رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 559090

جان باختن ۱۳۰ پرستار به دلیل ابتلا به کرونا/زمان تزریق دوز سوم واکسن کرونا میان پرستاران

ساعت 24-دبیرکل خانه پرستار با اشاره به اینکه ۱۳۰ پرستار به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند گفت: تزریق دوز سوم واکسن کرونا میان پرستاران باید از شهریور و مهر آغاز شود.

html>

محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار درباره وضعیت واکسیناسیون جامعه پرستاری اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا که گرفتار پاندمی کرونا هستند یادآور سوم واکسن کرونا جامعه پرستار و پزشک و به طور کلی کادر بهداشت و درمان کشورشان را آغاز کردند.
وی افزود: از آنجایی که واکسیناسیون جامعه پرستاری در کشور از اسفند سال ۹۹ آغاز شده بنابراین از شهریور و مهر باید تزریق دوز سوم واکسن در این بخش از جامعه مدنظر قرار گیرد.
شریفی مقدم تاکید کرد: بعد از واکسیناسیون سراسری تیم بهداشت و درمان در کشور ابتلا و فوتی‌های ناشی از این بیماری به طور چشمگیری کاهش یافته است.

دبیرکل خانه پرستار اعلام کرد: تا قبل از واکسیناسیون سراسری کرونا میان جامعه پرستاری ۱۳۰ نفر از پرستاران کشور به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند که این آمار در مقایسه با سایر کشورها جزو آمارهای بالای مرگ و میر این قشر است و حکایت از کمبود پرستار در کشور دارد.

وی گفت: ارائه خدمات پرستاری در شرایط بحرانی کرونا بسیار نامناسب است و هرچه زودتر باید جذب پرستاران جویای کار که آمارشان هم کم نیست، انجام گیرد.

بهداشت نیوز

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها