رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 558940

هجوم شهروندان کابل برای خارج کردن پول‌های خود از بانک‌ها

ساعت۲۴-نگرانی‌ها از پیشروی طالبان به کابل، سبب ایجاد تجمع عظیمی از مردم این شهر در مقابل بانک‌ها شده‌است.

html>

همزمان با سقوط شهرهای بزرگ، در شهر کابل ترس و نگرانی از ورود طالبان، شهروندان برای خارج کردن پول‌های‌ خود به بانک‌ها هجوم آورده‌اند. در بخش‌هایی از کابل گزارش شده است که بانک‌ها به‌دلیل نداشتن پول به‌روی مشتریان مسدود شده است.

در ادامه‌ پیش‌روی طالبان، در شبانه‌روز گذشته شماری دیگر از شهرهای افغانستان، از جمله مزارشریف، جلال‌آباد، میمنه، مهترلام، نیلی، بامیان، خوست و میدان‌شهر نیز به‌دست این گروه افتاده است. از مجموع ۳۴ ولایت، تنها ولایت‌های کابل، نورستان، پنجشیر، کاپیسا و پروان در اختیار حکومت است.

همزمان با این، در شهر کابل ترس و نگرانی از ورود طالبان وجود دارد. شهروندان برای کشیدن پول‌های‌ خود به بانک‌ها هجوم آورده‌اند. در بخش‌هایی از کابل گزارش شده است که بانک‌ها به‌دلیل نداشتن پول به‌روی مشتریان مسدود شده است.

نرخ دلار در برابر پول افغانی نیز در روزهای اخیر به‌ صورت بی سابقه افزایش یافته است. روز گذشته یک دلار آمریکایی در برابر ۹۰ افغانی به فروش رسیده بود. بانک مرکزی نرخ امروز دلار را ۸۶ افغانی اعلام کرده است.

با این حال، ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی گروه طالبان به بانک‌ها، تاجران ملی و سرمایه‌داران اطمینان داده است که هیچ مشکل امنیتی برای بانک‌ها وجود ندارد و پول‌های‌ سرمایه‌داران در بانک‌ها محفوظ خواهد بود.

وی در گفت‌وگو با روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان اطمینان می‌دهد که از سوی اعضای این گروه به جان و مال کسی زیان نمی‌رسد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها