رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562703

بررسی مشخصات تجهیزات پزشکی سلامتی که برای درمان های خانگی مورد نیاز است

رپورتاژتبلیغی/ برخی از تجهیزات پزشکی به منظور تشخیص و مراقبت از سلامتی بیمار در منزل طراحی می‌شوند. این تجهیزات پزشکی عموما کارایی ساده‌ای دارند و به طور کلی با سلامت عمومی بدن در ارتباط هستند. این تجهیزات پزشکی دسته‌های مختلفی دارند و در انواع گوناگونی طراحی شده اند. هر کدام از آنها با هدف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه وجود بسیاری از آنها در خانه ها لازم است و برخی دیگر نیز کاربرد درمانی دارند و می‌توان در یک مدت زمان مشخص از آن برای درمان یا بهبود وضعیت بدن استفاده کرد. آشنایی با این لوازم و تجهیزات پزشکی خانگی کمک می‌کند تا در زمان نیاز بتوانید به سادگی از آنها استفاده کنید. در ادامه با تعدادی از این تجهیزات طبی آشنا خواهید شد.

image-20210916095128-1.jpeg
html>

تجهیزات پزشکی خانگی و اهمیت آن

همانطور که در بخش مقدمه اشاره کردیم تجهیزات پزشکی خانگی به منظور تشخیص و درمان برخی بیماری‌های رایج یا به منظور استفاده جهت درمان و سلامت بدن و برای کاهش درد یا ثابت نگه داشتن عضوی از بدن طراحی و استفاده می‌شوند.

این تجهیزات در واقع نوعی لوازم هستند که از نظر پزشکی کاربرد بسیاری داشته و به خانواده بزرگ لوازم پزشکی تعلق دارند. کاربرد عمده این تجهیزات به منظور مراقبت از بیمار در منزل است و استفاده از آنها به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به بستری بیمار، شرایط او را در منزل کنترل کرده و یا برای بهبود وضعیت او در خانه از این وسایل استفاده کنید. رایج ترین تجهیزات پزشکی با مصرف خانگی شامل کسیژن ساز، تصفیه کننده هوا، پد گرمایی، پمپ سرم، پالس اکسی‌متر، لوله تغذیه، دستگاه فشار سنج، دستگاه تب سنج، کپسول اکسیژن، و ... . بسیاری از این تجهیزات دارای کاربرد بیمارستانی نیز هستند اما می‌توان در منازل نیز از وجود آنها بهره‌مند شد.

کدام تجهیزات پزشکی را در خانه می‌توان استفاده کرد

استفاده یا خرید هریک از این تجهیزات یک ضرورت نیست اما وجود آنها در خانه می تواند به بهتر بودن وضعیت در زمان ابتلا به بیماری کمک کند. ضمن این که وجود برخی از آنان در جعبه کمک های اولیه ضروری به نظر می‌رسد. به طور مثال تب سنج وسیله ای است که وجود آن در منزل یک امر ضروری است. از طرفی استفاده از وسایلی چون فشار سنج نیز می‌تواند بسیار کاربردی باشد. برخی از تجهیزات طبی نیز خواص درمانی دارند به طور مثال وجود از آتل‌ها یا بانداژ موقت کشی و ... می تواند در بسیاری از مواقع و در زمان رخدادهایی چون سقوط از پله، در رفتگی و .... مفید باشد.

بررسی مشخصات تجهیزات پزشکی سلامتی که برای درمان های خانگی مورد نیاز است

آشنایی با برخی تجهیزات پزشکی خانگی و موارد مصرف آنها

در این بخش به معرفی برخی از مهمترین تجهیزات پزشکی خانگی و کاربرد آنها می‌پردازیم. شناخت شما از کاربرد این وسایل کمک می کند تا ضرورت استفاده از آنها را درک کنید.

تب سنج

اولین و مهمترین وسیله ای که باید در جعبه کمک های اولیه شما وجود داشته باشد یک تب سنج است. استفاده از تب سنج برای تشخیص درجه حرارت بدن ضروری است و در بسیاری از موارد تشخیص به موقع درجه تب بالا در درمان موثر لازم به نظر می‌رسد.

فشارسنج

استفاده از فشارسنج برای کسانی که به فشار خون بالا مبتلا هستند ضروری است اما حتی اگر به این بیماری دچار نیستید می‌توان از این دستگاه در منزل استفاده کرد. فشارسنج در دو نوع دیجیتالی و مکانیکی وجود دارد که نوع دیجیتالی آن کاربرد و کارایی بیشتری دارد و استفاده از آن بسیار ساده است.

دستگاه اکسیژن‌ساز

خرید این دستگاه برای افرادی که بیمار حاد ریوی در منزل دارند ضروری است. این دستگاه میزان اکسیژن در هوا و تغلیظ آن را کنترل می‌کند و باعث می شود تا میزان اکسیژن خالص در هوا بیشتر شود بنابراین خرید آن برای سلامت افراد بیمار ریوی ضروری به نظر می‌رسد.

آتل ها

وجود آتل در جعبه کمک های اولیه ضرورت ندارد اما در صورتی که از بیماری‌های مزمن استخوانی رنج می‌برید وجود این وسایل می‌تواند کمک کننده باشد. به طور مثال مچ‌بند یا زانو بند طبی می‌تواند از جمله کاربردی‌ترین نوع آتل‌ها در این زمینه باشد.

مچ بند طبی: استفاده از مچ بند طبی برای افرادی که مچ دست آنها به هر دلیلی دچار آسیب شده است و یا از یک آسیب کهنه مفصلی در این قسمت از بدن رنج می‌برند مناسب است.

زانو بند طبی: استفاده از زانو بند طبی در افرادی که به بیماری های مزمن زانو و مفاصل این قسمت از پا دچار هستند مناسب است. زانو بند طبی با ثابت نگه داشتن و مراقبت از مفصل زانو در زمان حرکت و نشستن و برخواستن درد آن را کاهش داده و از آسیب بیشتر به مفصل جلوگیری می‌کند.

انواع زانو بند های طبی یا بریس

1- زانو بند های طبی ورزشی یا پروفالاکتیک

2- زانو بند های فانکشنال (کاربردی)

3- زانو بند های طبی توانبخشی

4- زانو بند های طبی پاتنوفمورال

هر یک از دسته بندی های بالا دارای انواع مختلف زانو بند های طبی و توان بخشی می باشند که ما در زیر به بعضی از آنها که دارای بهترین کیفیت و ساخته شده از برترین مواد اولیه هستند اشاره خواهیم کرد البته نا گفته نماند بهترین قیمت زانو بند و انواع زانو بند های کاربری اعم از ورزشی ، توان بخشی و متناسب با انواع درد مفاصل را می توانید از فروشگاه اینترنتی سلامت کالا خریداری نمایید. همان طور که گفته شد زانو بند ها دارای مواد تشکیل دهنده مختلفی می باشند و طراحان سعی بر این داشته اند تا بتوانند مرغوب ترین و غیر حساس بودن آن را نسبت به پوست بدن تولید نمایند.

بررسی مشخصات تجهیزات پزشکی سلامتی که برای درمان های خانگی مورد نیاز است

بانداژ کشی

وجود باند کشی نیز در جعبه کمک های اولیه ضروی است. در بسیاری از موارد از جمله در رفتگی‌ها، دردهای عضلانی یا اسکلتی بدن می‌توان با استفاده از بانداژ کشی قسمت آسیب دیده بدن را ثابت نگه داشت.

سخن پایانی

در این مقاله با ضرورت خرید تجهیزات پزشکی با مصرف خانگی و همچنین تعدادی از این لوازم و کارایی آنها آشنا شدید. به نظر می رسد که وجود بسیاری از این وسایل در خانه به ایجاد شرایط بهتر و راحت تر بیمار کمک می‌کند و یا شرایط شما را در زمان مواجه به اتفاقات و رخدادهای طبیعی مثل سوختگی، بریدگی، در رفتگی و ... مساعدتر می‌سازد. بنابراین برای خرید بسیاری از این وسایل از جمله تب سنج، بانداژ طبی، آتل، اکسیژن ساز، دستگاه فشار خون، پالس اکسی‌متر و .... می‌تواند به سایت سلامت کالا مراجعه کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها