رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 556314

رئیسی: اعمال قانون تعارف‌بردار نیست /وزارت نیرو باید تولید و مصرف برق را همزمان مدیریت کند

ساعت24-رئیس جمهور منتخب در نشست بررسی مسائل صنعت برق کشور گفت: افزایش مصرف و دمای هوا در تابستان و نیاز نیروگاه‌ها به تعمیر و نگهداری از مسائل قابل پیش بینی است.

نشست ویژه سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور منتخب برای بررسی مسائل "صنعت برق کشور" با حضور مدیران و کارشناسان تراز اول صنعت برق برگزار شد.

برنامه‌ریزی فوری برای حل ناترازی در تولید و مصرف برق، تدبیر مناسب برای تعمیر و نگهداری نیروگاه‌ها، تسریع در فرآیند افزایش ۲۵۰۰ مگاوات به مدار تولید برق کشور، لزوم طراحی الگوی جامع مصرف برای بهینه‌سازی مصرف در بخش خانگی، صنعتی و کشاورزی، توسعه زمینه‌های واردات و صادرات بهینه برق توسط دولت و بخش خصوصی، استفاده از ظرفیت دانشگاهی و نخبگانی کشور برای ارائه راهکارهای نو و دانش بنیان برای حل مسائل صنعت برق کشور، بررسی راهکارهای غیر ریالی پرداخت مطالبات پیمانکاران از جمله راهکارهای تهاتری و اعطای امتیازات به آنها، ۷ محور مورد تاکید آیت‌الله رئیسی در این جلسه بود.

رئیس‌جمهور منتخب در این جلسه هم‌چنین افزود: وزارت نیرو تولید و مصرف را همزمان باید مدیریت کند؛ اعمال قانون تعارف‌بردار نیست، نمی‌شود یک بخش از دولت مجوز بدهد و بخش دیگر مخالفت کند. مردم باید آهنگ واحد از مجموعه دولت بشنوند. پایان دوره مسئولیت برخی مدیران، نباید منجر به تاخیر در انعقاد قراردادهای لازم برای تامین نیاز کشور شود. عدم پیش بینی و لحاظ احتمالات در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات مدیریتی، قابل قبول نیست. افزایش مصرف و دمای هوا در تابستان و نیاز نیروگاه‌ها به تعمیر و نگهداری از مسائل قابل پیش بینی است.

پیش از این جلساتی به منظور بررسی راهکارهای ریشه‌کنی بسترهای فسادزا در دولت، واکسیناسیون عمومی کرونا و مسائل اولویت‌دار خوزستان برگزار شده بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها