رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562451

مجسن رضایی دبیر مجمع می ماند؟ / عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پاسخ داد

ساعت۲۴-عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که حضور رئیس جمهور در جلسات به حل زودتر مشکلات کمک می کند، بعضی از مسائل مطرح شده و مسائل اختلاف بین شورای نگهبان و مجلس و موضوعاتی که مقام معظم رهبری در مورد آنها امر کردند نیاز به حضور رئیس جمهور دارد.

html>

«آیت الله مجتهد شبستری»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت و گویی، در رابطه با تاثیر حضور رئیس جمهور در جلسات مجمع، اظهار کرد: از نظر آئین نامه حضور روسای سه قوه در مجمع تشخیص لازم است و رئیس جمهور هم جزو اشخاص حقوقی است، به عنوان مثال در مسئله نظارت که مقام معطم رهبری حق نظارت را به مجمع تشخیص دادند باید روسای سه قوه در مجمع حضور داشته باشند.

او افزود: آقای روحانی از اول ریاستشان در قوه مجریه، حضور در مجمع را تشخیص نداشتند و تشریف نیاوردند و به هیچ وجه اعضای مجمع ایشان را در جلسات چه در جلسه علنی و چه در کمیسیون ها زیارت نکردند.

آیت الله شبستری ادامه داد: حضور آیت الله رئیسی در جلسات مجمع پیام های زیادی دارد؛ اولا اینکه ایشان بر خلاف رئیس جمهور سابق این مسئله را قبول دارند که یکی از وظایف مجمع تشخیص نظارت بر قوه سه گانه است، حضور رئیس جمهور در جلسات به حل زودتر مشکلات کمک می کند، بعضی از مسائل مطرح شده و مسائل اختلاف بین شورای نگهبان و مجلس و موضوعاتی که مقام معظم رهبری در مورد آنها امر کردند نیاز به حضور رئیس جمهور دارد.

او ادامه داد: حضور رئیس جمهور در مجمع تشخیص نشانگر این است که همه وظایفی که مجمع دارد قبول می کنند و نوعی احترام است که برای مجمع تشخیص قائل می شوند و آقایان می توانند با حضور رئیس جمهور مسائل را به صورت شفاف بیان کنند چه مسائلی که مربوط به هیات نظارت باشد و چه مربوط به مسائل دیگری باشد و انتقادهایی اگر احیانا وجود داشته باشد. پیشنهادهایی برای پیشبرد اهداف دولت جدید وجود دارد. بهرحال وجود رئیس جمهور در مجمع تشخیص مصلحت نظام بسیار مطلوب و قابل توجه است و هم پیام دارد و هم نشانگر این است که بر خلاف گذشته ایشان به این مسئله اهتمام قائل هستند.

آیت الله شبستری در مورد مسائلی که در جلسه با حضور رئیس جمهور صحبت شد، گفت: مسائل اختلافی بین شورای نگهبان، مجلس شورای اسلامی و توافقنامه ها مطرح شد، مسئله تامین اجتماعی و .. مسائل مختلفی که در این اواخر خیلی مطرح شده بودند.

او در مورد محسن رضایی و ادامه حضور او به عنوان دبیر مجمع تشخیص خاطرنشان کرد که فعلا که رضایی در جلسات شرکت می کند و در جلسات اخیر مجمع تشخیص و در کمیسیون اقتصاد حضور فعال داشته است، بعد از این هم معلوم نیست که آیا این حضور دوام داشته باشد و یا شخص دیگری به عنوان دبیر مجمع تشخیص نظام منصوب شود تاکنون که تغییر نکرده و ایشان کما فی سابق حضور دارند و بعد از آن هم، مربوط به این است که مقام معظم رهبری ببینند که او نسبت به مسئولیت های دیگری که در دولت پذیرفته چه میزان زمان دارد و در واقع این موضوع به توافق رهبری با دبیر مجمع بستگی دارد.

شبستری در پایان گفت: من فکر می کردم که انجام همه مسئولیت ها برای رضایی مشکل باشد. جمع بین سه تا مسئولیتی که از نظر دولتی پیدا کردند با دبیری مجمع ساده نیست، اما امروز می بینیم که او عملا در جلسات حضور دارد و امادگی انجام وظیفه دارد و انجامش را ممکن می داند تا ببینیم در آینده چه مسئله و چه اتفاقی خواهد افتاد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها