رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562747

قیمت نفت خام برنت به ۷۶ دلار نزدیک ماند

ساعت۲۴-قیمت نفت خام در معاملات امروز، پنج‌شنبه در حالی دوباره رو به رشد شد که دیروز پس از جهشی ۲ درصدی در انتهای معاملات بخشی از سود خود را از دست داد.

html>

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت نفت خام در معاملات امروز، پنج‌شنبه در حالی دوباره رو به رشد شد که دیروز پس از جهشی ۲ درصدی در انتهای معاملات بخشی از سود خود را از دست داد.

افت بیش از انتظار میزان ذخایر انبارهای نفت خام آمریکا که نشان می‌داد تقاضای نفت در حال رشد است باعث تقویت قیمت‌های نفت خام شد.

از سوی دیگر همچنان بخش بزرگی از ولید اسکله‌های نفتی خلیج مکزیک آمریکا نتوانسته‌اند پس از طوفان آیدا تولید خود را از سر بگیرند و بازار جهانی را با کمبود عرضه روبرو کرده‌اند.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت که دیروز برای ساعاتی از ۷۶ دلار هم فراتر رفته بود، تا ساعت ۷:۱۶ صبح پنجشنبه به وقت تهران، ۰.۲۰ درصد رشد کرد و به ۷۵.۶۱ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، تا این لحظه ۰.۱۵ درصد نسبت به قیمت بسته شده دیشب رشد کرد و به ۷۲.۷۲ دلار رسید.

مؤسسه سوخت آمریکا دیروز اعلام کرده بود ذخایر انبارهای نفت این کشور ۵.۴ میلیون بشکه کاهش یافته است. این درحالی است که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند این ذخایر ۳.۵ میلیون بشکه کاهش خواهند یافت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها