رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562854

تفاوت کارتریج اورجینال (اصلی) و غیراورجینال (غیراصلی)

کارتریج چیست؟ و نقش آن در پرینتر؟

رپورتاژتبلیغی/کارتریج یکی از قطعات مصرفی در پرینتر و دستگاه های کپی است که وظیفه نگهداری از ماده اولیه چاپ یعنی جوهر یا تونر را برعهده دارد. طبیعتاً تمام دستگاه های چاپ و کپی پس از مدتی به علت اتمام جوهر یا تونر خود، نیاز به شارژ کارتریج پیدا می کنند. ساختار بسیاری از کارتریج ها به شکلی است که امکان شارژ آن ها وجود دارد و برخی کارتریج ها نیز در صورت اتمام بایستی به طور کامل تعویض شوند.

image-20210918141814-1.jpeg
html>

البته کارتریج های قابل شارژ نیز بهتر است پس از مدتی تعویض شوند تا مشکلی برای دستگاه شما ایجاد نشود. شارژ کارتریج پرینتر و دستگاه های کپی برای همیشه ممکن نیست و بالاخره باید این قطعه را تعویض نمایید. برای تعویض قطعه کارتریج، دو راه پیش روی شماست.

خرید و استفاده از کارتریج های اورجینال (اصلی) و خرید و استفاده از کارتریج های طرح (یا غیراصلی). برای بسیاری از کاربران دستگاه های چاپ و پرینت این سوال مطرح است که کدام خرید کارتریج بهتر و منطقی تر است و چگونه می توان تفاوت کارتریج اورجینال و طرح را متوجه شد؟ در این قسمت قصد داریم به این موضوع اشاره کنیم. با ما همراه باشید

کارتریج چیست؟ و نقش آن در پرینتر؟

کارتریج غیراورجینال (غیراصلی) یا طرح چیست؟

کارتریج وظیفه تامین رنگ در پرینتر و دستگاه های کپی را برعهده داشته و در رنگ های مختلفی موجود است. دستگاه های چاپگر با توجه به مشخصات و ویژگی هایی که دارند، ممکن است از یک تا چند رنگ را پشتیبانی نموده و از همین تعداد کارتریج بهره مند باشند. کارتریج های اصلی و کارتریج های طرح هر دو یک کار را در دستگاه چاپ انجام می دهند و تفاوت آن ها در کیفیت شان است.

کارتریج طرح (غیراصلی) ، محصولی است که بسیاری از کاربران به دلیل قیمت مناسبی که دارد از آن استفاده می کنند. این نوع از کارتریج ها توسط برندهای اصلی پرینتر تولید نشده و قیمت به مراتب کمتری نسبت به کارتریج های اورجینال دارند.

این کارتریج ها ممکن است توسط برندهای مختلفی در کشورهای گوناگون تولید شوند. این یعنی کارتریج طرح چینی، ایرانی و ... در بازار موجود بوده و قابل خرید و استفاده است. این کارتریج ها کیفیت چاپ را به طرز قابل توجهی کاهش می دهند. به طور که اگر کیفیت چاپ کارتریج های اصلی و طرح را مقایسه نمایید، تفاوت کیفیت کاملاً محسوس می باشد.

کارتریج چیست؟ و نقش آن در پرینتر؟

انواع کارتریج طرح (کارتریج غیراصلی)

کارتریج های طرح از لحاظ کیفی به سه گروه کارتریج های طرح گرید A، کارتریج طرح گرید B و کارتریج طرح گرید C تقسیم می شوند.

کارتریج طرح گرید A

در بین این سه گروه، کارتریج های گرید A بالاترین کیفیت را داشته و با توجه به آخرین استانداردهای روز دنیا توسط شرکت های معتبر سازنده می شوند. این کارتریج ها از نظر اقتصادی نسبت به کارتریج های اصلی به صرفه تر بوده و معمولاً دارای گارانتی هم می باشند. کارتریج های طرح گرید A بهترین و منطقی ترین انتخاب برای کاربران عادی می باشد.

کارتریج طرح گرید B

کارتریج گرید B محصولی است که قیمت مناسب تری نسبت به کارتریج گرید A داشته اما از نظر کیفی در سطح پایین تری قرار دارد. در کنار کیفیت این محصولات، ظرفیت و سرعت چاپ این کارتریج ها نیز به نسبت کارتریج طرح گرید A و کارتریج اصلی کمتر می باشد.

کارتریج طرح گرید C

گروه سوم کارتریج طرح نیز کارتریج گرید C می باشد. این نوع کارتریج ها کمترین کیفیت و قیمت را در بین محصولات مشابه داشته و کارتریج های استفاده شده (بازیافت شده) هستند که مجدداً به چرخه استفاده بازگشته اند. به همین خاطر، در هنگام انتخاب و کارتریج کارتریج غیراورجینال، کارتریج های گرید A بهترین انتخاب پیش روی شما می باشد.

کارتریج اورجینال یا اصلی چیست؟

در مقابل کارتریج های طرح، کارتریج اورجینال یا اصلی قرار دارند. این محصولات که توسط شرکت سازنده پرینتر تولید شده و کیفیت به مراتب بالاتری نسبت به کارتریج های طرح دارد، بالاترین سطح کیفی عملکرد را برای دستگاه چاپ شما به ارمغان می آورد. قیمت این محصولات با توجه به نوع دستگاه پرینتر و شرکت تولید کننده آن متفاوت است.

کارتریج اصلی هر پرینتر توسط شرکت سازنده آن ساخته می شود. برای مثال پرینترهای شرکت اپسون (Epson)، از کارتریج های اصلی اپسون استفاده می کنند و پرینترهای اچ (HP) نیز با استفاده از کارتریج های اصلی اچ پی بهترین عملکرد را خواهند داشت. در ساخت کارتریج های اورجینال مواد اولیه بسیار باکیفیتی استفاده شده و این موضوع کیفیت و ظرفیت چاپ را بیشتر می کند. کارتریج های اصلی، احتمال آسیب دیدن قطعات پرینتر را به حداقل رسانده و در بین محصولات مشابه از پایین ترین نرخ خرابی برخوردار هستند.

نحوه تشخیص و تفاوت بین کارتریج اصلی (اورجینال) و طرح (غیراصلی)

تا اینجا راجع به کارتریج های اصلی و طرح توضیحاتی را خدمت شما عزیزان ارائه کردیم. در این قسمت قصد داریم تفاوت کارتریج های اورجینال و غیراورجینال را به شما عزیزان عرض کرده و آموزش تشخیص این دو نوع کارتریج را توضیح دهیم.

کارتریج چیست؟ و نقش آن در پرینتر؟

تفاوت در ظاهر کارتریج

اولین و واضح ترین تفاوتی که بین کارتریج اورجینال و کارتریج طرح وجود دارد، شکل ظاهری این دو محصول است. کارتریج اورجینال به دلیل کیفیت ساخت بالایی که دارد، معمولاً ظاهر بهتری نسبت به کارتریج های طرح داشته و نشانه های خط و خش، خوردگی یا رنگ رفتگی روی آن وجود ندارد.

تفاوت در قیمت

قیمت کارتریج اورجینال به شکل قابل توجهی بیشتر از کارتریج غیراورجینال می باشد. این تفاوت قیمت به دلیل کیفیت بسیار بالاتر و ارزندگی این محصول است. گاهی اوقات ممکن است قیمت یک کارتریج اورجینال معادل نیمی از ارزش دستگاه چاپگر شما باشد و این عامل تمایز بین کارتریج طرح و اصلی را رقم زده و تفاوت این دو محصول را مشخص می کند.

اطلاعات روی بدنه کارتریج

مشخصات کارتریج و نام شرکت سازنده در بدنه کارتریج اورجینال مشخص است اما در کارتریج های طرح، این مورد با استفاده از یک برچسب روی محصول نصب شده است. به همین خاطر تمام کارتریج های غیراورجینال گرید A / B / C از این برچسب برخوردار بوده و کارتریج های اورجینال مشخصات را به صورت حک شده روی بدنه محصول دارند.

برچسب هولوگرام جعبه کارتریج

روی جعبه کارتریج های اورجینال، یک برچسب هولوگرام نصب می شود که شفافیت بسیار بالایی دارد. در کارتریج های چینی و طرح نیز ممکن است این برچسب نصب شده باشد اما کیفیت و شفافیت آن تفاوت زیادی با کارتریج اورجینال دارد. از این گذشته، هولوگرام های فابریکی که روی جعبه کارتریج اورجینال چسبانده می شود را نمی توان به راحتی از بدنه جعبه جدا نمود اما برچسب های هولوگرام کارتریج غیراورجینال به راحتی قابل جدا شدن است.

تفاوت در کیفیت و ظرفیت چاپ

کیفیت چاپ کارتریج غیراورجینال حدود 30 درصد پایین تر از کارتریج اورجینال می باشد. به همین خاطر با بررسی یک تصویر چاپ شده توسط کارتریج های طرح و اصلی، متوجه تفاوت آن ها خواهید شد. علاوه بر این، ظرفیت چاپ کاغذ با استفاده از کارتریج اورجینال نسبت به کارتریج غیراورجینال بسیار بیشتر است. این موضوع به دلیل استفاده بهینه از جوهر و تونر در کارتریج اصلی می باشد.

مقایسه خرید کارتریج اورجینال یا کارتریج غیراورجینال؟

کارتریج اورجینال محصولی بسیار باکیفیت اما گران قیمت و کارتریج غیراورجینال محصولی با کیفیت کمتر و قیمت مناسب تر می باشد. تفاوت هایی که بین این دو محصول وجود دارد کاملاً واضح بوده و نیازی به توضیح بیشتر در این زمینه نیست.

اگر سری به بازار محصولات کارتریج بزنید، با نمونه های متعددی از کارتریج طرح و اصلی روبرو خواهید شد که هر کدام از قیمت و کیفیت های مختلفی برخوردار می باشند. این که کدام محصول بهترین بازدهی و نتیجه را برایتان دارد، موضوعی است که کاملاً مربوط به شما بوده و نمی توان به صورت دقیق راجع به آن اظهار نظر کرد.

در این بین، چیزی که مشخص است، تفاوت چشمگیر کیفیت و قیمت کارتریج اصلی نسبت به کارتریج طرح می باشد. افرادی که مشکلی بابت پرداخت هزینه های نسبتاً سنگین خرید کارتریج اصلی ندارند، با خرید این محصولات می توانند علاوه بر کارایی بیشتر دستگاه خود، بهترین کیفیت چاپ را در اختیار داشته باشند. معمولاً ما در مرکز دیجی کارتریج، پیشنهاد خرید کارتریج اورجینال را به افرادی می دهیم که استفاده چندانی از دستگاه چاپگر خود در طول ماه نداشته و کیفیت چاپ برای آن ها اولویت دارد.

در مقابل، کسب و کارهایی که نیازمند تعداد بسیار زیادی چاپ و کپی در طول روز بوده و بیشتر اسناد آن ها را فایل های متنی تشکیل می دهد، با خرید کارتریج غیراورجینال صرفه جویی زیادی در هزینه های خود کرده و این محصول برایشان مناسب تر است.

چرا خرید کارتریج اصلی (اورجینال) و طرح (غیراورجینال) از دیجی کارتریج

اگر قصد خرید کارتریج اصلی یا کارتریج طرح را با بهترین قیمت به صورت آنلاین دارید، فروشگاه دیجی کارتریج به عنوان یکی از نمایندگی های فروش این محصولات در ایران در خدمت شما عزیزان است. در این فروشگاه می توانید انواع پرینترهای لیزری اچ پیHP ، خرید آنلاین پرینترهای لیزری کانن ، قیمت کارتریج جوهرافشان کانن و کارتریج اورجینال برندهای مختلف اچ پی، اپسون، جی اند بی، برادر، سامسونگ و ... را با بهترین قیمت سفارش داده و در محل مورد نظر تحویل بگیرید.

از این گذشته، کاربران عزیزی که قصد خرید کارتریج غیراورجینال را دارند، با استفاده از این فروشگاه اینترنتی می توانند انواع این محصولات را با اطمینان از کیفیت، کارایی و قیمت مناسب سفارش داده و در اسرع وقت تحویل بگیرند.

فروشگاه اینترنتی دیجی کارتریج در تمام روزهای هفته فعال بوده و شما علاوه بر خرید انواع کارتریج اورجینال و کارتریج غیراورجینال می توانید برای نصب و شارژ کارتریج خود نیز از این مرکز بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های دیجی کارتریج 02188912035 در ارتباط باشید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها