رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562435

گوگل در کره جنوبی ۱۷۷ میلیون دلار جریمه شد

ساعت۲۴-رگولاتور ضد انحصارطلبی کره جنوبی گوگل را به دلیل جلوگیری از سفارشی کردن نسخه های سیستم عامل اندروید ۲۰۷ میلیارد وون (۱۷۶.۶۴ میلیون دلار) جریمه کرد که دومین جریمه صادره علیه این غول فناوری آمریکایی در کمتر از یک ماه گذشته است.

html>

کمیسیون تجارت منصفانه کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد شرایط همکاری گوگل با سازندگان گوشی به سوءاستفاده گوگل از موقعیت برتر خود در بازار منجر شده و مانع رقابت در بازار سیستم عامل موبایل شده است.

گوگل در بیانیه ای اعلام کرد درخواست تجدیدنظر خواهد کرد. این حکم مزایای سازگاری اندروید با برنامه های دیگر را نادیده گرفته و مزایایی که مصرف کنندگان از آن برخوردار می شوند را تضعیف می کند.

این جریمه یک روز پس از اجرایی شده اصلاحات انجام گرفته در قانون "کسب و کار مخابرات" کره جنوبی که به قانون ضد گوگل شهرت یافته است، صادر شد. تحت، قانون مذکور اپراتورهای فروشگاه برنامه مانند گوگل حق ندارند طراحان نرم افزار را ملزم کنند از سیستم پرداخت آنها استفاده کنند. این الزام مانع از آن خواهد شد که گوگل از طراحان برای خریدهای درون برنامه ای که کاربران اندروید انجام می دهند، حق کمیسیون دریافت کند.

کمیسیون تجارت منصفانه کره جنوبی اعلام کرد گوگل با وادار کردن سازندگان تلفن برای عمل به توافقی در خصوص مجوزهای فروشگاه برنامه این شرکت، مانع رقابت شده است.

تحت توافق گوگل، سازندگان گوشی نمی توانند دستگاههای خود را به نسخه های سفارشی شده اندروید مجهز کنند. این امر کمک کرده است گوگل موقعیت ممتاز خود در بازار سیستم عامل موبایل را تحکیم کند.

جریمه صادر شده از سوی رگولاتور کره جنوبی نهمین جریمه بزرگی است که تاکنون صادر کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، سامسونگ الکترونیکس در سال ۲۰۱۳ ساعت هوشمندی با یک سیستم عامل سفارشی عرضه کرد اما پس از این که گوگل این اقدام را نقض توافق مابین دو شرکت دانست، به سیستم عامل متفاوتی سوئیچ کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها