رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 557665

سه عاملی که امروز قیمت نفت را در بازارهای جهانی کاهش داد

ساعت 24-امروز قیمت نفت در بازارهای جهانی با تقویت ارزش دلار، بالا رفتن ذخایر آمریکا و افزایش محدودیت های کرونایی، کاهش یافت.

html>

امروز قیمت نفت در بازارهای جهانی تحت‌تأثیر افزایش ذخایر نفت آمریکا، افزایش محدودیت‌ها با شیوع بیماری کرونا و افزایش ارزش دلارکاهش یافت.

براساس گزارش رویترز، امروز پنج‌شنبه نفت از قیمت‌ روزهای قبل عقب‌نشینی کرد. در این میان محدودیت‌هایی که برخی از کشورها به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید19 در پیش گرفتند و نیز افزایش ارزش دلار در بازارهای جهانی، به کاهش قیمت‌ها کمک کرد.

امروز پنج‌شنبه، ژاپن محدودیت‌های اضطراری را اعمال کرد. در عین حال چین به عنوان دومین کشور مصرف‌کننده نفت در جهان محدودیت‌هایی را در برخی از شهرها اعمال کرد و پروازها را لغو کرد که این عاملی برای کاهش تقاضای نفت در بازارهای جهانی شد.

امروز قیمت نفت برنت در لحظه انتشار خبر با 12 سنت کاهش نسبت به روز گذشته بشکه‌ای 70 دلار و 26 سنت معامله می‌شود. نفت وست‌تگزاس آمریکا هم 10 درصد عقب‌نشینی کرده و بشکه‌ای 68 دلار و 5 سنت معامله می‌شود.

تحلیل‌گران FGE طی یادداشتی اعلام کردند: «چین در حال حاضر با چالش‌برانگیزترین بحران کووید19 از ابتدای شیوع که تحت کنترل درآورد، مواجه است.» آنها تأکید کردند که بیماری کووید19 دوباره تشدید شود و محدودیت‌های دوباره اعمال شود. این محدودیت‌ها در حوزه حمل و نقل داخلی در آینده‌ای نزدیک روی تقاضای سوخت تأثیرگذار خواهد بود و پیش‌بینی کردند که تقاضا برای بنزین 80 هزار بشکه در روز در ماه آگوست نسبت به ماه جولای کمتر شود.

عامل دیگری که باعث کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی شد بالا رفتن ذخایر نفت آمریکاست. براساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته 3.6 میلیون بشکه افزایش یافته است.

در این میان افزایش ارزش دلار با این تصور که فدرال رزرو آمریکا احتمالا سیاست‌های سختگیرانه‌ای را پیش از موعد اعمال خواهد کرد، باعث تقویت ارزش دلار شد. افزایش ارزش دلار معمولاً نفت خام را برای خریداران با دیگر ارزها گران‌تر می‌سازد و با کاهش تقاضا، قیمت نیز افت می‌کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها