رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562556

اتصالات سیم بکسل و اسلینگ

رپورتاژتبلیغی/سیم بکسل Steel wire rope ها که در تعداد رشته و مفتول های مختلفی بافته می شوند و در انواع بسیار متعددی یافت می شوند اغلب همراه با اتصالاتی تحت نام اتصالات سیم بکسل یا Wire rope accessories مورد استفاده قرار می گیرند.

html>

اتصالات سیم بکسل و اسلینگ

اتصالات سیم بکسل اغلب بر حسب قابلیت های لیفتینگ سیم بکسل و با متریالی مشابه در لیفتینگ بار بصورت اسلینگ و یا در اتصالات مختلف بکار گرفته می شوند. اغلب اتصالات سیم بکسل بصورت مشترک در اتصالات زنجیر و اسلینگ های زنجیری نیز بکار گرفته می شوند اما نمونه هایی مانند گوشواره ها و بست سیم بکسل بصورت اختصاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

اسلینگ سیم بکسل Wire rope sling یکی از ادوات پر کاربردی است که در لیفتینگ بار بکار گرفته می شود که از انواع مختلفی اتصالات سیم بکسل استفاده می کند. این اسلینگ ها که به صورت تک رشته، دو و یا چند رشته بکار گرفته می شوند و در اتصالات جرثقیل های سقفی و تاور کرین ها مورد استفاده قرار می گیرند که بر حسب نوع کاربری اغلب با سیم بکسل ساختار 6 رشته مانند 6X36 , 6X37 مورد استفاده قرار می گیرند. اتصالات مختلفی مانند انواع قلاب، شگل و حلقه فولادی در کاربری سیم بکسل بصورت اسلینگ بکار گرفته می شوند. البته در تولید رشته های اسلینگ نیز گوشواره، سوکت و بوش از اجزای اصلی محسوب می شوند.

اتصالات اسلینگ های سیم بکسلی

اغلب اتصالات سیم بکسل در تولید اسلینگ ها برای لیفتینگ بار بکار گرفته می شوند. البته با توجه به این نکته که کاربری های سیم بکسل تنها در تولید اسلینگ نبوده و بسیاری از سازه ها، خرپا ها و قاب های صنعتی با بکارگیری این قطعه صنعتی تولید می شوند اتصالات دیگری مانند قرقره ها، سوکت ها و ... نیز از دیگر ادوات و اتصالات سیم بکسل محسوب می شوند. در زیر به معرفی مهمترین اتصالات سیم بکسل می پردازیم.

اتصالات سیم بکسل و اسلینگ

  • انواع قلاب : انواع متعددی از قلاب مانند قلاب های هوک ساده و ضامن دار، قلاب گردان در اتصالات سیم بکسل نتاب، قلاب کارابین و قلاب S در اتصالات لیفتینگ با سیم بکسل مورد استفاده قرار می گیرند.
  • انواع شگل: شگل ها که در انواع شکل های یو U شکل ساده و شگل های نعلی شکل که به شکل های استاندارد اروپایی نیز شهرت دارند در تولید اسلینگ های سیم بکسلی بکار گرفته می شوند. شگل تناژ دار بر حسب سایز و کاربری سیم بکسل و اسلینگ در لیفتینگ بار مورد استفاده قرار می گیرد.
  • بست بکسل: قطعاتی تمام فلزی می باشند که بصورت دو مهره و همراه با یک پیچ U مانند و یک قسمت گیره که گاهی از جنس چدنی نیز تولید می شود مورد استفاده قرار می گیرند. از بست بکسل در تولید اسلینگ های سبک سیم بکسلی، ایجاد نرده های راه پله و ... استفاده می شود.
  • حلقه یا مستر لینک : حلقه فولادی از اتصالات اصلی اسلینگ های لیفتینگ بار چه به شکل اسلینگ زنجیری و چه به شکل اسلینگ سیم بکسلی محسوب می شود. حلقه هم بصورت فولادی و هم بصورت اسلینگ و در شکل های مختلفی تولید می شود که حلقه های گرد و بیضوی دارای کاربری گسترده تری هستند.
  • مهارکش : مهارکش ها در شکل های تخت و لوله ای تولید می شوند و دارای یک بدنه ثابت که از جنس های مختلف چدنی، فولادی و استیل تولید شده اند و از اتصالات سیم بکسل و بصورت مشترک زنجیر محسوب می شوند. مهارکش تخت با کاربری گسترده تر به شکل یک سر حلقه و یک سر قلاب و یا دو سر قلاب دارای بیشترین کاربری در اتصالات سیم بکسل است.
  • گوشواره : گوشواره از اتصالاتی است که در تولید اسلینگ های پرسی سیم بکسل بکار گرفته می شود و در واقع برای کاهش سایش ناشی از اتصالات دیگر سیم بکسل در قیمت چشمی بکار گرفته می شود.

روش های تولید اسلینگ سیم بکسل

در واقع سیم بکسل ها بر روی قرقره عرضه شده و در متراژ دلخواه برش می خورند. اما بدون بکارگیری اتصالات سیم بکسل و بدون داشتن چشمی عملکرد آنها بسیار محدود می شود. از این رو است که سیم بکسل ها اغلب بصورت اسلینگ تک رشته یا چند رشته مورد استفاده قرار می گیرند. تولید اسلینگ های سیم بکسلی به روش های متعددی صورت می پذیرد که سنتی ترین این روش ها روش بافت سیم بکسل می باشد که بصورت بافت و گیس بافت با عبور رشته های باز شده سیم بکسل از میان هم صورت می پذیرد.

کاربردی ترین و ساده ترین روش تولید اسلینگ های سیم بکسلی روش پرس می باشد که با بکارگیری گوشواره و بوش و اغلب همراه با اتصالاتی مانند قلاب و شگل صورت می پذیرد. روش سوکت زنی نیز یکی دیگر از روش های مدرن در تولید اسلینگ های سیم بکسلی محسوب می شود که مقاومت کششی بسیار بالا و قیمت بالاتری نیز نسبت به روش پرس سیم بکسل در تولید اسلینگ دارد.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها