رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562679

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با «اعتماد»:

انتظار چنین نمایش ضعیفی از پرسپولیس را نداشتیم

ساعت۲۴-تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل استقلال تاجیکستان با یک شرایط غیر قابل پیش‌بینی مواجه شد. انگیزه بالای تیم حریف و بسته بازی کردن آنها کار را برای فینالیست دوره قبل لیگ قهرمانان آسیا سخت کرد و حتی ممکن بود کار به جاهای باریک کشیده شود تا اینکه گل دقیقه ۹۰ مهدی ترابی یحیی و شاگردانش را از برزخ دوشنبه نجات داد.

html>

دکتر بیژن ذوالفقارنسب، پیشکسوت فوتبال کشورمان و باشگاه پرسپولیس در رابطه با بازی سرخ‌ها در تاجیکستان گفت: «بازی سه‌شنبه شب پرسپولیس بسیار بازی غیرمترقبه‌ و غیر قابل پیش‌بینی بود. انتظار چنین نمایش ضعیفی را از تیم پرسپولیس نداشتیم. اینکه می‌گوییم ضعیف یعنی ضعیف در همه ارکان این مسابقه. به نظر من تیم پرسپولیس حداقل اطلاعات را هم راجع به این تیم نداشت.» ایشان با اشاره به کیفیت فنی متوسط حریف سرخ‌پوشان افزود: «تیم استقلال تاجیکستان تیم بسیار متوسطی بود، در حد تیم‌های متوسط ایرانی. اگر راهکار استقلال از قبل شناخته شده بود تیم پرسپولیس خیلی زودتر می‌توانست به گل دست پیدا کند. آن وقت کار این همه به استرس کشیده نمی‌شد و بازیکنان تیم در تنگنا قرار نمی‌گرفتند. به هر صورت اتفاقاتی رخ داد که پرسپولیس توانست در وقت قانونی برنده شود.»
ستاره سال‌های دور پرسپولیس ادامه داد: «به اعتقاد من آنچه از نتیجه این بازی برای پرسپولیس به دست آمد، تجربه بازی مقابل چنین تیم‌های ضعیفی بود. تیم استقلال تاجیکستان به اعتقاد من یک تیم بسیار با انگیزه و البته آماتور بود. به هر حال پرسپولیس توانست این بازی را ببرد و این می‌تواند یک مقدار دغدغه خاطر باشگاه را در شرایط فعلی از بین ببرد.»
کارشناس فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا بازی روی چمن مصنوعی روی کیفیت پرسپولیس تاثیر داشت یا خیر، گفت: «کاملا تاثیر داشت. به اعتقاد من شصت درصد بازی ضعیف پرسپولیس به زمین چمن مصنوعی ورزشگاه دوشنبه مربوط بود. بازی کردن روی چمن مصنوعی تکنیک ویژه‌ای می‌خواهد. همچنین نیاز به شناخت خیلی کاملی دارد. به نظرم تیم پرسپولیس یک جلسه هم روی زمین چمن مصنوعی بازی نکرده بود. البته قبلا پرسپولیس در مازندران مقابل نساجی در آن زمین باتلاقی بازی کرده بود که آن بازی هم نمایش پرسپولیس خیلی ضعیف بود و نتیجه خوبی هم به دست نیامد.» ایشان در ادامه افزود: «البته نباید این نکته را هم از نظر دور داشت که پرسپولیس در مجموع یک مقدار هم حریف را دست‌کم گرفته بود و می‌رفت اتفاقات ناگواری برای آنها رخ بدهد.»
بیژن ذوالفقارنسب همچنین به ترکیب و چیدمان تیم در بازی مقابل استقلال تاجیکستان اشاره کرد و گفت: «پرسپولیس بازیکنان دیگری داشت که می‌توانستند در خط حمله به تیم کمک و شرایط را بهتر کنند. آنها می‌توانستند قابلیت تهاجمی تیم را افزایش دهند. اما مشکل این نبود که فلان بازیکن در ترکیب هست یا نه. کلا تیم ضعیف بازی کرد. این بازی می‌تواند تجربه خیلی خوبی برای پرسپولیس باشد تا در آینده دچار چنین وضعیت‌هایی نشود.»
مربی سابق تیم ملی در نهایت به حذف دو نماینده دیگر فوتبال کشورمان پرداخت و گفت: «تیم استقلال مقابل یک تیم خیلی قدر بازی کرد و متاسفانه شکست خورد. اما به نظرم الهلال هم همانند پرسپولیس ناهماهنگ بود و نتوانست کیفیت فنی خودش را بروز بدهد. تیم تراکتور هم در شرایطی قرار گرفته بود که کسی از آنها توقعی نداشت. با آن شرایط روحی و مدیریتی باشگاه کار بیشتری از دست‌شان برنمی‌آمد. ولی خوشبختانه پرسپولیس توانست به مرحله بعدی راه پیدا کند و امیدوارم شرایط تیمی آنها به لحاظ روحی، روانی و فنی ارتقا پیدا کند، چون بازی‌های مراحل بعدی بازی به بازی سخت‌تر می‌شود.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها