رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 560305

مایکل کین | زندگینامه مایکل کین | فیلمهای مایکل کین

ساعت24-مایکل کین کیست؟ | مایکل کین یکی از بازیگران سرشناس بریتانیایی است که توانست در سینمای هالیوود به خوبی بدرخشد در این مطلب به معرفی او میپردازیم.

مایکل کین
figure class="image">بیوگرافی مایکل کین
مایکل کین

بیوگرافی مایکل کین


مایکل کین القاب زیادی را در طول دوران بازیگری خود دریافت کرد از جمله میتوان به عزیز هالیوودی ، شوالیه توسط ملکه انگلیس ، سر موریس مایکل کین اشاره کرد . موریس جوزف در 14 مارس 1933 در محله فقیرنشین لندن متولد شد و در فقر عمیق بزرگ شد ، فرزند یک باربر و یک خانم نظافتچی بود. بیشتر از همه ، آن مرد رویای خروج از محله یهودی نشین و داشتن پول زیادی را داشت. اما او حتی مدرسه را تمام نکرد ، زیرا از 16 سالگی شروع به کار کرد. آینده ای ناامید کننده و ناامیدی در هوا تنها چیزی بود که او با آن بزرگ شد. موریس در جستجوی زندگی بهتر سعی کرد در ارتش حرفه ای ایجاد کند. اما در سن 18 سالگی ، با داغ شدن جنگ کره ، متوجه شد که خدمات ناسپاسانه است. در 22 سالگی ، یکی از دوستان قرار گذاشت که او دستیار کارگر در تئاتر باشد. موریس شگفت زده شد که متوجه شد بازیگر بودن چندان دشوار نیست . در عرض چند ماه ، موریس از دوره های بازیگری فارغ التحصیل شد ، من چند نمایشنامه شکسپیر و یک دفترچه راهنما از کارگردان فیلم پودوکین خواندم و به تئاتر در سافولک رفتم ، جایی که او نام مستعار "مایکل کین" را بر عهده گرفت. تئاتر پاتریشیا هینز به پسر یهودی نشین هم اخلاق خوب و هم مهارت را آموزش داد. و سپس با او ازدواج کرد و یک دختر به او داد (هرچند این ازدواج چندان دوام نیاورد).

فیلمهای مایکل کین
فیلم مایکل کین

فیلمهای مایکل کین

کین به طور فعال شروع به جستجوی کار در سینما کرد. و او خوش شانس بود. هنگام بازی در مجموعه های تلویزیونی ، او یک دوست موثر ، بازیگر مشهور آن زمان ، کان کانری را پیدا کرد ، که دوست خود را در سینما به بهترین شکل "ارتقاء داد" و او را به کارگردانان معرفی کرد. کین اولین بازی خود را در سال 1956 در فیلم کوه در کره انجام داد. و در سال 1964 او تصویر یک ستوان اشراف را در فیلم "زولو" تجسم داد. از آن زمان ، مایکل کین هر نقشی را بر عهده گرفت و بیشتر از هزینه ها خوشحال شد. اما ، با وجود بی پروایی در انتخاب ، بازیگر به سرعت نشان داد که استعداد دارد. کین علاوه بر انبوه فیلم های غیر قابل توجه ، موفق به کار در شاهکارها شد. به لطف دومی ، در سن 33 سالگی ، مایکل کین به رسمیت شناخته شد.

حتی آمریکایی ها عاشق این انگلیسی شدند و به خاطر بازی در نقش آلفی در فیلم 1966 با همین نام ، نامزد دریافت اسکار شدند. در سال 1972 ، کین در مقابل لورنس اولیویه افسانه ای در درام کارآگاه بازی کرد و دوباره نامزد اسکار شد. برای تجسم تصویر یک استاد مست در "افزایش ریتا" (1983) و یک ماجراجو در "کلاهبرداران غافلگیر کننده" (1988) ، به کین گلدن گلوب اهدا شد. و کار او در فیلم هادی و خواهران وودی آلن (1986) برای او پیروزی و اسکار طولانی مدت را به ارمغان آورد. او سومین گلدن گلوب را برای فیلم The Voice (1998) و دومین اسکار را برای کار خود در درام قوانین شراب سازان (1999) دریافت کرد. به زودی ، کین دوباره نامزد اسکار برای نقش اصلی درام آمریکایی آرام (2002) شد.

مایکل کین در کنار دی کاپریو
مایکل کین در کنار دی کاپریو

در 40 سالگی ، موریس با شکیرا ازدواج کرد ، که او را در تبلیغ قهوه دید. او دختر دومش را به او داد. موریس 46 ساله که ثروتمند شد ، زادگاه خود بریتانیا را ترک کرد ، زیرا به نظر وی ، مقامات مالیات زیادی بر او وضع کردند. در آمریکا او مورد ستایش قرار گرفت. کین به یکی از پرطرفدارترین بازیگران انگلیسی در هالیوود تبدیل شد ، در حالی که در انگلستان ، با وجود همه جوایز ، او به عنوان یک فرد خسیس و مبتکر در نظر گرفته شد. ریچارد هریس ، بازیگر انگلیسی ، می گوید: "اگر مایکل کین در تاریخ ثبت شود ، تنها به عنوان تنها بازیگری که دارای کل ناوگان رولزرویس است ، خواهد بود." اما در 54 سالگی ، موریس به خانه بازگشت ، که مانع از موفقیت فیلمبرداری در هالیوود نشد. بنابراین ، کین در سریال پرفروش درباره بتمن بازی باتلر آلفرد را بازی کرد (بتمن آغاز می شود (2005) ، شوالیه تاریکی (2008) ، شوالیه تاریکی برمی خیزد (2012).

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها