رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 557516

در چین؛

غول بازی رایانه ای قوانین جدید برای کاربران نوجوان وضع می کند

ساعت ۲۴-شرکت تنسنت در پی انتشار مقاله ای که بازی های رایانه ای را افیون معنوی نامیده بود از اعمال محدودیت هایی برای کاربران زیر سن قانونی و همچنین کودکان زیر ۱۲ سال خبر داد.

خبر
html>

به نقل از آسوشیتدپرس، تنسنت (Tencent) بزرگترین شرکت بازی‌های رایانه‌ای چین اعلام کرد مدت زمان بازی برای افراد زیر سن قانونی را محدود می‌کند و از سوی دیگر به کودکان کمتر از ۱۲ سال اجازه خرید داخل بازی را نمی‌دهد.

پس از انتشار مقاله‌ای انتقادی درباره بازی‌های رایانه‌ای در نشریه «اکونومیک اینفورمیشن دیلی»، ارزش سهام تنسنت ۱۱ درصد کاهش یافت و پس از چند ساعت تنسنت اقدامات خود برای کاربران زیر سن قانونی را اعلام کرد. در این مقاله از بازی‌های رایانه‌ای به نام «افیون معنوی» یاد شده بود.

در مقاله مذکور به یکی از بازی‌های بسیار مشهور تنسنت به نام «Honor of Kings» به عنوان موردی اشاره شده بود که افراد زیر سن قانونی را معتاد می‌کند. همچنین در ادامه مقاله از یک دانش آموز نقل قول شده بود؛ برخی از نوجوانان روزانه ۸ ساعت سرگرم این بازی می‌شوند.

در بخش دیگری از آن آمده بود؛ «افیون معنوی» به صنعتی چند صد میلیارد دلاری تبدیل شده است و نباید اجازه داد صنایع به شکلی توسعه یابند که یک نسل را از بین ببرند. البته این مقاله آنلاین چند ساعت پس از انتشار حذف شد.

در پی انتشار این مقاله، تنسنت در بیانیه‌ای اعلام کرد مدت زمان مجاز بازی برای افراد زیر سن قانونی را به یک ساعت در روزهای عادی و ۲ ساعت در روزهای تعطیل کاهش می‌دهد. همچنین به کودکان زیر ۱۲ سال نیز اجازه داده نمی‌شود از قابلیت خرید در بازی رایانه‌ای استفاده کنند.

طبق قانون چین، کاربران کمتر از ۱۸ سال حداکثر می‌توانند در روزهای عادی یک ساعت و نیم و در روزهای تعطیل ۳ ساعت بازی آنلاین انجام دهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها