رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 557952

واکنش آمریکا درباره حمله حزب‌الله به اسرائیل

ساعت 24-وزارت خارجه آمریکا در ادامه حمایت‌های همه جانبه واشنگتن از رژیم اشغالگر قدس، با صدور یک بیانیه حمله تلافی‌جویانه روز گذشته ‌حزب‌الله لبنان به رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

html>

وزارت خارجه آمریکا با صدور یک بیانیه اقدام روز گذشته حزب‌الله لبنان در انجام حمله تلافی جویانه به رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

در بیانیه این وزارتخانه بدون اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به مناطقی از جنوب لبنان آمده است: «ایالات متحده حملات راکتی حزب‌الله به اسرائیل را به شدت محکوم می کند. این خشونت‌ها اسرائیلی‌ها و لبنانی‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد و ثبات و حاکمیت لبنان را به مخاطره می‌اندازد».

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه بدون اشاره به بمباران جنوب لبنان توسط ارتش رژیم صهیونیستی، لیستی از درخواست‌های یک سویه واشنگتن را فهرست‌وار بیان کرد.

آمریکایی‌ها در بیانیه اعلام کردند: « ایالات متحده همچنان با مقام‌های اسرائیلی و لبنانی و همچنین نیروهای مسلح لبنان در تعامل است. ما از دولت لبنان می‌خواهیم فوراً از چنین حملاتی جلوگیری کرده و منطقه را تحت کنترل خود درآورد. ما همچنین از دولت لبنان می خواهیم که دسترسی کامل به نیروهای حافظ صلح یونیفل را مطابق با قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل تسهیل کند. ما تمام تلاش‌ها را برای حفظ آرامش قویاً تشویق می کنیم».

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه برای اولین بار از سال ۲۰۰۶ و جنگ ۳۳ روزه اقدام به بمباران مناطقی در جنوب لبنان کردند که این اقدام روز جمعه با واکنش قاطع حزب‌الله لبنان همراه شد و مقاومت لبنان با شلیک ده‌ها راکت به شمال سرزمین اشغالی پاسخ حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را داد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به حملات هوایی روز پنجشنبه رژیم صهیونیستی به مناطق باز (زمین‌های خالی) در «الجرمق» و «الشواکیر»، یگان‌های شهید علی محسن کامل و شهید محمد قاسم طحان در مقاومت اسلامی لبنان در ساعت ۱۱:۱۵ روز جمعه (دیروز) مناطق باز اطراف پایگاه‌های صهیونیستی در مزارع شبعا را با ده‌ها راکت ۱۲۲ میلیمتری هدف گرفتند.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز پس از حمله راکتی حزب‌الله با چند خمپاره ۱۵۵ میلیمتری مناطق خالی از شکنه در مزارع شبعا را هدف قرار داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها