رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 556398

حاشیه‌های مبارزه ناهید کیانی و کیمیا علیزاده

چه کسی برد؟ چه کسی باخت؟

ساعت 24-۲۴ ساعت قبل از مبارزه ناهید کیانی نماینده ایران در وزن ۵۷- کیلوگرم تکواندو مقابل کیمیا علیزاده تکواندوکار سابق تیم ملی ایران که در المپیک زیر پرچم پناهجویان شرکت کرده، مردم واکنش‌های متفاوتی نسبت به این رقابت نشان دادند. بخش عمده‌ای این رقابت را به نوعی بازی دو سر باخت برای ورزش ایران عنوان کردند و از اینکه شرایط به گونه‌ای پیش رفته که باعث شده دو هم‌وطن، دو هم‌تیمی سابق و دو دوست که عکس‌های دونفره‌شان هنوز در اینترنت هست مقابل هم قرار بگیرند ابراز ناراحتی کردند.

خبر
به هر حال مبارزه این دو ورزشکار بامداد روز یکشنبه در دومین روز رقابت‌های المپیک توکیو انجام شد و درنهایت کیمیا علیزاده توانست با برتری ۱۸ بر ۹ بر ناهید کیانی راهی دور بعد شود. آنچه دقایقی قبل از مسابقه و حین رقابت دو مبارز توجه بینندگان تلویزیون را جلب کرد، اظهارات عجیب بهزاد کاویانی مجری برنامه المپیک و بیژن خراسانی گزارشگر بازی بود. کاویانی، علیزاده را انسانی بی‌هویت معرفی کرد که آلت دست بیگانگان شده و خراسانی اولین مدال‌آور تاریخ زنان ایران در المپیک را در تمام مدت گزارش «او»، «نماینده تیم پناهجویان»، «حریف کیانی» و... نامید و از به‌کار بردن اسم کیمیا علیزاده خودداری کرد! خراسانی در حالی که مشخص بود علیزاده از کیانی سرتر است و بهتر مبارزه می‌کند بارها و بارها چنین القا کرد که داوران در حال خوردن حق کیانی هستند! این در حالی است که ساعتی بعد و هنگامی که مبارزه تکواندوکار کره‌جنوبی و ازبکستان از تلویزیون پخش می‌شد، خراسانی تایید کرد که با آمدن هوگوهای الکترونیکی و حساس به ضربه عدالت در تکواندو رعایت می‌شود و اساسا داوران دیگر نمی‌توانند حق و ناحق کنند.
نوع برخورد صداوسیما با کیمیا علیزاده و تلاش برای نادیده گرفتن او انتقادات فراوانی در میان بینندگان تلویزیون برانگیخت و آنها در صفحات شخصی خود به این مساله واکنش نشان دادند. کاربران این سوال را مطرح کردند که این چه رسانه مقتدری است؟ آیا نمی‌شد خیلی عادی، انگار که علیزاده رقیبی مثل همه رقباست و با ورزشکاری از ایران بازی دارد به این مسابقه نگاه شود؟ کاربران این سوال‌ها را در کنار تصاویر منتشر شده بعد از مبارزه علیزاده و کیانی نوشتند. تصاویری که نشان می‌داد تکواندوکار سابق ایران بعد از برد خوشحالی نکرده و در عوض همبازی و مربی سابقش را در آغوش کشیده است.
نکته جالب توجه وضعیت علیزاده و کیانی این بود که کیانی در صورتی می‌توانست در جدول بماند و برای مدال برنز بجنگد که علیزاده راهی فینال می‌شد. بنابراین در تمام طول مدتی که علیزاده با سایر رقبای خود در مراحل یک‌هشتم، یک‌چهارم و نیمه‌نهایی مبارزه می‌کرد، مجریان برنامه‌های صداوسیما باز هم بدون نام بردن از علیزاده ابراز امیدواری می‌کردند که با صعود حریف کیانی به فینال، نماینده کشورمان بتواند در جدول شانس مجدد به رقابتش ادامه دهد.
علیزاده نیز که در توییترش از مردم خواسته بود برایش دعا کنند، در مبارزه‌های بعدی ابتدا جونز قهرمان دو دوره قبل المپیک از انگلستان و نفر اول رنکینگ وزن ۵۷- را شکست داد و سپس در یک بازی نزدیک از سد تکواندوکار چینی گذشت. علیزاده در نیمه‌نهایی مقابل حریف روس شکست خورد و راهی دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز شد. به این ترتیب ناهید کیانی نیز همانند هادی‌پور و میرهاشم حسینی از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها