رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562713

قیمت نفت روسیه کاهش یافت

ساعت۲۴-قیمت گرید نفتی صادراتی اورال روسیه در بازار جهانی در پی افزایش صادرات و قیمتهای رقابتی صادرات عراق کاهش پیدا کرده است.

html>

از نظر تاریخی نفت اورال روسیه ارزانتر از نفت برنت که شاخص نفت تولید شده در دریای شمال و فراتر از آن است، معامله می شود. نفت اورال دریای بالتیک سه شنبه هفته جاری دو دلار و ۳۵ سنت در هر بشکه پایین‌تر از قیمت نفت برنت معامله شد؛ در حالی که یک هفته پیش قیمت پیشنهادی برای خرید نفت اورال یک دلار و پنج سنت ارزانتر از نفت برنت بود.

معامله گران می گویند افزایش برنامه ریزی شده محموله های صادرات برای بارگیری در سپتامبر و انتظارات برای صادرات بیشتر در اکتبر، در افت قیمت نفت اورال موثر بوده است. در این بین عراق کاهش چشمگیر قیمت فروش نفت به خریداران اروپایی را اعلام کرد که به معنای مواجه شدن گریدهای نفتی روسیه با رقابت غیرمنتظره است. وزارت دارایی روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد به دلیل قیمت پایینتر اورال، قصد دارد تعرفه صادرات نفت خام و نفت کوره را در اکتبر به ۶۲ دلار و ۸۰ سنت در هر تن در مقایسه با ۶۴ دلار و ۶۰ سنت فعلی کاهش دهد.

اختلاف قیمت هفته گذشته نفت اورال نسبت به برنت بزرگترین اختلاف قیمت در هفت ماه اخیر بود. این افزایش تا حدودی به دلیل اختلال عرضه نفت خلیج مکزیکو پس از طوفان سهمگین آیدا روی داد که به افزایش خرید نفت اورال از سوی آمریکا منجر شد. با این حال نشانه هایی از کاهش اختلالات عرضه در آینده نزدیک دیده می شود. شرکت رویال داچ شل قصد دارد کارکنانش را به یک سکوی نفتی مهم برگرداند.

تولید نفت خام و میعانات روسیه در اوایل سپتامبر افزایش یافت که مطابق با توافق اخیر اوپک پلاس برای افزایش سهمیه تولید و احیای فعالیت گازپروم پس از آتش سوزی در یک تاسیسات در سیبری غربی بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آمار وزارت انرژی روسیه نشان می دهد این کشور در فاصله اول تا ۱۳ سپتامبر حدود ۱۰.۶۷۹ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده که ۲.۴ درصد بالاتر از سطح گزارش شده در اوت است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها