رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 557674

7 دلیل که ضرورت شستن جداگانه لباس زیر را مشخص می کند

رپورتاژتبلیغی/بعضی از ما گاهی در انجام آداب صحیح لباس شستن تنبل هستیم. ما معمولا همه لباس‌ها از بلوز سفیدمان و جوراب پشمی مادربزرگ تا ژاکت مد روز و حتی لباس ورزشی خود را با یکدیگر در ماشین لباسشویی می‌اندازیم. این در حالی است که لازم است در شستن لباس‌هایمان برخی نکات را رعایت کنیم تا هم لباس‌های تمیزتری داشته باشیم و هم کیفیت آن‌ها را حفظ کنیم. یکی از این نکات، شستن جداگانه لباس زیر است که در ادامه با دلایل آن آشنا می‌شوید.

html>

1. ممکن است بر روی لباس زیر مدفوع وجود داشته باشد

محققان مطرح می‌کنند که بر روی لباس زیر ممکن است روزانه حدود یک‌دهم مدفوع وجود داشته باشد. بنابراین، وقتی لباس زیر را همراه لباس‌های دیگر در ماشین لباسشویی می‌اندازید، چه اتفاقی می‌افتد؟ حدود 100 میلیون باکتری ای. کولی (E. coli) و استافیلوکوک اورئوس (Staphylococcus aureus) در آب وجود خواهد داشت.

نتایج یک تحقیق که توسط دکتر چارلز گربا (Charles Gerba)، استاد میکروب‌شناسی در دانشگاه آریزونا، انجام شد، نشان داد که تنها انداختن یک لباس زیر همراه با لباس‌های دیگر در ماشین لباسشویی حدود 100 میلیون باکتری ای. کولی را وارد آب می‌کند.

2. از آب سرد استفاده می‌کنید

ماشین‌های لباسشویی تمام‌اتوماتیک، کارها را برای ما بسیار راحت کرده‌اند. دمای ایده‌آل برای شستشوی لباس کاهش پیدا کرده است و اگر ما لباس‌ها را با آبی که دمای آن 15 درجه سانتی‌گراد بشوییم، بسیار مناسب است. ما می‌خواهیم برخی لباس‌های زیر مثل شورت مجلسی توری و لامبادا زنانه یا لباس زیر عروسکی، کمتر آسیب ببیند و به همین دلیل تصمیم می‌گیریم که از آب داغ استفاده نکنیم.

بااین‌حال، لازم است بدانید دمای مناسب آب برای از بین بردن باکتری لباس به‌ویژه لباس زیر، حداقل 40 درجه سانتی‌گراد است. به همین دلیل مهم است که لباس زیر به‌صورت جداگانه شسته شود. این امر به‌خصوص زمانی اهمیت پیدا می‌کند که به عفونت مبتلا باشید. در این شرایط، استفاده از لباس زیر یک بار مصرف نیز در طول مدت بیماری می‌تواند مفید باشد.

3. در صورت داشتن نوزاد یا فرد سالخورده، احتیاط بیشتری لازم است

نوزادان و افراد سالخورده سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند. آن‌ها بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به عفونت هستند و اشتباه شستن لباس‌ها می‌تواند برای آن‌ها بسیار آسیب‌زا باشد. حتی محققان توصیه کرده‌اند که اگر فردی در خانه شما بیمار یا ضعیف است، دمای آب برای شستشوی لباس را به 60 درجه سانتی‌گراد افزایش دهید، زیرا این کار باعث از بین رفتن تمام باکتری‌های موجود در لباس‌ها می‌شود.

4. لباس زیر شما کمتر آسیب می‌بیند

زمانی که می‌خواهید لباس زیر معمولی یا نخی تابستانی، سوتین اسفنجی جک دار یا پلانج خود را بشویید، لازم است شستن این لباس‌ها را به صورت جداگانه در نظر بگیرید، چون بافت ظریفی دارند. انداختن سوتین چسبی همراه با لباس‌های دیگر در ماشین لباسشویی موجب می‌شود که لباس زیر گره بخورد و کیفیت آن کاهش پیدا کند. از سوی دیگر، این نکته را نیز به یاد داشته باشید که برای شستن لباس زیر، دکمه شستشوی لباس ظریف ماشین لباسشویی را بزنید تا چرخش ماشین لباسشویی به لباستان آسیب نرساند.

5. ممکن است وسایل مربوط به حمام و آشپزخانه با هم مخلوط شوند

ما به تمیز نگه داشتن آشپزخانه اهمیت زیادی می‌دهیم، اما ممکن است به عواقب شستن دستمال آشپزخانه با لباس زیر توجه نکنیم. اگر این موارد را از هم جدا نکنیم، دستمال آشپزخانه می‌تواند به باکتری‌های ای. کولی و استافیلوکوک اورئوس آلوده شود و سپس این باکتری‌ها به ظروف و سایر وسایل آشپزخانه منتقل شوند. این مسئله درنهایت، غذا و سپس بدن ما را آلوده می‌کند.

6. استفاده از شوینده قوی، راه‌حل مناسبی نیست

بسیاری از ما برای تمیز کردن و شستن لباس‌های خود از مواد شوینده بسیار قوی استفاده می‌کنیم. بااین‌حال، با توجه به دمای آبی که برای شستشوی لباس در نظر می‌گیریم و همچنین سهل‌انگاری در استفاده شوینده مناسب، ممکن است لباس‌هایمان به باکتری‌ها آلوده شوند.

اگر می‌خواهید برای شستن لباس زیر از آب خیلی داغ استفاده نکنید، لازم است مواد شوینده را همراه با کمی سفیدکننده استفاده کنید. بااین‌حال، اگر احتمال عفونت زیاد است استفاده از آب خیلی داغ و درعین‌حال استفاده از ماده شوینده همراه با سفیدکننده ضروری است. از سوی دیگر، اگر می‌خواهید لباس زیر را با دمای پایین آب بشویید، می‌توانید از محلول ضدعفونی‌کننده لباسشویی نیز استفاده کنید.

7. ممکن است از ماده شوینده مایع استفاده کنید

بررسی‌ها نشان می‌دهند که مواد شوینده مایع، سفیدکننده ندارند. بنابراین، آن‌ها برای شستشو و تمیز کردن لباس‌های زیر کافی نیستند، زیرا سفیدکننده می‌تواند باکتری‌های لباس را از بین ببرد. مواد شوینده پودری برای شستشوی لباس زیر مناسب‌تر هستند زیرا معمولا سفیدکننده بیشتری دارند.

درنهایت، بررسی‌ها نشان می‌دهند که لباس زیر حاوی برخی باکتری‌های مضر است و به همین دلیل، شستن مناسب آن اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین نکات در این مورد، جداگانه شستن لباس زیر است. در این صورت، احتمال ابتلا به عفونت‌ها کاهش می‌یابد و از سلامت اعضای خانواده مراقبت بیشتری صورت می‌گیرد. این امر به‌خصوص زمانی اهمیت دارد که در خانه شما فردی بیمار یا ضعیف زندگی کند.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها