رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 557824

مواضع ابراهیم رئیسی درباره بازار نفت، حزب الله لبنان، حشدالشعبی و .../ادامه دیدارها با مقامات خارجی

ساعت 24-رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره حامی مجاهدین فلسطینی خواهد بود، تاکید کرد: هرگز تردیدی در این سیاست نداشته و نخواهیم داشت. فلسطین از نظر ما مساله اول جهان اسلام بوده و خواهد بود.

html>

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، عصر امروز جمعه در دیدار "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، با تشکر از نگاه امیدآفرین وی درباره آزادسازی قدس و پایان اشغال فلسطین گفت: امروز نشانه های پیروزی بزرگ جریان مقاومت ظاهر شده و عملیات شمشیر قدس یکی از نشانه های این پیروزی بود.

رئیس جمهور افزود: عملیات شمشیر قدس نشان داد که ابتکار عمل در دست جریان مقاومت است. نیروهای مقاومت در این عملیات چنان عرصه را بر دشمن صهیونیستی تنگ کردند که نه خود صهیونیست ها و نه حامیان آنها فکر آن را هم نمی کردند.
رئیسی پیروزی عملیات شمشیر قدس را باعث امیدواری دوستان و ناامیدی دشمنان جریان مقاومت توصیف کرد و اظهار داشت: مهمترین پیام این پیروزی این بود که نظریه مقاومت در فلسطین جواب داده و خواهد داد. آنچه آینده فلسطین و منطقه را رقم می زند، مجاهدت مجاهدان و مقاومت نیروهای جهادی است.
رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره حامی مجاهدین فلسطینی خواهد بود، تاکید کرد: هرگز تردیدی در این سیاست نداشته و نخواهیم داشت. فلسطین از نظر ما مساله اول جهان اسلام بوده و خواهد بود.
"اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در این دیدار با بیان اینکه حامل پیام تبریک و درود ملت مقاوم و مظلوم فلسطین در تمام نقاط فلسطین و جهان برای آیت الله رئیسی است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و امام خمینی (ره) از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به مساله فلسطین اهتمام جدی داشته اند.
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تعیین روز جهانی قدس را از مهمترین و ماندگارترین اقدامات جمهوری اسلامی دانست و گفت: ایران پس از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی در مسیر حمایت از آرمان قدس ثابت قدم مانده و با وجود توطئه های بیشماری که ایران را احاطه کرده تا از آرمان آزادی فلسطین دست بردارد، همچنان از این آرمان دست نکشیده و پیروزی شما در انتخابات اخیر نیز گواه دیگری بر ثبات قدم ملت ایران در حمایت از آرمان آزادی قدس است.
اسماعیل هنیه با بیان اینکه نیک می دانیم بسیاری از مواضع خصمانه آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای دیگر علیه ایران ناشی از حمایت از جنبش های مقاومت و نپذیرفتن نقشه های آمریکا برای فلسطین است، اضافه کرد: جنبش حماس در برابر سیاست های خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در کنار برادران خود در جمهوری اسلامی ایستاده است.
وی با اشاره به اینکه به آینده مقاومت خوشبین هستیم، اظهار داشت: امروز طرح های آمریکایی ها برای منطقه و از جمله فلسطین به شدت در تنگنا قرار گرفته و خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و عراق پس از سال ها اشغالگری گواه این ادعاست.
اسماعیل هنیه با اشاره به اینکه اکنون جریان مقاومت تمام گزینه های دشمن را ناکام گذاشته است، خاطرنشان کرد: عملیات شمشیر قدس باعث شد که نظر جامعه بین المللی درباره جنبش های مقاومت تغییر کرده و توازن قوا در منطقه متحول شود.

همواره و با همه وجود از حق مردم مظلوم فلسطین دفاع خواهیم کرد

سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در دیدار«زیاد نخاله» دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر ضرورت حمایت از مردم مظلوم فلسطین در مقابل تجاوز و آدمکشی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین هیچ تردیدی ندارد و همواره از حق این مردم مظلوم دفاع خواهیم کرد.

رئیس جمهور، «جهاد اسلامی» را مجموعه ای تاثیرگذار برای دفاع از حقوق مردم فلسطین دانست و گفت: امروز ابتکار عمل برای تعیین سرنوشت فلسطین در دستان مجاهدین و گروه های مقاومت است و این ابتکار عمل تا پیروزی نهایی ادامه خواهد یافت.
رئیسی با بیان اینکه پیروزی نهایی متعلق به جبهه حق است، اظهارداشت: جبهه باطل به رغم برخورداری از قدرت تسلیحاتی و مادی در مقابل جبهه حق در غزه مستاصل و درمانده است.
زیاد نخاله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین نیز در این دیدار با تبریک پیروزی آیت الله رئیسی از طرف مردم و مجاهدین فلسطین، گفت: جمهوری اسلامی ایران در انتقال مسالمت آمیز قدرت به الگوی جهان تبدیل شده است در حالی که چند ماه قبل شاهد درگیری در آمریکا برای انتقال قدرت بودیم.
وی خاطرنشان کرد: پیام سخنرانی شما در روز تحلیف حمایت از حق و عدالت و مظلومین بود و در این مسیر تا آزاد سازی قدس شریف در کنار ایران اسلامی خواهیم بود.

حشد الشعبی پشتوانه عظیمی برای امنیت و پیشرفت عراق است

ابراهیم رئیسی عصر جمعه در دیدار «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشد الشعبی عراق با تجلیل از نقش ارزشمند بسیج مردمی عراق در انسجام و یکپارچگی این کشور و دفاع از مردم در مقابل گروه های تروریستی، گفت: ابتکار مرجعیت در بسیج مردمی و ایجاد حشد الشعبی اقدام هوشمندانه ای بود که برکات فراوانی برای کشور و مردم عراق داشته و خواهد داشت.
رئیس جمهور، حمایت اقوام و گروه های مختلف عراق اعم از شیعه و سنی را سرمایه بسیار ارزشمندی برای حشد الشعبی دانست و گفت: حشد الشعبی پشتوانه عظیمی برای توسعه و پیشرفت عراق و دفاع از مردم در برابر توطئه ها و نقشه های بیگانگان است. همچنان که در ایران نیز ایجاد بسیج مستضعفان با درایت حضرت امام (ره) برکات فراوانی برای نظام داشته و در حوزه دفاع، ارائه خدمات اجتماعی و کمک به دولت ها در مواجهه با بحران ها و مشکلات نقش بی بدیلی داشته است.
رئیسی همچنین با گرامیداشت یاد شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، اظهارداشت: به برکت خون این شهیدان و سایر شهدای مقاومت، روابط دو ملت عمیق تر و مستحکم خواهد بود.
فالح الفیاض رئیس سازمان حشد الشعبی عراق نیز در این دیدار با تبریک انتخاب آیت الله رئیسی، به تاثیر رشادت ها و خون پاک حاج قاسم سلیمانی در پیوند عمیق دو ملت ایران و عراق اشاره کرد و گفت: مردم عراق احترام خاصی برای حاج قاسم عزیز قائل هستند و ایشان به نماد رابطه قلبی دو ملت تبدیل شده است.
وی تاسیس حشد الشعبی را از آثار و برکات جهاد دانست و گفت: امروز اغلب عراقی ها، حشد الشعبی را ضامن حاکمیت و بقای عراق و جلوگیری از بوجود آمدن دیکتاتوری در این کشور می دانند و توطئه های دشمنان برای حاکم کردن مجدد دیکتاتوری در عراق به برکت حشد الشعبی و مرجعیت خنثی شده است.

حزب الله لبنان امروز به الگویی موفق و فراگیر در مقاومت برابر استکبار تبدیل شده است

رئیس جمهور با بیان اینکه الگوی مقاومت و ایستادگی حزب الله در برابر استکبار امروز به یک الگوی موفق و فراگیر تبدیل شده است، گفت: حزب الله لبنان توانسته بازدارندگی موثری در برابر دشمن صهیونیستی، گروه های تکفیری و به طور کلی فتنه های آشکار و پنهان به نمایش بگذارد.

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، عصر جمعه در دیدار "شیخ نعیم قاسم"، قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان، افزود: امیدی که مجموعه اثرگذار حزب الله لبنان برای ایستادگی در دل ملت ها ایجاد کرده، باعث شده است که دشمن تلاش کند به هر نحو ممکن در برابر گسترش این الگوی اثربخش مانع‌تراشی کند و لذا ایجاد محدودیت و بستن رسانه های جریان مقاومت در همین راستا صورت می گیرد.

قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام، دعا و آرزوی توفیق سید حسن نصرالله برای آیت الله رئیسی، اظهار داشت: امروز با وجود شرایط اجتماعی سخت، وضعیت در جریان مقاومت لبنان به دلیل همراهی واقعی و اتحاد با مردم قابل قبول است.

شیخ نعیم قاسم، تصریح کرد: تنها گروهی که توانسته در لبنان یکپارچگی و اتحاد خود را با مردم در برابر تعدی ها و توطئه های دشمن صهیونیستی حفظ کند، حزب الله لبنان است.

ایران همواره بر ارتقای جایگاه جهانی و نقش‌آفرینی اوپک در بازار جهانی نفت تأکید دارد

رئیس جمهور، بعد از ظهر جمعه در دیدار " محمد سانوس بارکنیدو" دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت، (اوپک)، پس از شنیدن گزارش دبیرکل از وضعیت بازار و میزان تولید نفت، گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان عضو مؤثر اوپک بر ارتقا جایگاه جهانی این سازمان و افزایش نقش‌آفرینی آن در مدیریت بازار جهانی انرژی تأکید دارد.

رییس جمهور با اشاره به تلاش برخی قدرت‌ها برای تضعیف جایگاه اوپک، تأکید کرد: دبیرخانه اوپک باید حقوق و منافع کشورهای عضو را به‌عنوان مبنای اتخاذ همه تدابیر و اجرای همه سازوکارها در نظر بگیرد.

رئیسی با تبریک شصتمین سالروز تاسیس اوپک ضمن اظهار امیدواری نسبت به فعال تر شدن این سازمان و اینکه اعضا در دوره پیش رو سازنده تر و هماهنگ تر عمل کنند، اظهار داشت: دبیرخانه اوپک باید نقش فعال‌تری برای ایجاد هماهنگی بیشتر میان کشورهای عضو و غیرعضو ایفا نماید.

" محمد سانوس بار کنیدو" دبیرکل اتحادیه کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بازار و میزان تولید نفت، ایران را از بنیان گذاران سازمان اوپک دانست که همواره در طول دوران فعالیت این نهاد بین المللی نقشی کلیدی و عملکردی سازنده داشته است.

بارکنیدو تصریح کرد: در دوره پیش رو نیز نیازمند همراهی و همکاری جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد اهداف اوپک هستیم.

ظرفیت های همکاری با قاره آفریقا با جدیت تمام فعال خواهد شد

رئیس جمهور با تاکید بر اولویت توسعه روابط با قاره آفریقا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، گفت: در دولت جدید، با جدیت تمام ظرفیت های همکاری با کشورهای آفریقایی فعال خواهد شد.

ابراهیم رئیسی عصر جمعه در دیدار«سیپر ینو کاساما» رئیس مجلس ملی گینه بیسائو، با بیان اینکه کشورهای آفریقایی از ظرفیت های مادی و نیروی انسانی ارزشمندی برخوردار هستند، اظهار داشت: تهران توسعه همه جانبه روابط با کشورهای آفریقایی و از جمله گینه بیسائو را در راستای منافع متقابل پیگیری خواهد کرد.

رئیسی خاطرنشان کرد: غربی ها عمدتا بدنبال بهره برداری از منابع و ذخایر قاره آفریقا هستند و در مقابل نه تنها به توسعه و رفاه مردم آن کمک نمی کنند بلکه سیاست عقب ماندگی کشورهای آفریقایی را با شدت پیگیری می کنند اما جمهوری اسلامی بعنوان دوست و شریک واقعی و در راستای منافع مشترک، بدنبال استقلال و پیشرفت مردم این قاره است.

رئیس جمهور همچنین اهمیت روابط پارلمانی را در روند توسعه روابط دو کشور مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر پارلمان های دو کشور رابطه و همکاری نزدیک با یکدیگر داشته باشند بدون تردید مسیر توسعه روزافزون روابط دو جانبه نیز هموارتر خواهد بود.

سیپر ینو کاساما رئیس مجلس ملی گینه بیسائو نیز در این دیدار سخنرانی دکتر رئیسی در مراسم تحلیف را بسیار ارزشمند دانست و گفت: گینه بیسائو و تمام کشورهای آفریقایی حامی چنین رویکردهایی هستند و از دیدگاه های مطرح شده استقبال می کنیم.

رئیس مجلس ملی گینه بیسائو با تاکید بر اهتمام کشورش به توسعه سطح روابط با ایران اظهارداشت: معتقدیم تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران حتما باید رفع شود و ادامه آن امکان پذیر نیست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها