رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562927

رقیب علی مرادی در دیوان عدالت اداری

انتخابات وزنه‌برداری هم ابطال میشود؟

ساعت24-ابطال انتخابات ریاست دو فدراسیون بدن‌سازی و پرورش اندام و ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در حالی حاشیه زیادی را برای وزارت ورزش و جوانان ایجاده کرده که حالا انتخابات جنجالی فدراسیون وزنه‌برداری هم به این ماجرا اضافه شده است.

html>

کاندیداهای معترض انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری بعد از اینکه دیدند دیوان عدالت اداری در چند روز اخیر نتیجه انتخابات دو فدراسیون مذکور را به دلیل برخی تخلفات مردود اعلام کرده، بار دیگر دست‌به‌کار شده‌اند تا پیگیر شکایت قبلی خود شوند.
انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری تیرماه سال 98 در شرایطی برگزار شد که علی مرادی با کسب 22 رأی بر صندلی ریاست این فدراسیون نشست.
در جریان رقابت‌های انتخاباتی این فدراسیون هشت نفر حضور داشتند که چهار نفر از آنان (مرادی ۲۲ رأی، انوشیروانی ۱۱ رأی، آخوندی هشت رأی و غزالیان دو رأی) کسب کردند و عبدالکریم پورکیان که در ابتدای مجمع در میان کاندیداها حاضر نبود و همه تصور می‌کردند غیبت او به منزله انصراف از انتخابات است، با چند دقیقه تأخیر در مجمع حاضر شد؛ اما هیچ رأیی کسب نکرد. حسین رضازاده نیز با غیبت در مجمع رسما انصراف داد و کوروش باقری و نصرت‌الله عابدینی نیز به سود انوشیروانی کنار کشیدند. درحالی‌که یک هفته از برگزاری این مجمع گذشته بود و حکم ریاست مرادی هم در دستش بود، کاندیداهای فدراسیون اعلام کردند که در شمارش آرای این مجمع تخلف صورت گرفته و انتخابات باید مجددا برگزار شود؛ اما ماجرای شمارش آرا چه بود که خبرساز شد؟ طبق آیین‌نامه انتخابات فدراسیون‌های ورزشی، هر فردی که نصف آرای مجمع به‌اضافه یک را به دست بیاورد، پیروز انتخابات است. افراد حاضر در این مجمع 43 نفر بودند که نصف 43 رأی، 21‌ونیم رأی می‌شد؛ اما از آنجا که در آیین‌نامه چنین شرایطی تعریف نشده و شمارش نیم‌رأی وجود ندارد، مرادی باید یک رأی اضافه‌تر به دست می‌آورد که در آن صورت هم باز رأی او می‌شد 22‌ونیم و این یعنی کشیده‌شدن انتخابات به دور دوم. اما آن زمان چنین اقدامی صورت نگرفت و مرادی با چنین مورد بحث‌برانگیزی، ریاست این فدراسیون را بر عهده گرفت. نکته مهم‌تر اینکه در همان لحظه هیچ کاندیدایی نسبت به نیم‌رأی اعتراض نکرد و به‌سادگی از کنار آن گذشتند و چند روز بعد تازه متوجه شدند چه اتفاق عجیبی رخ داده است!
به هر شکل نامزدها در حالی نسبت به نحوه غیرقانونی برگزاری این انتخابات به دیوان عدالت اداری شکایت کردند که هیچ ترتیب اثری به آن داده نشد و این پرونده بی‌نتیجه ماند.
ماجرا وقتی جالب‌تر شد که سال گذشته مشابه همین اتفاق در انتخابات ریاست فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری به وجود آمد؛ اما مسئولان وزارتی برخلاف انتخابات وزنه‌برداری آن را مدیریت کردند. مازیار ناظمی در دور اول حائز ۲۰ رأی شد؛ اما چون اعضای مجمع ۳۹ نفر بودند، نتوانست نصف به‌علاوه یک رأی را به خود اختصاص دهد و کار به دور دوم کشیده شد. نصف به‌علاوه یک در مجمعی که ۳۹ عضو دارد، می‌شود ۲۰.۵ رأی و مازیار ناظمی برای عبور از این حد نصاب باید ۲۱ رأی می‌آورد. حرکتی که در مجمع انتخاباتی فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری صورت گرفت، نص صریح قانون بود. اگرچه در آن مقطع انتقادهای زیادی به وزارت ورزش درباره برخورد یک بام و دو هوای‌شان به انتخابات این دو فدراسیون شد؛ اما هیچ‌یک از مسئولان حاضر نشدند توضیح شفافی دراین‌باره بدهند.
حالا با ابطال انتخابات فدراسیون بدن‌سازی و زورخانه‌ای که هر دو آنها بر پایه مستندات است، گفته می‌شود سجاد انوشیروانی که رقیب اصلی مرادی در انتخابات وزنه‌برداری بود، به دنبال این است تا در دولت جدید دوباره پیگیر این موضوع شود و ریاست مرادی را ابطال کند.
علی مرادی که جزء مدیران قدیمی ورزش است و سابقه حضور طولانی‌مدت در وزنه‌برداری ایران و آسیا دارد، جدای از اینکه به خاطر انتخابات بحث‌برانگیز بر مسند ریاست نشسته، حرف و حدیث‌های دیگری هم پشت سرش است. اینکه با گذشت بیش از 35 سال کار هنوز بازنشسته نشده و مشغول به کار است.
گفته می‌شود او نه عضو هیئت علمی دانشگاه است و نه از سهمیه جانبازی برخوردار است که بخواهد خدمتش را تمدید کند. باید دید با بازشدن پرونده انتخاب سؤال‌برانگیز او در این دوره وزیر جدید چه واکنشی به این حواشی نشان می‌دهد.
مسعود سلطانی‌فر، وزیر پیشین ورزش و جوانان، در حالی پنج سال تصدی این وزارتخانه را بر عهده داشت که کارنامه قابل دفاعی از خودش در برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون‌های ورزشی به جا نگذاشت. در بیشتر انتخابات‌هایی که برگزار شد، حرف از مهندسی‌کردن آنها به میان آمد. حالا هم که یکی پس از دیگری نتیجه آنها ابطال می‌شود. دوچرخه‌سواری نیز یکی از فدراسیون‌هایی است که اگر ابهامات صورت‌گرفته در مجمع آن برطرف نشود، از سوی اتحادیه جهانی این رشته با تعلیق مواجه خواهد شد. آن‌طورکه شنیده می‌شود، وزارت ورزش درصدد این است که انتخابات این فدراسیون را دوباره برگزار کند تا با تعلیق روبه‌رو نشود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها