رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562462

طالبان پناه دادن به سرکرده «القاعده» را رد کرد

ساعت۲۴-سخنگوی طالبان پناه دادن این گروه به «ایمن الظواهری» سرکرده گروه تروریستی القاعده را رد کرد.

html>

طالبان گزارش‌ها درباره پناه دادن این گروه به سرکرده القاعده را رد کرد.

«محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در واکنش به گزارش‌ها مبنی بر اینکه آن‌ها به «ایمن الظواهری» سرکرده القاعده در افغانستان پناه داده‌اند، به «اسپوتنیک» گفت: این یک دروغ است و ارتباطی با حقیقت ندارد.

اظهارات نعیم پس از آن مطرح شد که «مایکل مورل» رئیس سازمان سیا در سال‌های 2011 تا 2013 در یک برنامه تلویزیونی مدعی شده بود که الظواهری در افغانستان زندگی می‌کند.

مورل در برنامه «فیس د نیشن» شبکه خبری «سی‌بی‌اس» گفته بود: ما فکر می‌کنیم که طالبان به الظواهری پناه داده است؛ امروز طالبان پناهگاه القاعده است.

الظواهری به‌مناسبت یازدهم سپتامبر بیستمین حمله آمریکا به افغانستان در ویدئویی ظاهر شد.

با این حال، تحلیلگران اطلاعاتی حدس زده‌اند که این ویدئو می‌تواند در زمان امضای توافق نامه آمریکا و طالبان در دوحه فیلمبرداری شده باشد.

اظهارات مورل درباره سکونت الظواهری در افغانستان که اکنون تحت کنترل طالبان است، پس از آن مطرح شد که در نوامبر 2020 شایعه مرگ سرکرده 70 ساله القاعده منتشر شد.

با این حال، هیچ یک از سازمان‌های اطلاعاتی در ایالات متحده و سایر کشورها هیچ مدرک محکمی مبنی بر کشته شدن وی ارائه نکرده‌اند.

الظواهری چندین دهه به‌عنوان فرد شماره دو القاعده بود و پس از کشته شدن اسامه بن‌لادن به‌عنوان رهبر این گروه معرفی شد.

در حالی که طالبان ماه گذشته تقریباً تمام افغانستان را تحت کنترل واقعی خود درآورده بود و دولت سابق سقوط کرد، اعضای این گروه متعهد شدند که اجازه نخواهند داد گروه‌های تروریستی در افغانستان فعالیت کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها