رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 557487

هوای تهران؛ فعلا نیمه ابری و رگبار باران در نیمه شمالی

ساعت ۲۴- آسمانی ابری تا نیمه ابری، گاهی همراه با وقوع رگبار باران در نیمه شمالی استان تهران تا دو روز آینده و تداوم هوای قابل قبول در غالب مناطق ‌پایتخت طی امروز (۱۳ مرداد) مورد انتظار است.

html>

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا روز جمعه (۱۵ مرداد) وضعیت جوی استان تهران، آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد، در ساعات بعدازظهر همراه با افزایش ابر و در نیمه شمالی استان گاهی با وقوع رگبار باران، وزش باد شدبد موقت و رعد و برق ‌پیش‌بینی می‌شود.

طی این مدت در ساعات عصر و شب در نیمه جنوبی استان گاهی وزش باد نسبتا شدید با احتمال خیزش موقت گردوخاک مورد انتظار است.

بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، صبح امروز (۱۳ مرداد ماه) کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر است.

تداوم این شرایط جوی طی روز تاحدودی پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد، همچنین با حضورعوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» در ساعات بعدازظهر افزایش غلظت این آلاینده و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پیش‌بینی می‌شود. افزایش تدریجی تندی باد و رشد ناپایداری جوی تا اواخر وقت باعث کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌ قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

کاهش تندی باد تا صبح فردا (۱۴ مرداد ماه) باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها می‌شود و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. طی روز بر تندی باد افزوده می‌شود و شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، با این حال افزایش غلظت آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق را به دنبال خواهد داشت.

با وزش باد نسبتا شدید و رشد ناپایداری جوی تا شامگاه فردا (۱۴ مرداد ماه) پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار بگیرد، هرچند در برخی مناطق مستعد احتمال گسیل گردوخاک و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۱ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها