ای دیدار کرد.

وزارت خارجه سئول در بیانیه‌ای اعلام کرد، طرفین برای ادامه رایزنیهای نزدیک برای بازگرداندن کره شمالی به پای میز مذاکره توافق کردند و موافق هستند که گفتگو برای خلع سلاح هسته‌ای کامل و صلح پایدار در شبه جزیره کره حیاتی است.

براساس این بیانیه، وزیر خارجه کره جنوبی از وندی شرمن خواست تا ائتلاف کشورش با آمریکا را تقویت کند. شرمن هم با تایید آن گفت، این ائتلاف برای صلح، امنیت و شکوفایی در منطقه هند – اقیانوسیه و شمال شرق آسیا کلیدی است.

ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی در نشست روز چهارشنبه بار دیگر به همکاری در کنار هم برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و دیگر تهدیدات منطقه‌ای تاکید کردند اما هیچ پیشرفتی در نزدیک کردن این دو متحد آمریکا حاصل نشد.

وندی شرمن در مذاکرات با همتایانش در توکیو گفت، این ائتلاف همچنان "محور صلح، ثبات و شکوفایی" است. این مقامها بار دیگر بر اهمیت احترام به قوانین بین‌الملل از جمله حفظ آزادی کشتی رانی و پرواز بر فراز دریای چین جنوبی تاکید کردند و مخالفت خودشان را با هرگونه تلاش یک‌جانبه برای تغییر وضعیت فعلی در دریای چین شرقی و تنگه تایوان ابراز داشتند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها