رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562493

همه چیز درباره طراحی و چاپ جعبه

رپورتاژتبلیغی/یکی از فاکتورهایی که در بسته بندی کالا یا خدمات شما اهمیت بسزایی دارد، نوع بسته بندی و جعبه محصول است، زیرا نوع بسته بندی و طراحی جعبه، در تبلیغات و بازاریابی یک محصول جایگاه ویژه ای دارد. در واقع با توجه به اینکه بسیاری از کسب و کارها محصولات مشابهی را تولید و عرضه می‌کنند، ایجاد تفاوت و خلاقیت در نوع بسته بندی و طراحی آن، می تواند وجه تمایز یک کسب و کار با سایر رقبایش باشد! اکنون که به میزان اهمیت طراحی و چاپ جعبه محصول پی بردید، پیشنهاد می کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه شوید، زیرا قصد داریم اطلاعاتی کاربردی و مفید درباره نحوه طراحی جعبه و چاپ آن در اختیار شما قرار دهیم.

خبر
html>

یکی از فاکتورهایی که در بسته بندی کالا یا خدمات شما اهمیت بسزایی دارد، نوع بسته بندی و جعبه محصول است، زیرا نوع بسته بندی و طراحی جعبه، در تبلیغات و بازاریابی یک محصول جایگاه ویژه ای دارد. در واقع با توجه به اینکه بسیاری از کسب و کارها محصولات مشابهی را تولید و عرضه می‌کنند، ایجاد تفاوت و خلاقیت در نوع بسته بندی و طراحی آن، می تواند وجه تمایز یک کسب و کار با سایر رقبایش باشد! اکنون که به میزان اهمیت طراحی و چاپ جعبه محصول پی بردید، پیشنهاد می کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه شوید، زیرا قصد داریم اطلاعاتی کاربردی و مفید درباره نحوه طراحی جعبه و چاپ آن در اختیار شما قرار دهیم.

همه چیز درباره طراحی و چاپ جعبه

اصول و قواعد طراحی جعبه

اگر طراحی جعبه محصولات به‌ درستی انجام شود، در همان برخورد اول باعث جلب توجه مشتری می شود، و می‌تواند تأثیری شگفت انگیز در افزایش فروش یک کالا داشته باشد. از جمله روش های بازاریابی که منجر به فروش بیشتر محصولات می شود، طراحی و چاپ جعبه محصولات است. طراحی جعبه محصول شاید در ظاهر کار ساده ای بنظر برسد، ولی در واقع اینطور نیست! طراحی جعبه مستلزم رعایت چند نکته مهم است، که حتما باید در زمان انجام کار لحاظ شود. اگر اینکار به یک تیم متخصص مانند گروه مشاوران طراحی افرا گرافیک سپرده شود، می توانید اطمینان داشته باشید با رعایت تمامی این اصول و قواعد انجام شده است، ولی در صورتی که خودتان تصمیم بر طراحی داشته باشید، لازم است این نکات را بدانید و رعایت کنید:

  1. رعایت اصل خلاقیت و ایجاد تمایز

منظور از خلاقیت در طراحی، یعنی اجرای طرح هایی که کار شما را نسبت به سایر رقبا جذاب تر و متفاوت تر کند. خلاقیت در طراحی بسته بندی تا حد زیادی سرنوشت محصول یا خدمات شما را مشخص می کند، پس بهتر است قبل از اینکه یک محصول وارد بازار شده و به دست مشتری برسد، حتما از مناسب بودن طراحی بسته بندی آن از نظر رعایت اصل خلاقیت و تمایز اطمینان حاصل کنید.

  1. طراحی کاربردی برای حمل و نقل آسان

اولین قدم در طراحی جعبه، بررسی ویژگی کالای مورد نظر از نظر حمل و نقل است. برای حمل و نقل آسان باید به این دو نکته دقت کرد؛ یک-جعبه مد نظر باید طوری طراحی شود که در حمل و نقل، حداقل فضا را اشغال کند، و دو-طراحی بسته بندی باید طوری باشد که مشتری با خیلی راحت بتواند آن را حمل کند.

  1. استفاده کردن از لوگو برند و رنگ سازمانی

استفاده از لوگوی مخصوص و رنگ سازمانی در بسته بندی، از جمله عواملی است که در ایجاد حس اعتماد مشتریان تاثیر بسزایی دارد. لوگو نشان دهنده هویت و شخصیت یک کسب و کار است، به همین دلیل از آن بعنوان ابزاری برای جلب توجه و اعتماد مشتریان استفاده کنید.

  1. طراحی متناسب با ابعاد و شکل محصول

نکته ای که در طراحی جعبه به شدت باید به آن دقت کرد، این است که طرح، رنگ و جنس بسته بندی انتخاب شده با شکل، وزن، جنس و اقلام همراه محصول سازگار باشد. اگر این سازگاری وجود نداشته باشد، هزینه و زمانی که صرف طراحی و چاپ جعبه محصول کرده اید، به هدر خواهد رفت.

  1. انتخاب رنگ مناسب

رنگ ها در طراحی اهمیت زیادی دارند، به همین خاطر شما باید با اصول روانشناسی رنگ ها آشنا باشید. بسیاری از کسب و کارها برای شیک تر و جذاب تر نشان دادن بسته بندی محصولات خود، از ترکیب رنگ مشکی و سفید استفاده می‌کنند؛ برخی هم ترجیح می دهند از رنگ های ملایم تر استفاده کنند.

همه چیز درباره طراحی و چاپ جعبه

معرفی انواع جعبه

جعبه ها از نظر جنس و کاربرد انواع مختلفی دارند. جعبه مناسب برای بسته بندی یک محصول با توجه به وزن، شکل و ارزش آن محصول انتخاب و چاپ می شود. جعبه ها از نظر جنس کاغذ یا مقوایی که از آن ساخته شده اند، و از نظر نوع کاربرد طبقه بندی مختلفی دارند که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد:

  1. انواع جعبه از نظر کاربرد

جعبه ها از نظر کاربرد شامل جعبه مقوایی، جعبه لمینتی و جعبه هاردباکس هستند. جعبه سخت یا همان هارد باکس، معروف ترین سبک چاپ جعبه بسته بندی است، که از مقوای ضخیم و فشرده شده تهیه می شود و نسبت به سایر جعبه ها محکم تر است. این نوع جعبه به دلیل کیفیت عالی و ویژگی های خاص خود، برای بسته بندی محصولات لوکس و گران قیمتی مانند لوازم بهداشتی و آرایشی، عطر، و... استفاده می شود.

  1. انواع جعبه از نظر جنس

جعبه ها از نظر جنس شامل جعبه مقوایی پشت طوسی، جعبه گلاسه و جعبه کرافت هستند. جعبه مقوایی پشت طوسی دولایه یا همان دوبلکس از ورقه های مقوا بصورت دو لایه ساخته می شود و پرمصرف ترین نوع جعبه از نظر جنس است. از جعبه مقوایی پشت طوسی برای ساخت جعبه محصولات خوراکی استفاده می شود.

همه چیز درباره طراحی و چاپ جعبه

چاپ جعبه چگونه انجام می شود؟

چاپ جعبه بهترین روش برای تبلیغ و برندسازی محصولات از طریق مشتریان است، اما فرآیند چاپ چگونه است؟ روش های مختلفی برای چاپ جعبه وجود دارد؛ چاپ افست یا لیتوگرافی، چاپ فلکسوگرافی و چاپ دیجیتال. هر کدام از این روش ها ویژگی های خاص خودشان را دارند. مثلا چاپ افست یا لیتوگرافی چاپ تمام رنگی با کیفیت بسیار عالی است، که دقت آن بالا و کیفیت چاپ رنگ کاملا یکنواخت است، اما در مقایسه با سایر روش ها گران تر است، یا چاپ دیجیتال کیفیت رنگ بسیار خوبی دارد! انتخاب نوع چاپ جعبه به میزان بودجه و سلیقه شما بستگی دارد. معمولا جعبه های لوکس با روش چاپ افست و چاپ دیجیتال چاپ می شوند، چون کیفیت خروجی آنها واقعا عالی و بدون نقص است.

با توجه به مواردی که شرح دادیم، انتخاب یک مجموعه معتبر و قابل اعتماد برای طراحی و چاپ جعبه بسیار مهم است، اگر قصد دارید، طراحی و چاپ جعبه محصولات خود را به یک تیم حرفه ای بسپارید، پیشنهاد ما گروه مشاوران طراحی افرا گرافیک است. در afragraphic.com پیش از سفارش، خدمات رایگان مشاوره تخصصی چاپ و طراحی توسط کارشناسان زبده به شما ارائه می شود.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها