رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 557800

وزرای خارجه کره جنوبی و آمریکا، خلع سلاح اتمی کره شمالی را بررسی کردند

ساعت24-وزیران خارجه کره جنوبی و آمریکا در تماس تلفنی ضمن گفت‌وگو درباره احیای روند خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره، بر لزوم بررسی روش‌های مختلف جهت همکاری با پیونگ‌یانگ تاکید کردند.

html>

رسانه‌های شرق آسیا از مکالمه تلفنی «چونگ یونگ» وزیر خارجه کره جنوبی با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی وی خبر دادند.

وزارت خارجه کره جنوبی امروز (جمعه) اعلام کرد که چونگ در این تماس با بلینکن درباره تلاش‌ها برای تعامل با کره شمالی در حوزه‌های مختلف از جمله کمک‌های انسان‌دوستانه صحبت کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در حالی که واشنگتن و سئول هر دو خواستار خلع سلاح اتمی پایان برنامه موشکی بالستیک کره شمالی هستند اما این دو متحد درخصوص رویکردها در قبال پیونگ‌یانگ تفاوت دارند. «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی خواستار ایجاد روابط اقتصادی بین دو کره است اما آمریکا بر تداوم تحریم‌ها تا زمانی که ابتدا خلع سلاح انجام شود، تاکید دارد.

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی آمده است، وزرای خارجه دو کشور توافق کردند تا مباحثات دقیقی درباره روش‌های همکاری با کره شمالی از جمله همکاری‌های انسان‌دوستانه برگزار کنند و همچنین تلاش‌ها برای تعامل با پیونگ‌یانگ را ادامه دهند.

بر اساس این گزارش، سئول درباره این تماس تلفنی توضیح داد: «وزرای خارجه توافق کردند که به هماهنگی اقدامات دیپلمات جهت پیشرفت به سمت هدف خلع سلاح اتمی کامل و برقراری صلح پایدار در شبه‌جزیره کره ادامه دهند».

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای گفت بلینکن بار دیگر حمایت واشنگتن از گفت‌وگو و تعامل بین کره‌های جنوبی و شمالی را اعلام کرد.

پیش از این نیز سه مقام دولتی کره جنوبی خبر داده بودند که سئول و پیونگ‌یانگ برای بازگشایی دفتر مشترک ارتباطات و همچنین برگزاری نشستی جهت احیای روابط، در حال مذاکره هستند. (جزئیات بیشتر)

در ماه می گذشته، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از عزم خود برای دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گفته بود. «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید نیز گفته بود که واشنگتن در سیاست خود در قبال کره شمالی تجدید نظر کرده و دیگر بر سیاست چانه‌زنی و خرید زمان تکیه نخواهد کرد.

اظهار نظر درباره مذاکرات با کره شمالی درحالی‌ است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا سه بار به صورت چهره به چهره با رهبر کره شمالی دیدار و در زمینه خلع سلاح اتمی در قبال رفع تحریم‌ها مذاکره کرد اما در نهایت این مذاکرات به دلیل زیاده خواهی‌های آمریکا به بن‌بست رسید و ناکام ماند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها