رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 559041

محرابیان در وزارتخانه بی آب و خاموش چه خواهد کرد؟

ساعت24-وزارت نیرو با میراث بی آبی و خاموشی تقدیم دولت جدید شد، این دولت نیز علی اکبر محرابیان را با برنامه ای مفصل برای حل مشکلات آب و برق به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی کرده است.

html>

وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برنامه جامعی برای حل مشکلات فعلی صنعت آب و برق دارد؛ در کل ابهاماتی برای سکانداری وزیر پیشنهادی وجود دارد اما برنامه جامع محرابیان حسن ختامی بر انتقادات است و البته باید منتظر نتیجه کار بود.

آنطور که محرابیان وعده داده در دولت جدید قرار است خبری از خاموشی و مشکلات فعلی نباشد، اعلام حمایت او از بخش خصوصی، ایجاد قریب به ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی یا تجدیدپذیر طی چهار سال می تواند گامی بزرگ برای این صنعت باشد اما مشکلات مالی و موانع موجود در این حوزه نباید مورد غفلت وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم قرار بگیرد.

در این رابطه علیرضا دائمی - معاون سابق برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو درخصوص باید های وزارت نیرو در دولت سیزدهم به ایسنا گفت: برنامه وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم مورد قبول است در این برنامه به نیروگاه سازی، اقتصاد برق و تجدیدپذیرها که ایران ظرفیت بالایی در آن دارد اشاره شده و اگر این موارد اجرا شود و وزیر پیشنهادی بتواند تعرفه های صنعت برق را اصلاح کند بسیار مثبت خواهد بود.

وی با بیان اینکه در بخش آب و فاضلاب به برنامه های نیمه تمام اشاره شده که تعداد آن ها به بیش از ۵۰۰ طرح می رسد، اظهار کرد: طبعا نباید طرح جدیدی آغاز شود تا این طرح ها به اتمام برسند، این طرح ها نیز نیازمند غربالگری و اولویت بندی هستند به گونه ای که طرح هایی که پیشرفت بالای ۷۰ درصد دارند و یا اجرای آن ها لازم است در اولویت اجرا قرار بگیرد.

وی با اشاره به تاکید وزیر پیشنهادی به مدیریت به هم پیوسته آب، گفت: این تاکید بسیار مهم است کاری که هنوز در کشور نتوانستیم انجام دهیم این است که با ذینفعان و ذی‌مدخلان گفت و گو نکردیم و تحقیقات را با نظر جمعی پیش نبردیم، دید محرابیان این است که به بخش آب فرابخشی نگاه شود و بر اساس مدیریت به هم پیوسته آب برای رفع مشکلات فعلی تلاش شود.

وی با بیان اینکه توسعه تصفیه خانه ها، بازچرخانی آب موضوعات مهم دیگری هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند، اظهار کرد: برنامه ارائه شده جامع و مورد قبول بوده اما سوالی که به وجود می آید این است که آیا در طول چهار سال امکان اجرای این برنامه با مشکلات فعلی وجود دارد یا خیر؟ این مساله قابل بحث است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

او با اشاره به سابقه همکاری وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم به مجلس در حوزه آب، گفت: وزیر پیشنهادی در طرح مهر و ماندگار از بخش زیادی از طرح های سدسازی و تصفیه خانه ها بازدید داشتند هرچند که هیچگاه به طور مستقیم در وزارت نیرو مشغول به کار نبودند اما تا حدودی نسبت به این مسائل آشنایی دارد و جلساتی که در زمان با وزارت نیرو برگزار می شد موجب شکل گیری شناخت کلی شده است.

محرابیان با بیان اینکه امیدواریم از تمام ظرفیت های موجود استفاده شود و بتوانیم شاهد اثرات مثبت برنامه ارائه شده باشیم، ادامه داد:به اعتقاد من در وزارتخانه های بزرگی همچون وزارت نیرو که مولفه های مختلفی در آن وجود دارد کسی نمی تواند پیدا شود که ادعا کند در تمام بخش های آب و برق متخصص است، بزرگترین هنر این است که بتوان از تمام ظرفیت ها حتی فراتر از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: وزیر خوب کسی نیست که خودش تمام مسائل را حل کند اما باید بتواند افراد زیادی که آمادگی حل این مسائل را دارند بسیج کند، طبعا اگر تیمی که انتخاب می شود این قابلیت را داشته باشند می توانیم شاهد تاثیرات مثبت باشیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها