رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 556453

افشاگر سعودی از وعده امارات و عربستان به رئیس‌جمهوری تونس خبر داد

ساعت ۲۴-افشاگر سعودی در توییتر اعلام کرد، امارات و عربستان به رئیس جمهوری تونس وعده پنج میلیارد دلاری در ازای موفقیت کودتا داده‌اند.

به گزارش النشره، مجتهد، افشاگر سعودی در توییتر به نقل از منابع نزدیک به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی فاش کرد: بن زاید و بن سلمان به قیس سعید، رئیس جمهوری تونس وعده دادند در صورت موفقیت کودتا پنج میلیارد دلار ودیعه بدهند. همچنین به صورت قطعی وعده دادند که بعد از موفقیت کودتا تونس وارد رکود نشود. آن‌ها از طریق کمیته‌های اینترنتی خود ۷۰۰ هزار حساب را در فیسبوک برای آماده کردن فضا جهت کودتا و تأیید آن ایجاد کردند که بیشتر این حساب‌ها، حساب رباتیک بود.

مجتهد همچنین در توییت دیگری نوشت: آنچه در تونس رخ می‌دهد کودتایی است که قیس سعید رهبری آن را برای سرنگونی کامل النهضه به روش کودتای عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر برای سرنگونی اخوان المسلمین برعهده دارد. کودتا با همکاری سیسی، بن زاید، بن سلمان و فرانسه انجام شد. تظاهراتی که تحت عنوان ۲۵ اکتبر برگزار شد نمایشی و شبیه تظاهرات ۳۰ ژوئن در مصر بود.

رئیس جمهوری تونس عصر یکشنبه پس از نشست فوق‌العاده‌ای با تعدادی از فرماندهان نظامی و امنیتی این کشور تعلیق اختیارات پارلمان و برکناری هشام المشیشی، نخست وزیر این کشور را اعلام کرد.

او اظهار کرد که تصمیم گرفته با کمک نخست وزیری که خود منصوب می‌کند، قدرت اجرایی را بر عهده بگیرد.

قیس سعید این تصمیمات را پس از آن اعلام کرد که با فراخوان جمعی از فعالان اعتراضاتی در استان‌های مختلف تونس برگزار شده و تظاهرکنندگان در سایه بحران‌های سیاسی، اقتصادی و بهداشتی در این کشور، سرنگونی ساختار حاکم را خواستار شده و اپوزیسیون را به شکست متهم کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها