رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 558233

پشت پرده سفر هیات امنیتی اسرائیل به قاهره

ساعت 24- تارنمای خبری تحلیلی «العربی الجدید» نزدیک به قطر در گزارشی سفر روز گذشته (یکشنبه) هیات امنیتی رژیم صهیونیستی به مصر را در کانون توجه قرار داده و به اهداف پشت پرده دیدار هیات اسرائیلی از قاهره پرداخته است.

html>

العربی جدید در این گزارش با عنوان «پشت پرده سفر هیات امنیتی اسرائیل به قاهره از قول منابع آگاه نوشته است که هیات عالی رتبه امنیتی رژیم صهیونیستی صبح یکشنبه با هواپیمای اختصاصی وارد قاهره، پایتخت مصر شد تا درباره چندین موضوع و پرونده های مشترک مربوط به میانجیگری مصر میان دولت اسرائیل و گروه های فلسطینی در نوار غزه گفت و گو کند.

العربی الجدید به نقل از منابع بلندپایه مصری اعلام کرد که این هیات به ریاست «ایال هولتا»، مشاور امنیت ملی اسرائیل و حضور «مئیر بن شبات»، رئیس پیشین شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی و چند مقام امنیتی دیگر در پروازی اختصاصی صبح یکشنبه وارد قاهره شده است.

بر اساس این گزارش، هیات اسرائیلی پس از ورود به فرودگاه قاهره با سرلشکر «عباس کامل»، رئیس سازمان اطلاعات عمومی مصر و شماری از مسوولان این سازمان از جمله سرتیپ «احمد عبدالخالق»، مسئول پرونده فلسطین در این دستگاه دیدار و گفت و گو کرده است.

العربی الجدید به نقل از منابع خود آورده است که در سفر هیات امنیتی بلندپایه رژیم صهیونیستی، آنها درباره ایران، حزب الله و حماس با مقام های مصری گفت و گو کردند و اسرائیل نگران است که ایران متحدان خود در منطقه را به درگیری‌هایی با آنها بکشاند که توجه نیروهای اسرائیل به ایران در شرایط کنونی را منحرف کند.

بر پایه گزارش این منابع، سفر هیات اسرائیلی چند ساعته بوده و آنها در دیدارهای خود از مقامات مصری خواستند که گروه‌های فلسطینی را برای حفظ آرامش و عدم انجام اقداماتی علیه شهرک‌نشینان با همکاری حزب‌الله لبنان تحت فشار قرار دهند.

به گفته این منابع، اسرائیلی‌ها به شدت نگران‌اند که جنگی در چند جبهه روی دهد به خصوص که گردان‌های مسلح فلسطینی اخیرا خواستار تسریع تأمین تسهیلات برای ساکنان نوار غزه، بازگشایی گذرگاه‌های مرزی و ورود کالاهای مورد نیاز نوار ساکنان غزه شده‌اند که همگی مسائلی است که تل آویو در اجرای آنها وقت‌کشی می‌کند و می‌خواهد اجرای آنها را به موضوع مبادله اسرا مشروط کند.

این منابع همچنین تأکید کرده‌اند که اسرائیل نگران است که ایران متحدان خود در منطقه را به ایجاد درگیری‌هایی با آنها بکشاند که توجه نیروهای اسرائیل به ایران در شرایط کنونی را منحرف کند و معتقدند که حزب‌الله لبنان با همکاری گردان‌های مسلح فلسطینی در صدد ایجاد درگیری‌هایی از این نوع با این هدف است و اسرائیل می‌کوشد که دست‌کم غزه درگیر این نقشه نشود.

بر اساس این گزارش، اسرائیل می‌خواهد که تصمیم درباره جنگ و حمله نظامی علیه حزب الله یا ایران به دست خودش باشد نه اینکه در واکنش به حمله‌ای وارد درگیری شود ضمن آنکه سفر هیاتی از حماس به ریاست «اسماعیل هنیه» به تهران نیز اسرائیلی‌ها را به‌شدت نگران کرده است.

به گفته منابع یاد شده، اسرائیل همچنین برای جدا کردن نوار غزه از این تنش، سراغ ترکیه هم رفته و می کوشد که ترکیه را نیز در کنار قاهره وارد پرونده نوار غزه کند.

این منابع خاطرنشان کردند ک هیات اسرائیلی از قاهره خواستند تا گروه های فلسطینی را تحت فشار قرار دهند تا آرامش خود را حفظ کرده و در هیچ گونه اقدام خصمانه علیه شهرک ها با هماهنگی حزب الله شرکت نکنند.
هیات امنیتی اسرائیل همچنین به طرف مصری گفته که بر حماس فشار وارد کنند که راکت و بالن های آتش زا به سمت سرزمین های اشغالی روانه نکنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها