رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562464

افزایش موارد ابتلا به سویه دلتا در جنوب شرق چین

ساعت۲۴-مقامات بهداشتی چین امروز (سه شنبه) اعلام کردند که موارد ابتلای بومی به کووید ۱۹ در فوجیان، یکی از استانهای جنوب شرق این کشور بیش از دو برابر افزایش داشته است.

html>

موارد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان فوجیانِ چین بیش از دو برابر افزایش یافته و باعث شده مقامات این کشور اقدامات سریع پیشگیرانه ای از جمله محدودیت های سفر را به منظور مهار شیوع این ویروس در این کشور اتخاذ کنند.

کمیسیون ملی بهداشت این کشور اعلام کرد که روز گذشته ۵۹ مورد جدید انتقال بومی ویروس گزارش شده در حالی که این آمار روز قبل از آن ۲۲ مورد بوده است.

همچنین تنها در چهار روز در مجموع ۱۰۲ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در سه شهر استان فوجیان گزارش شده است که از جمله این شهرها می توان به شهر "شیامن"، مرکز گردشگری و حمل و نقل با پنج میلیون نفر جمعیت اشاره کرد.

شیوع مجدد کووید ۱۹ در استان فوجیان، از شهر پوتیان با حدود ۳.۲ میلیون نفر جمعیت آغاز شد که اولین مورد ابتلا به این بیماری در ۱۰ سپتامبر سال جاری (۲۰۲۱) گزارش شده است. مبتلایان جدید کووید ۱۹ در این استان به سویه مسری دلتا آلوده شده اند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، شهر شیامن همانند شهر پوتیان در استان فوجیان نیز شاهد شیوع مجدد کووید ۱۹ و محدودیت های کرونایی اعمال شده است به طوری که کلاس های حضوری در مهدکودک ها، دبستان ها و دبیرستان ها به حالت تعلیق درآمده و اماکن عمومی نظیر سینماها، سالن های ورزشی و رستوران ها تعطیل شده اند. همچنین به ساکنین این مناطق نیز گفته شده که برای موارد غیرضروری این شهرها را ترک نکنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها