رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 558903

کلنجار با ابراهیم تهامی در فراسوی نخلستان‌ها

اسکوچیچ فقط ریخت و قیافه‌اش خوب است!/قهرمانی حق مسلم فولاد بود

ساعت 24-ستاره‌ای که روزگاری به قول خودش چهارده نفر را در مخمل سبز دریبل زده، این روزها در گرمای کشنده کنار کارون دفترچه خاطراتش را ورق می‌زند و به افق‌های پیش ‌رو می‌نگرد. سال‌های فترت و تنهایی ته گرفته و ابو می‌خواهد با فولاد فصل تازه‌ای از اتفاقات زندگی‌اش را رقم بزند. دیروز کمی آن‌سوتر از نخل‌ها حرف‌های عتیقه‌ای را شنیدیم که فکر می‌کند سی سال زودتر از موعد قدم در کره خاکی گذاشته است. کلنجار اعتماد با مردی که در ۵۴ سالگی هوای جوانی به طرز غریبی به سرش زده پیش روی شماست.

html>

شنیدیم قرار است امسال روی نیمکت فولاد و کنار دست جواد نکونام بنشینی.

خب آقای آذری پس از سال‌ها بی‌مهری، ابو تهامی را دید و مرا به عنوان مشاور جذب کرد. صحبت‌هایی هم شده و اگر خدا بخواهد برای سربلندی فولاد از جان مایه خواهم گذاشت.

پس روزهای تنهایی و نسیان ته کشیدند ابو؟

ما هم خدایی داریم و این‌طوری نیست که تا آخر عمر گوشه خانه بمانیم و برای یک لقمه نان به هر دری بزنیم. خوشحالم که باشگاه فولاد اسطوره‌های فولاد خوزستان را می‌بیند و نسبت به بازیکنان پرافتخار قدیمی بی‌تفاوت نیست.

فکر می‌کردی فولاد در فینال جام حذفی استقلال را نقره داغ کند؟

اگر بازی را دیده باشید به این نتیجه خواهید رسید که فولاد از هر نظر لیاقت پیروز شدن و جام گرفتن را داشت. بچه‌ها صد و بیست دقیقه بی‌نقص بازی کردند و می‌توانستند در وقت قانونی و اضافه کار را تمام کنند. قبول کنید در جام حذفی حق به حق‌دار رسید.

این تیم حالا که مستقیم به آسیا رسیده می‌تواند نتایج آبرومندی در قاره کهن بگیرد؟

چرا که نه، جواد ثابت کرده مربی قابلی است. اگر در فصل نقل و انتقالات باشگاه‌ خوب عمل کند و بازیکنان کاردرست را جذب ‌کند قطعا هم مدعی فتح لیگ خواهد شد و هم در آسیا نفس حریفان را خواهد گرفت. من به آینده این تیم خوشبینم. یک چیزی یادت باشد وولک.

چی ابو؟

اینکه برای فوتبال خوزستان خیلی بد است که در آسیا سهمیه نداشته باشد. این کمترین پاداش برای مهد فوتبال ایران است. من تازه معتقدم خوزستان با دو تیم باید در آسیا حاضر باشد.

راستی لیگ امسال را چطور دیدی؟

با وجود کرونای چموش لیگ راه خودش را رفت و جذابیت‌های بسیاری تا روز آخر داشت. بالاخره تا خط پایان معلوم‌ نبود جام به کجا خواهد رفت و چه تیم‌هایی در پایین جدول سقوط خواهند کرد. در مجموع کیفیت لیگ ایران نسبت به سال‌های گذشته خیلی بهتر شده و دارد به سمت حرفه‌ای شدن گام‌های بلندتری برمی‌دارد.

از تیم ملی هم بپرسیم. تو فکر می‌کنی یوزها بتوانند خودشان را به کویر دوحه برسانند و در جام جهان‌نما بدرخشند؟

انصافا با این بازیکنان تیم ملی باید حرف اول و آخر را در آسیا بزند. شما بگویید کدام کشور سردار آزمون و مهدی طارمی دارد. ما باید خیلی راحت به جام جهانی برسیم و کارمان به اما و اگر نکشد. باور کنید در شأن فوتبال ما نبود برای صعود با عراق و بحرین گلاویز شود و با استرس مجوز صعود را بگیریم. ما کجا، آنها کجا؟

تو که در خوزستان کار اسکوچیچ را از نزدیک دیدی فکر می‌کنی سکاندار کروات مربی قابلی برای این تیم ملی باشد؟

رک بگویم اسکوچیچ فقط ریخت و قیافه‌اش خوب و خوش مشرب است اما از نظر فنی به هیچ‌وجه در حد تیم ملی ایران نیست. ما اگر می‌خواهیم در جام جهانی زنگ تفریح نباشیم باید یک مربی بزرگ و کارآمد بیاوریم. اسکوچیچ می‌خواهد از فوتبال ایران برای خودش سکوی پرتاب بسازد.

راستی آخرین پولی که تو در قامت بازیکن از فوتبال گرفتی چقدر بود؟

دو میلیون با استقلال اهواز بستم که دوزار هم گیرم نیامد و پولم را ندادند. البته‌ نداشتند که بدهند. ما نسل سوخته‌ایم و سی سال زود به دنیا آمدیم. فوتبال بدون پول مفهومی ندارد و آب در هاون کوبیدن است.

چندسال پیش مصاحبه کردی و گفتی قادری از اهواز تا تهران همه را دریبل بزنی. هنوز هم روی حرفت هستی؟

بی‌خیال شو برادر. یک چیزی می‌گوییم و باز هم یک دنیا حاشیه درست می‌کنند. همه از تکنیک‌ ذاتی ابو خبر دارند. یک زمانی چند هزار نفر سر تمرین به دریبل‌های من خیره می‌شدند. متاسفم که دست‌های پنهان اجازه ندادند بازیکنی که سهم زیادی در رسیدن ایران به جام جهانی داشت، در فرانسه کنار تیم کشورم باشم. بعضی‌ها از پشت به ما خنجر زدند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها