رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562494

10 ابزار آشپزخانه که باید داشته باشید

رپورتاژتبلیغی/حتما برای شما هم اتفاق افتاده که در زمان پخت و پز یا آشپزی، بارها به بعضی از ابزارها نیاز پیدا کرده باشید؛ از قاشق و کفگیر و ملاقه گرفته تا وردنه یا حتی تی زمین شوی. در این بین گاهی هم پیش آمده که به یک وسیله نیاز فوری داشتید، ولی آن را در آشپزخانه تان پیدا نکردید! معمولا مادرها و خانم هایی که خانه داری را به صورت حرفه ای انجام می دهند، با چنین مسائلی مواجه نمی شوند، چون آشپزخانه آنها به ابزارهای ضروری مجهز است، اما افرادی که به تازگی زندگی مستقل را شروع کرده اند، شاید از این ابزارهای ضروری اطلاع نداشته باشند، در نتیجه ما تصمیم گرفتیم در این مطلب به معرفی ابزارهای مهم و ضروری در یک آشپزخانه ایرانی بپردازیم، تا راهنمایی برای آن دسته از همراهانمان باشیم.

خبر
html>

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که در زمان پخت و پز یا آشپزی، بارها به بعضی از ابزارها نیاز پیدا کرده باشید؛ از قاشق و کفگیر و ملاقه گرفته تا وردنه یا حتی تی زمین شوی. در این بین گاهی هم پیش آمده که به یک وسیله نیاز فوری داشتید، ولی آن را در آشپزخانه تان پیدا نکردید! معمولا مادرها و خانم هایی که خانه داری را به صورت حرفه ای انجام می دهند، با چنین مسائلی مواجه نمی شوند، چون آشپزخانه آنها به ابزارهای ضروری مجهز است، اما افرادی که به تازگی زندگی مستقل را شروع کرده اند، شاید از این ابزارهای ضروری اطلاع نداشته باشند، در نتیجه ما تصمیم گرفتیم در این مطلب به معرفی ابزارهای مهم و ضروری در یک آشپزخانه ایرانی بپردازیم، تا راهنمایی برای آن دسته از همراهانمان باشیم.

10 ابزار آشپزخانه که باید داشته باشید

10 ابزار کاربردی برای یک آشپزخانه ایرانی

همان طور که می دانید تنوع و تعداد لوازم آشپزخانه بسیار زیاد است، اما تعدادی ابزار وجود دارند که اگر در یک آشپرخانه آنها را کم داشته باشید، آشپزخانه شما ناقص است، و به معنای واقعی شاید قادر به انجام کاری نباشید. اما این ابزارها کدامند؟ در ادامه با ما همراه شوید تا با آنها آشنا شوید:

  1. کفگیر و ملاقه

هیچ وقت از داشتن یک کفگیر و ملاقه مناسب برای آشپزی غافل نشوید، زیرا داشتن یک کفگیر و ملاقه از جنس پلاستیک مرغوب یا از جنس چوب باکیفیت، برای هم زدن، جابجا کردن یا سرو غذا جزو ضروریات هر آشپزخانه ای است، البته سرویس کفگیر و ملاقه استیل هم می تواند گزینه خوبی باشد!

  1. تی زمین شوی

تی زمین شوی ضروری ترین ابزار هر آشپزخانه برای نظافت و تمیز کاری کف آشپزخانه است. کار با تی زمین شوی بسیار راحت بوده، و با کمک آن می‌توانید انواع سطوح مختلف را نظافت کنید. تی زمین شوی انواع مختلفی دارد که بهتر است در زمان انتخاب حتما به جنس و کاربردی بودن آن دقت کنید.

  1. تابه و قابلمه

قابلمه و تابه از مهم‌ترین ظروف آشپزخانه هستند، و خرید نوع مرغوب و باکیفیت آنها، دغدغه اغلب خانم ها. قابلمه و تابه، انواع مختلفی دارد که نوع تفلون آنها جزو پر طرفدارترین ها محسوب می شوند. دلیل محبوبیت این نوع تابه و قابلمه ها نچسبیدن غذا به آنها و استفاده از روغن کمتر برای پخت ‌و پز است. فروشگاه های آنلاین مختلفی از جمله فروشگاه اینترنتی هوم پارسی انواع مختلف این محصول را ارائه می کنند، که همین امر باعث تنوع بالای این محصول و دشوار شدن انتخاب برای خانم ها شده است.

  1. انواع چاقو

چاقو تقریبا پرکاربردترین ابزار آشپزخانه است. با کمک یک چاقوی تیز می توانید مواد غذایی را به خوبی برش دهید، و به راحتی فرآیند آشپزی را پیش ببرید؛ در واقع چاقوها بیش از آنچه فکرش را بکنید در آشپزخانه کاربرد دارند! می توانید از چاقوها برای ریز کردن سبزیجات، قطعه قطعه کردن گوشت، استیک، سالاد و... بنا بر شکل تیغه و جنسشان استفاده کنید.

10 ابزار آشپزخانه که باید داشته باشید

  1. صافی و آبکش

کاربرد صافی ها و انواع آبکش در آشپزخانه بیشتر برای آبگیری مواد غذایی شسته شده و گرفتن مایعات اضافی از مواد غذایی است. از صافی ها بزرگ برای آبکش کردن برنج و پاستا، شستن میوه ها و سبزیجات، و از صافی های کوچک برای تهیه انواع دمنوش و تفاله گیری چای یا آبمیوه ها استفاده می شود. صافی ها در دو نوع فلزی و پلاستیکی و در اندازه های مختلف در بازار موجود هستند.

  1. دستمال های آبگیری

هر خانم خانه داری باید همیشه یک ست کامل از انواع دستمال های آشپزخانه در کشو کابینتش داشته باشد. از دستمال های نم گیر برای نظافت آشپزخانه، خشک کردن ظروف، خشک کردن میوه ها و تمیز کردن میز غذاخوری و... استفاده می شود. نوعی دستمال نم گیر با عنوان دستمال جادویی وجود دارد، به کمک آن می توانید به راحتی مایعات و لکه های مواد غذایی را پاک کنید.

  1. تخته برش

با کمک تخته های برش می توانید کارهایی مانند خرد کردن و قطعه قطعه کردن گوشت، سبزیجات و سایر مواد غذایی را به آسانی انجام دهید. تخته های برش در انواع پلاستیکی، بامبو، سیلیکونی و چوبی در بازار موجود هستند، که مدل سیلیکونی آن محبوبیت بیشتری دارد.

  1. رنده

رنده هم یکی دیگر از ابزارهای کاربردی آشپزخانه است، که حتما باید داشته باشید! انواع فلزی رنده ها معمولا دارای یک دسته و محافظ سیلیکونی هستند، تا از دست ها در هنگام رنده کردن مواد غذایی سخت یا داغ محافظت کنند. بعض از رنده ها ساده و تک کاره هستند، و بعضی از آنها دارای سری های مختلف برای رنده کردن در انواع مدل های خلالی، نگینی، حلقه ای و باریک.

  1. ظروف نگهدارنده غذا

در هر آشپزخانه ای وجود چندین ظرف نگهدارنده غذا، برای نگهداری انواع مواد خوراکی، حبوبات، ادویه و... ضروری است. نکته مهمی که در مورد ظروف نگهدارنده وجود دارد این است که درب آنها باید به خوبی بسته شود، تا رطوبت یا هوا وارد ظرف نشود و از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری شود.

  1. قوطی باز کن

این ابزار کاربردی بیشتر برای باز کردن درب تن ماهی، رب، کنسرو و... استفاده می شود. یک قوطی باز کن خوب باید خیلی راحت روی درب قوطی ها چفت شود تا درب آن را باز کند، و نباید بعد از باز کردن درب لبه های تیز و برنده از خود به جای بگذارد.

10 ابزار آشپزخانه که باید داشته باشید

معرفی بهترین فروشگاه اینترنتی لوازم آشپزخانه

فروشگاه اینترنتی هوم پارسی یکی از بزرگترین و معتبرترین وبسایت های فروش لوازم خانه و آشپزخانه است. این مجموعه با بیش از نیم قرن تجربه در حوزه لوازم خانه و آشپزخانه، توانسته در زمینه فروش محصولات و ابزارهای آشپزخانه بسیار عالی ظاهر شود؛ تنوع محصولات و برندها، قیمت های مناسب، کیفیت ارائه خدمات و احترام به مشتری همگی مهر تاییدی بر این موضوع هستند. اصل بودن کالا، گارانتی بازگشت، ارسال سریع و مشاوره و پشتیبانی از دیگر ویژگی های مهم و اساسی در مجموعه هوم پارسی است، که پایبندی به آن همواره سرلوحه عملکرد کارکنان این مجموعه بوده است. شما می توانید در هر لحظه و از هر نقطه ای از ایران، محصول مورد نظرتان را در سایت سفارش دهید و در سریع ترین زمان آن را تحویل بگیرید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها