رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 557053

سریال «وضعیت زرد» طنز متفاوتی دارد/ سلبریتی زدگی از آفت های فضای هنری کشور است

ساعت 24-تهیه کننده سریال «وضعیت زرد» گفت: سعی کردیم هم از لحاظ نوع کار، شوخی ها و راهبرد، کار متفاوتی ارائه دهیم به همین خاطر شوخی هایی در هیئت، مسجد و نماز داریم و دین را از فضای محافظه کاری در بازنمایی رسانه ای خارج کردیم و به متن زندگی آوردیم.

خبر
h1>

«حامد بامروت نژاد» تهیه کننده سریال «وضعیت زرد» درباره ایده اصلی و شکل گیری متن های این سریال گفت: ما حدود ۶ سال در باشگاه طنز انقلاب فعالیت می کردیم و حوزه های فعالیت مان طنز فضای مجازی، استندآپ، طنز مکتوب بود و همین باعث شد فکر کنیم می توانیم به سمت طنز نمایشی هم برویم. از طرفی از لحاظ محتوایی دوست داشتیم بتوانیم فضای متفاوتی از سبک زندگی متدینین را نمایش دهیم و دلمان می خواست این فضا طنز باشد.

سریال «وضعیت زرد» طنز متفاوتی دارد/ سلبریتی زدگی از آفت های فضای هنری کشور است

وی ادامه داد: بر همین اساس قالب و محتوای کار به سمت طنز رفت. جنس فضای سیتکامی شخصیت محور است و پیرنگ اصلی ندارد. از این جهت هم برای ما نقطه مثبت بود که بتوانیم در حجم کم و سرعت بالاتر کاری تولید کنیم و این امکان را به ما می داد که مماس بر جامعه شویم. به همین خاطر قالب سیتکام در ذهن ما پررنگ تر شد و از یک سال و نیم پیش طراحی شخصیت هایمان شکل گرفت.

این تهیه کننده درباره شوخی با دانشمندان هسته ای در این سریال نیز بیان داشت: برای ما مهم بود که بتوانیم واقعه ای در تاریخ معاصر ایران را در حافظه مخاطبانمان ثبت کنیم که در زمانی در تاریخ کشور دانشمند هسته ای ما را عامل بدبختی خطاب کردند و این براساس واقعیت بود. نویسنده سریال رشته فیزیک هسته ای خوانده و روی این حوزه کاملا مسلط است.

سریال «وضعیت زرد» طنز متفاوتی دارد/ سلبریتی زدگی از آفت های فضای هنری کشور است

بامروت نژاد با بیان تسلط نویسنده روی موضوع دانشمندان هسته ای گفت: نویسنده سریال رشته فیزیک هسته ای خوانده و روی این حوزه کاملا مسلط است و ریز و بم هایش را می داند. از طرفی این یک موقعیت تراژیک است که یک دانشمند هسته ای عامل بدبختی شود و از سازمان اخراج شود. این موضوع هم موقعیتی دراماتیک بود و هم فضای طنز به ما می داد.

وی درباره اینکه آیا سریال «وضعیت زرد» دچار تیغ سانسور شده است؟ افزود: از همان ابتدا برای متفاوت شدن کار تصمیم مان بر این بود که در طراحی شخصیت ها کاری کنیم که خط قرمزهای تلویزیون برایمان عامل بازدارنده نشود و به دوستان هم گفتیم فکر کنند این کار را برای تلویزیون نمی نویسند و قرار است خارج از فضای تلویزیون پخش شود. حتی سعی کردیم چند راهکار جلوی خودمان قرار دهیم که یکی از آنها این بود که اگر در هر شرایطی تلویزیون نخواست این سریال را پخش کند به سمت وی او دی ها برویم. اما سعی کردیم هم از لحاظ نوع کار، شوخی ها و راهبرد کار متفاوتی ارائه دهیم. به همین خاطر شوخی هایی در هیئت، مسجد و نماز داریم و سعی کردیم با حساسیت و به آرامی به موضوعات به صورت طنز ورود کنیم و دین را از فضای محافظه کاری در بازنمایی رسانه ای، خارج کنیم و به متن زندگی بیاوریم.

سریال «وضعیت زرد» طنز متفاوتی دارد/ سلبریتی زدگی از آفت های فضای هنری کشور است

وی ادامه داد: چند پارودی در سریال و چند پارودی با آژانس و با فیلم های آقای حاتمی کیا داریم و قصدمان انتقال این اتمسفر بود. اتمسفر برای ما خط قرمز بود و فکر کردیم اگر نتوانستیم تلویزیون را با خودمان همراه کنیم شاید بشود از راه های دیگر راهی برای پخش پیدا کنیم. ما از ابتدا نمی دانستیم قرار است وضعیت زرد از تلویزیون و شبکه سه پخش شود.بعد از اینکه کار تولید شد به دوستان ارائه دادیم و خداراشکر استقبال کردند و ساعت پخش خوبی هم در شبکه سه به ما دادند.

این تهیه کننده درباره استفاده از بازیگران غیر چهره نیز بیان داشت: فرایند انتخاب و دورخوانی بازیگران‌مان نزدیک به سه ماه طول کشید. محصولی مثل وضعیت زرد ناشی از انتخاب آگاهانه ما بود. بنابراین از بازیگرانی استفاده کردیم که توان بالایی در ایفای نقش دارند، اما سلبریتی نیستند. همچنین از بازیگران چهره در نقش مهمان استفاده کردیم که بازی بازیگران غیرچهره با چهره ها قابل قیاس باشد. از سویی می خواستیم بازیگران نقش اصلی کمتر کلیشه های مرسوم را بر خود گرفته باشند.

سریال «وضعیت زرد» طنز متفاوتی دارد/ سلبریتی زدگی از آفت های فضای هنری کشور است

بامروت نژاد افزود: یکی از آفت هایی که در فضای هنری ما وجود دارد سلبریتی زدگی است. تلویزیون افرادی را بزرگ می کند و بعد در دام آنها می افتد. الان چهار دوست سریال ما از ۱۰ تا ۱۵ سال تجربه تئاتر دارند. اما به دلیل های مختلف پشت درهای تلویزیون ماندند. کارهای سیتکامی به این شکل است و باید به آن فرصت داد تا بتواند با مخاطبش ارتباط بگیرد. می شود کار طنز انجام داد و موفق هم بود و از سلبریتی ها استفاده نکرد و اگر تلویزیون به این شکل پیش رود می تواند انحصار سلبریتی ها را بشکند و آن موقع است که تلویزیون راحت تر کار می کند.

به گزارش فارس، سریال «وضعیت زرد» به کارگردانی مجید رستگار و تهیه کنندگی حامد بامروت نژاد از شبکه سه پخش می شود.

زین العابدین تقی‌پور، حسام خلیل‌نژاد، آرش ماهان‌کیا، محمد مهدی رضائی، مهران رجبی، بهار داورزنی، امیر غفارمنش، علی سلیمانی و سوسن پرور از جمله بازیگران این سریال تلویزیونی‌اند.

سریال «وضعیت زرد» طنز متفاوتی دارد/ سلبریتی زدگی از آفت های فضای هنری کشور است

برخی از عوامل تولید سریال طنز «وضعیت زرد» عبارتند از: کارگردان: مجید رستگار، بازیگردان: محمدرضا شهبازی، نویسنده: علی عموکاظمی، برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: فرشاد کلباسی، مدیر فیلمبرداری: علی سبحانی، مدیر صدابرداری: داود قلی پور، طراح صحنه و دکور: فاطمه یاسمی، طراح گریم: نوید فرح مرزی، طراح لباس: مریم نیک رفتار، مدیر تولید: میلاد لکی، مدیر تدارکات: کاظم جمیل آذر، منشی صحنه: یاسمین پدری، تدوین: امید توتونچی، موسیقی: سامان مهدوی، اصلاح رنگ و نور: یحیی محمد علیی، صداگذاری: مهدی جمشیدیان و تهیه کننده: حامد بامروّت‌نژاد.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها