رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 556793

عضو شورای مرکزی مذهبی ترین حزب ایران و طرفداری از چین کمونیست

ساعت 24 - انقلاب اسلامی ایران در ماههای نخست پس از پیروزی بررژیم پیشین بیشتر از اینکه علیه آمریکا باشد به دلیل فعالیت گسترده گروهها ،حزب ها و شخصیت های سیاسی کمونیستی با شوروی خصومت می ورزید و مرگ بر شوروی ومرگ بر کمونیست درشعارهای رسمی جایگاه ویژه داشت.

حزب کمونیست چین
dir="RTL" style="text-align:right">کمک های شوروی به عراق در جنگ با ایران این خصومت را بیشتر می کرد. از سوی دیگر انقلاب اسلامی و پس از آن قانون اساسی خواستار برخورد قاطع با اندیشه ضد خدا بوده وهستند. با این همه اما این روزها مذهبی ترین حزب سیاسی ایران یعنی حزب موتلفه اسلامی بدون پرده پوشی از حزب کمونیست چین والبته از باند مافیایی ولادیمبر پوتین دفاع می کند وخواستار گرایش عملی بیشتر ایران به چین و روسیه است. البته حزب موتلفه اسلامی در همه انتخابات دو دهه تازه سپری شده در مجلسودر انتخابات ریاست جمهوری شکست خورده است و از نظر ایرانی ها هیچ مقبولیتی ندارد. با این همه حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، گفته است که حکومت اسلامی ایران باید امید خود را از آمریکا و برجام قطع کند و به عقد قراردادهای اقتصادی با چین و روسیه روی آورد.

حمیدرضا ترقی که این سخن را در گفتگو با ایرنا مطرح کرده، افزوده است : "تا امروز که به خارج تکیه کردیم چه دستاوردی داشتیم و برجام و سیاست‌های کنونی آمریکا چه خاصیتی برای ایران دارند؟ نه سرمایه‌ای آمد و نه پول ما را می‌دهند."در ادامه عضو شورای مرکزی گروه مؤتلفه اسلامی گفته است : تکیه به خارج یا در واقع به غرب مشکلات جمهوری اسلامی ایران را حل نمی‌کند. ترقی در ادامه افزوده است : "می‌توانیم به ظرفیت‌هایی چون قراردادهای اقتصادی با چین، روسیه و توافقات با دیگر قدرت‌های اقتصادی امیدوار باشیم. آنها [چین و روسیه] در دوران تحریم‌ها به ما کمک کردند. به هیچ وجه نمی‌توان به غرب و آمریکا تکیه کرد."حمیدرضا ترقی تلویحاً به ناآرامی‌ها و اعتراض‌های جاری کشور نیز اشاره کرده و گفته است که اولویت ابراهیم رئیسی باید "عبور از چالش‌های تنش آفرین" باشد، بی آنکه البته بگوید که این عبور از چالش‌ها و تنش‌ها چگونه باید صورت بپذیرد. ترقی گفته است : "رئیسی مسائل و مشکلات روزهای اخیر را پیگیری می‌کند و به طور مستمر نظرات خود را در همۀ حوزه‌ها بیان می‌کند و با وزرای فعلی جلسه تشکیل می‌دهد و گزارش می‌گیرد." در هر حال، پیش از اظهار نظر رئیسی در بارۀ حل چالش‌های کشور، رهبر حکومت مذهبی ایران، علی خامنه‌ای، گفته است که آمریکا و غرب قابل اعتماد نیستند و او اضافه شدن شرط از سوی آمریکایی‌ها به برجام را برای احیای آن نمی‌پذیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها