رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562512

فرانسه به کره‌شمالی هشدار داد

ساعت24- وزارت خارجه فرانسه امروز سه‌شنبه به دنبال آزمایش‌های موشکی کروز کره‌شمالی اعلام کرد، پیونگ‌یانگ از هرگونه اقدامی که به تشدید تنش‌های منطقه‌ای می‌انجامد، خودداری کند.

html>

وزارت خارجه فرانسه امروز سه‌شنبه به دنبال آزمایش‌های موشکی کروز کره‌شمالی اعلام کرد، پیونگ‌یانگ از هرگونه اقدامی که به تشدید تنش‌های منطقه‌ای می‌انجامد، خودداری کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پاریس با ابراز نگرانی از این آزمایشات موشکی، تاکید کرد که آنها نشان می‌دهند پیونگ‌یانگ در برنامه سلاح‌های کشتار جمعی خود که هم تهدید منطقه‌ای و هم بین‌المللی است، پافشاری می‌کند.

یک سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در بیانیه ای گفت: فرانسه از کره‌شمالی می‌خواهد که از پیشنهادات گفت‌وگوهای ایالات متحده و کره‌جنوبی استفاده کرده و با حسن نیت در روند برچیدن کامل، قابل بررسی و برگشت‌ناپذیر برنامه‌های سلاح‌های کشتار جمعی خود مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد اقدام کند و از هرگونه اقدامی که باعث افزایش تنش در منطقه می‌شود، خودداری کند.

روز دوشنبه آژانس خبری مرکزی کره از آزمایش موفقیت آمیز یک نوع موشک کروز دوربرد خبر داد. موشک های کروز دوربرد مسافت ۱۵۰۰ کیلومتر را پیش از اصابت به اهداف طی میکنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها