رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562878

آقای گروسی! به جای تهران به واشنگتن‌دیسی برو

ساعت24-چرا آقای گروسی به جای آنکه به واشنگتن سفر کند و طرف بدعهد را راضی به بازگشت به برجام کند، یکسره در مسیر تهران ـ وین در رفت و آمد است؟!!

html>

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سراسیمه و شبانه به ایران آمد تا گرهی که آمریکا با خروج از برجام در روابط ایران ـ آژانس افکنده را در تهران باز کند! این در حالی است که ایران صرفا خوش‌عهد بوده است؛ حتی فراتر از برجام! دولت سابق ما با وجود عضویت در آژانس بین المللی انرژی اتمی، اثبات پایبندی به قوانین و مقررات بین‌المللی، امضای پیمان عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای و حتی پروتکل الحاقی در راستای اعتمادسازی بیش از ۴ سال فعالیت های صلح آمیز هسته‌ای را به حالت تعلیق درآورد، به طوری که از نظر اقتصادی متحمل ضررهای زیاد و بیکاری دانشمندان خود شدیم و با این حال باز هم بعد از خروج آمریکا از برجام، به تعهدات خود ادامه داد و حتی پیشنهاد مشارکت دیگر کشورها در اجرای طرح‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود را داد که هم برای ایران از نظر تکنولوژی پیشرفته و به روز مفید و دارای منافع بود و هم برای کشورهایی که اظهار نگرانی می کردند نظارت بر تأسیسات هسته ای ما به وجود می‌آورد و به تقویت روابط فی ما بین و بین الملل و گسترش صلح واقعی در جهان می انجامید.

حال از آقای گروسی باید سوال شود:
- چرا به جای آنکه به واشنگتن سفر کند و طرف بدعهد را راضی به بازگشت به برجام کند، یکسره در مسیر تهران ـ وین در رفت و آمد است؟
ـ چرا و به چه علت طرح‌های مختلف ایران برای مشارکت کشورها مورد قبول واقع نشد؟!

- چرا کشور عضو NPT همانند ایران حتی فراتر از پادمان ها باید پاسخگو باشد، ولی برخی کشورها که عضو هم نمی باشند هیچ گونه نظارتی بر تأسیسات و عملکرد آن ها نمی‌شود؟!
- آیا عدم موافقت و ایجاد ممانعت در تحقیقات صلح آمیز هسته ای دانشمندان ما، دلیلی جز آپارتاید هسته‌ای دارد؟!
ـ آیا طرح هسته‌ای هوشمندانه مجلس راهی برای موفقیت دشمنان ایران باقی گذاشته است؟

حتی در زمانی که کشور ما حاکمان بی‌کفایت و بی‌لیاقت داشت، پدران و پدربزرگان ما غیرت‌مندانه و با حداقل امکانات برای دفاع از تمامیت ارضی و اعتقادات خود به مقابله با استعمارگران می پرداختند؛ آیا مورخان و یا جامعه‌شناسان غرب حتی یک مورد سراغ دارند که ملت ما در برابر زورگویی کوتاه بیاید؟!

هواداران ایران در سراسر دنیا مقاومت و ایستادگی مردم کشورمان را افتخاری برای ملت های آزاده می دانند. گفت و گو با چنین تمدن و فرهنگی خارج از محدوده سلطه گری و باج خواهی باید آغاز شود،‌ نه نیابتا از سوی آمریکایی‌ها زور بگویند.

*کارشناس دیپلماسی

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها