رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 558152

در بغداد چه خبر است؟الکاظمی پادشاه سعودی را هم به نشست سران منطقه دعوت کرد،ایران هم حضور دارد/حسین در راه تهران

ساعت 24- نخست وزیر عراق از پادشاه عربستان برای مشارکت در نشست سران کشورهای همسایه عراق که قرار است اواخر ماه جاری میلادی در بغداد برگزار شود، دعوت به عمل آورد.

html>

به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق خاطرنشان کرد که فؤاد حسین، وزیر خارجه این کشور دعوتنامه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق را به فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان تحویل داد.

الصحاف همچنین تصریح کرد، وزرای خارجه عراق و عربستان در جریان دیدار خود در ریاض در خصوص روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن در جهت تحقق منافع مشترک به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نشست قریب الوقوع سران منطقه در بغداد

در همین راستا، کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق به بیان توضیحاتی درباره نشست قریب الوقوع سران کشورهای منطقه‌ای به میزبانی بغداد پرداخت.

«عامر الفایز»، عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق به شفق نیوز گفت: بغداد پس از موفقیت دیپلماتیک و تلاش برای ثبات امنیتی، سیاسی و اقتصادی منطقه، در تلاش است تا جایگاه منطقه‌ای و نقش پیشروانه خود را بازیابد.

وی گفت: حدود ۱۰ کشور از جمله ترکیه، ایران، عربستان و دیگر کشورهای عربی به علاوه کشورهای اروپایی و امریکا در نشست سران کشورهای منطقه در بغداد شرکت خواهند کرد.

الفایز تصریح کرد: در این نشست درباره کنترل مرزها میان کشورها، تقویت روابط امنیتی، سیاسی و اقتصادی، حل بحران آب و نقش‌آفرینی در حل و فصل اختلافات میان برخی کشورهای منطقه گفت‌وگو خواهد شد.

به گفته برخی منابع، فواد حسین قرار است به زودی به ایران سفر کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها