رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562403

نخستین سفر فضایی تفریحی اسپیس ایکس چهارشنبه اجرا میشود

ساعت24-اسپیس ایکس، آماده است تا اولین ماموریت غیرنظامی خود را در هفته جاری به مرحله اجرا بگذارد.

خبر
html>

به نقل از اسپیس‌، شرکت اسپیس ایکس بعد از چند پروژه فضایی موفق و پرتاب کپسول به ایستگاه فضایی بین المللی، آماده است تا اولین مأموریت غیرنظامی خود با نام «Inspiration۴» را در هفته جاری به مرحله اجرا بگذارد.

۴ شهروند عادی به نام‌های جارد ایزاکمن، هایلی آرسنوکس، کریس سمبورسکی و سیان پروکتور مسافران کپسول دراگون هستند؛ جارد ایزاکمن که یک میلیاردر و کارآفرین حوزه فناوری است فرماندهی مأموریت ۴ نفره «Inspiration۴» را برعهده دارد.

شرکت‌های رقیب ویرجین گلکتیک و بلو اوریجین هر دو اخیراً اولین ماموریت‌های خود را در زمینه گردشگری نجومی اجرا کرده‌اند، اما این دو پرواز برجسته در مقیاس زیر مداری بودند و گردشگران تنها چند دقیقه حضور در فضا را تجربه کردند. پرواز اسپیس ایکس طوری طراحی شده است که چهار مسافر خود را در جایی که هیچ خدمه غیرنظامی قبلاً نرفته است به مدار زمین ببرد.

خدمه فضاپیمای دراگون در این سفر سه روزه هر ۹۰ دقیقه یک بار با سرعت بیش از ۲۷۲۰۰ کیلومتر در ساعت، یا تقریباً ۲۲ برابر سرعت صوت، دور کره زمین می‌چرخند؛ ارتفاع مورد نظر ۵۷۵ کیلومتر است که فراتر از مدارهای ایستگاه فضایی بین المللی یا حتی تلسکوپ فضایی هابل است.

این پرتاب قرار است روز چهارشنبه ۱۵ سپتامبر (۲۶ شهریور) عملیاتی شود؛ پرتاب ساعت ۱۲ صبح به وقت جهانی (۴:۳۰ صبح به وقت ایران) انجام می‌شود و موشک حامل فضانوردان از سکوی پرتاب ۳۹A در مرکز فضایی کندی متعلق به ناسا، راهی فضا خواهد شد.

انتهای پیام/

https://www.space.com/news/live/spacex-inspiration4-updates

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها