رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 557499

این واکسن بالاترین ضریب ایمنی را در مقابل کرونا دارد

ساعت ۲۴-دبیر انجمن بیماری‌های عفونی کشور گفت: با گسترش و شیوع کرونا دلتا در کشور افراد ایمنی‌ گله‌ای در مقابل کرونا به دست می‌آورند.

html>

آمیتیس رمضانی دبیر انجمن بیماری‌های عفونی کشور در خصوص تزریق دز سوم واکسن کرونا گفت: کشورهایی مثل آمریکا که خیلی سریع واکسن تزریق کردند با بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدند که آنتی‌بادی‌ها پایین آمده و افراد مجدد به واریانت دلتا مبتلا می‌شوند و حدس و گمانشان این است که دو دُز واکسن کافی نیست و نیاز به تزریق دُز سوم واکسن دارند.

وی با بیان این‌که کارایی تمام واکسن‌ها در مقابل واریانت دلتا بسته به نوع واکسن کاهش پیدا کرده است، ادامه داد: کشورهایی که مدعی کارایی ۹۰ درصدی واکسن فایزر بودند با افزایش تست‌های مثبت کرونا متوجه کارایی ۶۰ درصدی این واکسن شدند.

دبیر انجمن بیماری‌های عفونی کشور با بیان این‌که پوشش واکسیناسیون ما تقریباً روی ۳ درصد است، افزود: جمعیت کشور ما با ابتلاهای زیاد به کرونا دلتا روند ایمنی گله‌ای را در پیش گرفته است.
رمضانی با تاکید بر این‌که این بیماری به‌گونه‌ای نیست که با یک مرتبه مراجعه به پزشک و گرفتن قرص استامینوفن منتظر علائم بعدی باشیم، افزود: تب مداوم، سرفه و ضعف بدن نشان از درگیری ریه می‌دهد که خطرناک است. از این‌رو بیماران باید ارتباط خود با پزشک را تا بهبودی کامل حفظ کنند.

وی در خصوص تاثیر واکسن کووپاستور نسبت به کووبرکت عنوان کرد: هردو واکسن برای تشخیص کارایی نیاز به زمان دارند. ولی واکسن انستیتو پاستور چون همان واکسن کوبایی است و در آنجا فاز سه بالینی‌اش تمام شده و نتایجش هم معلوم شده، می‌توانیم به همان نتایج اکتفا کنیم و بگوییم کارایی خوبی داشته است.

رمضانی همچنین در مورد افرادی‌که به آنتی بیوتیک‌ها (پنی‌سیلین، پلاریتومایسین، سولفامتوکسازول، کلاً کوترین موبتازول) و حتی نیش زنبور یا موادغذایی حساسیت دارند، افزود: این افراد منع واکسن ندارند و فقط کافی است هنگام تزریق واکسن به سابقه آلرژی و شدت آن اشاره کنند تا فردی که واکسن را تزریق می‌کند اقدامات لازم را نسبت به بروز علائم حساسیت انجام دهد.

دبیر انجمن بیماری ‌های عفونی خاطرنشان کرد: افرادی که سابقه آلرژی دارند باید بعد از تزریق نیم‌ساعت در محل بمانند که اگر بدنشان واکنش نشان داد داروی مناسب را به او تزریق کنند.
منبع: آنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها