رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562369

اتهام بزرگ به دولت روحانی درباره عمدی بودن وارد نکردن واکسن ضد کرونا

خبرگزاری روسی رییسی را ابراهیم بت شکن معرفی کرد

ساعت 24 - باورنکردنی است اما حقیقت دارد. فردی به اسم عماد آبشناس در سایت بخش فارسی خبرگزاری روسی اسپوتنیک دولت قبل را نماد نامردی سیاسی و ابراهیم رییسی رییس دولت سیزدهم را ابراهیم بت شکن معرفی کرده است اکه آمده بت های نامردهای سیاسی را یکی یکی می شکند..

آزادی
html>

به گزارش اسپوتنیک فارسی اونوشته است : چند ماه پیش بازار تهران رفته بودم برخی بازاری ها می گفتند که قیمت ها "ترمز بریده" و به سرعت در حال افزایش است، امروز همان ها اظهار می داشتند داشتند که رویکرد دولت جدید موجب آن شده که همه چیز در بازار "معکوس بکشد".

از آنها سوال کردم مگر دولت جدید چه کار کرده؟

آیا درآمد آنچنانی جدیدی کسب کرده؟

آیا تحریم ها برداشته شده؟

تقریبا همه متفق القول بودند که نه، هیچ کدام از موارد بالا اتفاق نیافتاده، اما همین که رئیس جمهوری ای سر کار آمده که صبح جمعه به محروم ترین مناطق کشور سرک می کشد تا ببیند در مملکت چه خبر است و فردی نیست که صبح جمعه بیدار شود به یکباره بشنود مملکت کل فیکن شده، خود کافی است تا همه سرشان به حساب آید. وی نوشته است : توجه داشته باشید که علیرغم همه تحریم هایی که امروزه ایران با آن مواجه است هنوز ایران توان صادرات کالا به کشورهای همجوار را دارد و هنوز این ایران است که از آنها طلبکار می باشد و شرایط زندگی در ایران به حد مردم کره شمالی و یا ونزوئلا کشیده نشده است. متاسفانه برخی برای محقق کردن منافع و یا سیاست های فکری خود حاضر می باشند که همه چیز مملکت را قربانی کنند و امروزه می بینیم کار به جایی رسیده که حتی این افراد حاضر می باشند با زندگی مردم بازی کنند.اینکه به یکباره دولت عوض شده و ده ها ملیون دوز واکسن وارد کشور شده و سرعت واکسن زدن به حدود دو ملیون دوز واکسن رسیده خود می تواند نمونه ای از یک مدیریت کار آمد در مقابل یک مدیریت نا کار آمد باشد.

آیا تحریم ها برداشته شده تا این همه واکسن وارد کشور شود؟

چطور الان می شود قبلا نمی شد؟یا اینکه برخی برای اینکه مردم و نظام را عاصی کنند و وادار کنند به خواسته آنها تمکین کنند تحریم ها را بهانه کرده بودند تا کار نکنند و یا اینکه واکسن وارد نکنند، حتی اگر به قیمت جان تعدادی از مردم باشد.

اصلا واکسن را بی خیال.

سیمان را ببنید چگونه قیمت آن برگشت یا اینکه این روزها می بینید نه برق قطع می شود نه آب نه ...

آیا اینها هم به تحریم ها مربوط بوده؟همین روز گذشته پس از توافق شفاهی میان مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای و رئیس سازمان انرژی هسته ای ایران به یکباره قیمت دلار چیزی حدود هشتصد تومان در یک روز سقوط کرد، یعنی ارزی پول ملی چیزی حدود 0.3 درصد در یک روز بالا رفت.البته پیش بینی می شود تا چند روز دیگر سقوط آزاد قیمت ارز شدید تر شود و امروز ظاهرا بانک مرکزی برای کنترل شتاب سقوط قیمت ارز (که به همان نسبت شتاب بالا رفتن آن می تواند بر اقتصاد ضرر وارد کند)، مجبور شده وارد بازار شود.این ماجرا نشان می دهد که یک حباب بزرگ در قیمت ارز در مقایسه با شرایط اقتصادی ایران وجود دارد که این حباب فقط با پالس های سیاسی خالی می شود و نه با تحرک های اقتصادی.و خود ثابت می کند که این حباب به دلیل مسایل سیاسی ایجاد شده.

قطعا هم این شرایط ربطی به خارج ایران ندارد بلکه برخی درون ایران هستند که از نظر مالی و اقتصادی هم در حد خود دولت قدرتمند می باشند و برای اینکه خواسته و اهداف آنها محقق شود با بازار ارز بازی می کنند تا با فشار اقتصادی دولت را وادار کنند به خواسته آنها تمکین کند.اقتصاد ایران می تواند با تحریم ها مقابله کند اما با نامردی های سیاست مداران داخلی بعید است بتواند کند و بدیهی است که اینجا دستگاه های حکومتی باید تلاش کنند که به ماجرا ورود کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها