رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 562312

هشدار سیل و رانش زمین در پی وقوع طوفان در ویتنام

ساعت24-مقامات ویتنام امروز (دوشنبه) از خطر وقوع سیل و رانش زمین در پی طوفان گرمسیری موسوم به "کنسون" در این کشور خبر دادند.

html>

مقامات ویتنام امروز درباره خطر وقوع سیل و رانش زمین در اثر طوفان گرمسیری کنسون هشدار داده و خاطر نشان کردند که حتی پس از تضعیف این طوفان گرمسیری در سواحل مرکزی ویتنام ظرف اواخر هفته گذشته نیز این خطر همچنان وجود دارد.

آژانس مدیریت بلایای این کشور اعلام کرد که باران شدید ناشی از این طوفان گرمسیری باعث کشته شدن یک تن شده و به ۳۱ خانه نیز خساراتی وارد کرده است. همچنین بیش از ۱۰۰۰ هکتار از مزارع برنج در مرکز ویتنام دچار آب گرفتگی شده اند.

در عین حال گزارشها حاکیست که تاکنون هیچ گونه خسارتی به مزارع قهوه در ارتفاعات مرکزی ویتنام گزارش نشده است.

ویتنام به دلیل دارا بودن خط ساحلی طولانی، مستعد طوفان های مخرب و جاری شدن سیلاب های شدید است به طوری که حوادث طبیعی که عمدتا سیل و رانش زمین ناشی از طوفان در این کشور هستند، سال گذشته باعث جان باختن ۳۷۹ تن و مصدومیت ۱۰۶۰ تن دیگر شده است‌.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات شانگهای در چین و برخی مناطق ساحلی مجاور نیز در پی نزدیک شدن طوفانی دیگر موسوم به "چانتو"به این نواحی، پروازها را لغو کرده و مدارس، مترو و قطارها را تعطیل کرده اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها