رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 559023

نماینده ویژه پوتین: برای به رسمیت شناختن طالبان در افغانستان عجله نمیکنیم

ساعت24-نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان گفت، مسکو در به رسمیت شناختن رژیم طالبان در افغانستان عجله نخواهد کرد و صبر می‌کند تا چگونگی رفتار آنها را ببیند.

html>

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان به خبرگزاری «تاس» گفت روسیه در به رسمیت شناختن رژیم طالبان در افغانستان عجله نخواهد کرد.

وی که همچنین مدیر بخش دوم آسیا در وزارت خارجه روسیه است، در این زمینه اظهار داشت: در خصوص به رسمیت شناختن عجله نداریم. صبر می‌کنیم تا ببینیم رژیم چگونه رفتار خواهد کرد.

این دیپلمات روس در ارتباط با بیانیه طالبان نیز گفت آنها منتظر واگذاری کامل قدرت هستند و هرگونه شانس تشکیل دولت موقت را رد کردند. وی افزود: باید اشرف غنی را به دلیل آنچه آنها اکنون می‌گویند مقصر دانست، به دلیل تعلل و امتناع از گفت‌وگوها برای یک سال. او (غنی) همه چیز را از دست داده است.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان با این حال ابراز امیدواری کرد مسکو و رهبری جدید افغانستان بتوانند روابط دوستانه‌ای ایجاد کنند.

کابلوف در این خصوص اظهار داشت: این نه تنها امید من است بلکه در این مورد مطمئن هستم. ما با اتکا به چیزهایی که در طول سال‌ها جمع‌آوری کرده‌ایم روابط خود را ایجاد خواهیم کرد.

وی دیروز (یکشنبه) در اظهاراتی، آمریکا را مقصر تحولات اخیر افغانستان و پیشروی طالبان در کابل دانست. روز گذشته با انتشار اخباری درباره ورود طالبان به کابل پایتخت افغانستان، بسیاری از کشورها از تخلیه سفارتخانه‌های خود در پایتخت افغانستان خبر دادند اما کابلوف گفته روسیه آماده تخلیه سفارت خود در کابل نمی‌شود و این مرکز دیپلماتیک با آرامش در حال فعالیت است.

در ادامه تحولات و پیشروی‌های روزهای اخیر طالبان در افغانستان، طبق گزارش‌ها آن‌ها توانستند شامگاه یکشنبه بدون درگیری مسلحانه وارد کابل شوند و در حال ایجاد کنترل بر دفاتر دولتی تخلیه شده توسط نیروهای افغان هستند.

«اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان کشورش را ترک کرده است. طالبان می‌گویند که کنترل کابل ظرف چند ساعت برقرار می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها