رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 559068

آخرین وضعیت زیان و سوددهی شرکتهای شستا

ساعت24-معاون شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با اشاره به زیاندهی ۴۰ شرکت شستا گفت که تا پایان سال گذشته این تعداد به ۸ شرکت کاهش یافته و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تلاش می شود تا پایان سال ۱۴۰۰ دیگر شرکت زیان دهی باقی نماند.

html>

مهدی نوراحمدی در دومین هم‌اندیشی ملی پیاده‌سازی راهکارهای مقابله با فقر، با اشاره به ورود خود در اوایل زمستان سال ۹۷ به شرکت سرمایه‌گذاری شستا گفت: برخی از روزها حجم نیروهای کاری که از شرکت‌ها بیکار شده بودند و ماه‌های متوالی حقوق نگرفته بودند اعتراض داشتند و اعتراضشان هم به جا بود. بعد از گذشت ۲.۵ سال، اکنون هیچ‌کدام از شرکت‌هایی که زیرمجموعه شستا هستند معوقات حقوق و مشکلات اقتصادی به شکلی که بود، ندارند.

به گفته نوراحمدی، از مجموع شرکت‌های زیان‌دهی که داشتیم، ۴۰ شرکت زیان‌ده داشتیم که فقط ۸ مورد از آن شرکت‌ها باقی مانده که در حال حاضر همین شرکت‌ها معوقات حقوق ندارند و تا پایان امسال آنها نیز به سودآوری خواهند رسید.

معاون شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با اشاره به شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی گفت: این شرکت در سال ۶۵ تاسیس شد، به جهت اینکه از محل سودآوری که دارد سازمان تامین اجتماعی بتواند حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران را تامین کند. تا سال ۹۷ و قبل از آن، متاسفانه می‌شنیدیم که شرکت‌ها و صندوق‌های بازنشستگی نمی‌توانند حقوق افرادی که تحت‌پوششان است را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته اتفاقات رخ داده، اتفاقاتی مبارک بود، گفت: این شرکت در سال ۷۹ به سهامی عام تبدیل شده و تاکنون دو افزایش سرمایه داشته است که یکی از آن‌ها از ۴۱۰۰ میلیارد تومان در پایان سال ۹۸ به ۸۰۰۰ میلیاردتومان رسید و پایان سال ۹۹ نیز ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه داشت که به ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه رسانده که در حال حاضر توسط کارشناسان قوه قضاییه نیز بحث کارشناسی و ارزیابی مجدد دارایی‌ها و سرمایه‌های شستا انجام می‌شود که افزایش ۱۲۰۰ درصدی در سرمایه شستا خواهیم داشت که آن نیز انجام می‌شود.

نوراحمدی با بیان اینکه در سال ۹۹ این شرکت عرضه اولیه شد و در بورس عرضه شد که این بزرگترین عرضه‌ای بود که تاکنون در بورس اتفاق افتاده است و بزرگترین گام در راستای شفافیت بنگاه عظیم اقتصادی در ایران و خاورمیانه بوده است، گفت: در ۹ حوزه کسب و کار در حال فعالیت هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۶ شرکت مدیریتی داریم، یادآور شد: از این ۱۶۶ شرکت مدیریتی به لحاظ تعدادی ۹۱ مورد (۵۵ درصد) غیر بورسی و ۷۵ شرکت بورسی (۴۵ درصد) هستند. همچنین ۸۹ شرکت غیرمدیریتی هستند از این تعداد ۵۷ مورد غیربورسی و ۳۲ شرکت بورسی هستند. به لحاظ ارزش دارایی‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها، ۹۱ درصد ارزش دارایی‌های ما در بورس است.

نوراحمدی درخصوص اطلاعات مالی تلفیقی شستا نیز بیان کرد: سود خالص تلفیقی شستا در ۳۱ خرداد ۹۷، ۲۶۶۳ میلیارد تومان بوده که در ۳۱ خردادماه ۹۸ به ۱۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسید و در ۳۱ خرداد ۹۹ به ۲۳ هزار میلیاردتومان رسید که در سال گذشته ۱۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

معاون شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ادامه داد: ممکن است برخی‌ها اینطور بگویند که به دلیل افزایش قیمت‌ها و افزایش قیمت دلار، به این ارقام رسیدید؛ همانطور که کالاهای نهایی را تولید و به فروش رساندیم، به همان نسبت هزینه‌های تولید نیز افزایش پیدا کرده است، لذا اگر از سود صحبت می‌شود برآیند هزینه تولید و فروش، سود خالص است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طی سه سال اخیر جمع سود خالص شستا معادل دو برابر کل سود ۱۸ سال قبل از آن بوده است.

نوراحمدی گفت: در ابتدای دوره ۴۰ شرکت زیان‌ده داشتیم که در پایان سال ۹۹ به ۸ شرکت رسید، گزارش تعدادی از شرکت‌ها نشان میدهد که به سود رسیده‌اند و برنامه ما این است که تا پایان سال جاری هیچ کدام از شرکت‌های ما زیان‌ده نباشند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها