رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562584

رشد نزدیک به ۲۴۰ درصدی ابتلای کودکان به کووید در آمریکا

ساعت24-بر اساس داده های منتشر شده توسط آکادمی اطفال آمریکا (AAP)، موارد ابتلا به کووید۱۹ از ماه ژوئیه به طور تصاعدی در میان کودکان در ایالات متحده افزایش یافته است.

html>

آکادمی اطفال آمریکا طی هفته گذشته ۲۴۳ هزار و ۳۷۳ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ را در بین کودکان گزارش کرده است و در حالی که این آمار نسبت به هفته قبل از آن که ۲۵۱ هزار و ۷۸۱ مورد ثبت شده بود، کاهش یافته اما در مقایسه با اوایل ماه ژوئیه سال جاری (۲۰۲۱)، یعنی زمانی که موارد ابتلای کودکان به کروناویروس ۷۱ هزار و ۷۲۶ مورد بوده، حدود "۲۴۰ درصد" افزایش داشته است.

بر اساس گزارش ها، تا روز پنجشنبه هفته گذشته در مجموع نزدیک به ۵.۳ میلیون کودک در آمریکا به کووید۱۹ مبتلا شده اند و به گفته آکادمی اطفال این کشور در حال حاضر کودکان ۲۹ درصد کل موارد ابتلا در این کشور را تشکیل می دهند.

در عین حال بر اساس آمارهای رسمی، کودکان به مراتب کمتر از بزرگسالان درگیر عفونت های شدید ناشی از کووید ۱۹ شده یا در اثر آن جان خود را از دست می دهند به طوری که در بین ایالت های آمریکا، کودکان تنها ۱.۶ تا چهار درصد از بیمارانی را که به دلیل کووید۱۹ در بیمارستان های این کشور بستری شده اند، تشکیل می دهند. همچنین بر اساس داده های رسمی این کشور، کودکان بیش از ۰.۲۷ درصد از مرگ و میرهای ناشی از کووید ۱۹ را نیز در ایالات متحده شامل نمی شوند.

کودکان و نوجوانان در آمریکا دارای کمترین میزان پوشش تجمعی واکسیناسیون کووید ۱۹ در مقایسه با بقیه گروه های سنی هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان ان، این به روزرسانی از آمار ابتلای کودکان در ایالات متحده در حالی صورت گرفته که مدارس سراسر این کشور در تب و تاب آغاز فعالیت خود هستند و کارشناسان به بزرگسالان توصیه می کنند به منظور محافظت از کودکانِ زیر ۱۲ سال که در حال حاضر واجد شرایط برای تزریق واکسن کرونا نیستند، خودشان واکسینه شوند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها