رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 557109

روحانی: افتتاح پروژه‌ها خار چشم توطئه‌گران بود

ساعت24- رییس جمهوری گفت: افتتاح پروژه های دولت خاری در چشم آن‌هایی بود که علیه ایران توطئه هایی را طراحی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی بعد از ظهر یکشنبه در آیین افتتاح طرح های ملی وزارت خانه های نفت و کشور و سازمان های انرژی اتمی و تامین اجتماعی در سراسر کشور، در هشتاد و هشتمین و آخرین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، اظهار داشت: در ۸ سال گذشته اقدامات بسیار زیادی در کشور انجام شده و طرح های بزرگ و عظیمی افتتاح شده و وقتی از این موفقیت ها سخن می گوییم، نه تعریف از دولت بلکه تعریف از ملت بزرگ ایران است.

روحانی با بیان اینکه در این دولت در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی کارهای بی نظیری در تاریخ ایران صورت گرفته است، گفت: توسعه پارس جنوبی و عسلویه امروز به خوبی مشهود است و باید بدانیم که این پول نبود که عسلویه را ساخت بلکه عشق به آبادانی ایران و ایمان مردم بزرگ ما بود که عسلویه را ساخت.

رئیس جمهور طرح‌های افتتاح‌شده در منطقه عسلویه را عظیم‌ترین پروژه اقتصادی تاریخ ایران دانست و اظهار داشت: در طول ۸ سال گذشته غیر از دوران شیوع کرونا که مانع سفر بود، ۶ نوبت از عسلویه بازدید کردم و در هر بار افتتاح فازهای مهمی را در این منطقه شاهد بودیم.

اهم اظهارات رئیس جمهور را بخوانید؛

*در طول دولت تدبیر و امید، ۱۰ فاز فعال در پارس جنوبی به ۲۷ فازافزایش یافته است و ۱۷ فاز در طول ۸ سال گذشته به افتتاح رسید و امروز می‌توان گفت که تقریباً فازهای پارس جنوبی به اتمام رسیده است و فقط یک فاز بخاطر شرایط تحریم و جنگ اقتصادی باقی مانده است.

*در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی، اقدامات بی‌نظیری در طول ۸ سال گذشته انجام شده که در تاریخ ایران بی‌سابقه است و کارهای انجام شده در ۸ سال را می‌توان با ده‌ها سال قبل مقایسه کرد و البته در این زمینه، کار اصلی را ملت ایران، مهندسین و جوانان انجام دادند.

*یکبار که خدمت رهبر معظم انقلاب بودم در همان اوایل که البته چند ماهی گذشته بود، ایشان خیلی تجلیل و تشویق کردند و گفتند که افتتاح پنجشنبه‌های شما برنامه بسیار خوبی است. البته ما اینجا یک گوینده بودیم و علی برکت الله را گفتیم ولی کار را مهندسین، کارگران، مدیران و ملت ایران انجام دادند.

*به ملت بزرگ و سرافراز ایران و به کشور، اسلام و انقلاب خود افتخار می‌کنیم.

*در زمینه انرژی هسته‌ای تعصب خاصی داریم، فشارها و اذیت‌های زیادی از سال ۸۲ تا امروز علیه ملت ایران به بهانه مسأله هسته‌ای انجام شده است، بنابراین موضوع هسته‌ای برای ما حائز اهمیت است.

*بعد از برجام تبلیغات سویی انجام شد که دولت ایران در قبال دلار و پول، فناوری هسته‌ای را معامله کرده است در حالی که این حرف نادرست و غیردقیقی بود و با افتتاح‌هایی که در زمینه هسته‌ای انجام می‌شد، به نوعی اقدامات انجام شده در این زمینه متبلور می‌گردید و در ماه‌های اخیر هم که انرژی اتمی موظف شد به یکباره غنی‌سازی ۲۰ درصد و ۶۰ درصد انجام داده و مقدار غنی‌سازی را افزایش دهد و ماشین‌ها و تجهیزات جدید را به صورت زنجیره‌ای فعال کند، اقدامات بزرگی که در این زمینه انجام شده بود، بیشتر تبلور پیدا کرد.

*در فناوری هسته‌ای پیشرفت‌های خوبی داشتیم اما در ماده اولیه آن و کیک زرد کمبود داشتیم و یکی از خواص برجام ورود کیک زرد به ایران بود و ده‌ها تن در هر مقطعی وارد ایران شده و منابع ما را غنی کرد.

*امروز از لحاظ فناوری در ساخت کسک و فعال‌سازی منابع و معادن خود اقدامات نیز خوبی انجام شده است و هزینه تولید کیک زرد از هزار دلار برای یک کیلو به ۸۰ دلار کاهش یافته است.

* در همه حال فناوری خود را حفظ کرده و حفظ خواهیم کرد، البته باید گره تحریم را برطرف کنیم و در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام شده است و امیدواریم ادامه این روند در دولت بعد به ثمر بنشیند.

*اقدامات انجام شده برای استفاده رایگان کارگران و بازنشستگان از بیمارستان‌های دولتی بسیار ارزشمند است.

*دولت در کمتر از ۲ سال اخیر علیرغم همه مشکلات بدهی ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرد و امیدواریم از ثمرات آن همه کارگران و ملت ایران بهره‌مند شوند.

* ملت ما در این ایامی که در تحریم، جنگ و کرونا بودیم و مشکلات فراوانی داشتیم، ملت بزرگ و سرافرازی است و ما به این ملت افتخار می‌کنیم، ما به ایران، اسلام و انقلاب‌مان افتخار می‌کنیم

*وقتی به همین ساختمان همایش‌های بین‌المللی اصفهان نگاه می‌کنیم من غیر از اینکه در فیلم امروز قبلا هم عکس‌ها و فیلم‌های آنها دیده‌ام که مهندسی بسیار زیبایی دارد البته اصفهان مرکز ذوق ایرانی است و بسیار زیباست و انسان مباهات می‌کند به مغز طراح، ریاضیدان و معماری که ۵۰۰ سال پیش در اصفهان این کارهای عظیم و بزرگ را طراحی کرده‌اند.

*من از چند نفر از رهبران بزرگ دنیا که همه دنیا را دیده بودند و کشور خودشان هم کشور صنعتی پیشرفته‌ای است شنیدم که می‌گفتند جایی به زیبایی اصفهان در دنیا نیست. شما همین میدان نقش جهان را می‌بینید، کار یک دولت و یک فرد نیست، بلکه کار یک ملت است، این ملت، بزرگی است که در مقاطع مختلف تاریخی این کار عظیم و بزرگ را انجام داده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها