رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 559061

آنکارا: سه نظامی ترکیه در عراق کشته شدند

ساعت24-وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که در نتیجه انفجار مواد منفجره در شمال عراق، سه نظامی ترکیه‌ای کشته و دو نظامی دیگر زخمی شدند.

html>

با گذشت چند روز از بیانیه رسمی وزارت دفاع ترکیه درباره کشته شدن یک نظامی این کشور در شمال عراق در نتیجه حمله خمپاره‌ای، این وزارتخانه از کشته و زخمی شدن تعداد دیگری از نظامیان ترکیه‌ای در شمال عراق خبر داد.

بنا بر گزارش رسانه‌های ترکیه از قبیل «دیلی صاباح»، یک نظامی ترکیه در شمال عراق کشته و یک نظامی دیگر زخمی شد.

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ شامگاه یکشنبه (دیشب) اعلام کرد، در نتیجه حمله ۱۵ آگوست (۲۴ مرداد) اعضای «تروریست‌های جدایی‌طلب» به یک پایگاه نظامی ترکیه در منطقه عملیات «پنجه صاعقه» در عراق، دو نظامی ترکیه زخمی شدند اما یکی از آنها بر اثر شدت جراحات جانش را از دست داد.

این وزارتخانه با خانواده این نظامی کشته شده در شمال عراق ابراز همدردی و برای نظامی مجروح ترکیه‌ای آرزوی سلامتی کرد.

ساعتی بعد از انتشار خبر کشته شدن یک نظامی ترکیه در عراق توسط خبرگزاری «دیلی صاباح»، رویترز به نقل از وزارت دفاع ترکیه گزارش داد، سه نظامی ترکیه در شمال عراق کشته شدند.

طبق گزارش رویترز، وزارت دفاع ترکیه روز دوشنبه (امروز) خبر داد که در نتیجه انفجار مواد منفجره کارگذاشته شده توسط شبه نظامیان در شمال عراق، سه نظامی ترکیه کشته و دو نیروی ارتش ترکیه زخمی شدند.

این خبرگزاری افزود: «بنا بر اعلام وزارت (دفاع ترکیه) این حادثه روز یکشنبه (دیروز) در منطقه‌ای که ترکیه در حال انجام عملیات فرامرزی (بین ترکیه و عراق) بود، رخ داد».

وزارت دفاع ترکیه جمعه هفته گذشته رسما به تلفات این کشور در شمال عراق اذعان کرده بود. طبق اعلام این وزارتخانه، یک نظامی در حمله خمپاره‌ای حزب‌ کارگران کردستان (پ‌.‌ک‌.ک) به پایگاه ترکیه در منطقه عملیات «پنجه صاعقه» مجروح شد و به رغم تلاش کادر درمانی، در بیمارستان جانش را از دست داد.

وزارت دفاع ترکیه همچنین گفته بود که پس از این حمله شبه‌نظامیان پ‌.‌ک‌.‌ک فورا به این اقدام واکنش نشان داده و سه تن از آنها را کشته است.

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با پ‌.ک‌.ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها