رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562932

یوزها به مرحله حذفی جام جهانی رسیدند

یانکیها دومین قربانی ایران در لیتوانی

ساعت 24-تیم ملی فوتسال ایران در دومین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۱ لیتوانی، جمعه غروب به مصاف تیم امریکا رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی دست پیدا کرد.

html>

در این مسابقه تیم ایران با ترکیب صمیمی، حسن‌زاده‌، جاوید، محمد شجری و مسلم اولادقباد بازی را شروع کرد. در دقیقه ۲ بازی، علیرضا صمیمی دروازه‌بان تیم ملی به دلیل مهار توپ خارج از محوطه جریمه از داور بازی کارت قرمز دریافت کرد و پس از این اتفاق باقر محمدی جایگزین این دروازه‌بان شد.
پس از اخراج صمیمی و در زمانی که ایران ۴ نفره به بازی خود ادامه می‌داد، امریکا فشار زیادی به تیم ایران وارد کرد و در عین ناباوری گل اول بازی را به ثمر رساند اما در ادامه فرهاد توکلی، مهدی جاوید و اسماعیل‌پور سه گل برای تیم ایران به ثمر رساندند. نیمه نخست با برتری ۳ بر یک تیم ملی ایران به پایان رسید. در نیمه دوم و در حالی که توپ و میدان دراختیار تیم ایران بود، ملی‌پوشان کشورمان با بی‌دقتی نتوانستند از فرصت‌های خود استفاده کنند و در این شرایط بازهم تیم امریکا از تعلل بازیکنان ایران استفاده کرد و گل دوم خود را به ثمر رساند تا اختلاف به یک گل برسد. همین باعث شد ۴ دقیقه آخر بازی به‌ شدت حساس دنبال شود. امریکا برای رسیدن به تساوی در ادامه به پاورپلی روی آورد که در این شرایط سعید احمد عباسی توانست با توپ‌ربایی گل چهارم را برای کشورمان به ثمر برساند و کار یانکی‌ها را یکسره کند. سیدمحمد ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی ایران بعد از برد برابر امریکا گفت: «امریکا در دیدار با آرژانتین روی اتفاق ۱۱ گل دریافت کرده بود. آنها آمده بودند تا مقابل ایران کمتر گل بخورند و درگیرانه بازی کردند. متاسفانه کارت قرمز علیرضا صمیمی در دقیقه ۲ هم تاثیرگذار بود.» او افزود: «با این حال سایر ملی‌پوشان کمک کردند و سریع به بازی برگشتیم. در نیمه دوم هم فرصت‌های زیادی داشتیم که گل نزدیم. وقتی گل نمی‌زنیم این مشکلات پیش می‌آید.» سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد بازیکنان تیم راضی بودید؟ تاکید کرد: «باید مقابل امریکا راحت‌تر بازی می‌کردیم. این مهم است. دوست دارم بازیکنانم از بازی کردن لذت ببرند و باید به هماهنگی و هارمونی برسیم.» مهدی جاوید از ستاره‌های تیم ملی نیز پس از کسب پیروزی مقابل امریکا تاکید کرد که نمایش ملی‌پوشان شایسته نام فوتسال ایران نبوده است. جاوید به ایسنا گفت: «در دو بازی آن چیزی را که شایسته فوتسال ما بود به ‌طور کامل نشان ندادیم و اگر قرار باشد در بازی‌های بعدی با این کیفیت بازی کنیم مجازات سختی خواهیم شد و صعود نمی‌کنیم.» جاوید با بیان اینکه باید در ادامه رقابت‌ها بهتر از این ظاهر شویم، تاکید کرد: «6 امتیاز گرفتیم اما کیفیت واقعی را نشان ندادیم. امیدواریم از بازی با آرژانتین شروع بهتری برای ادامه مسابقات داشته باشیم.» تیم ایران که در دیدار نخست خود نیز با نتیجه ۳ بر ۲ صربستان را شکست داده بود، با پیروزی در این مسابقه ۶ امتیازی شد و صعود خود به مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی را قطعی کرد. شاگردان ناظم‌الشریعه در دیدار سوم خود در گروه F روز دوشنبه در رقابتی برای صدرنشینی به مصاف آرژانتین خواهند رفت. آرژانتین نیز همانند ایران دو بازی اول خود را با برتری به پایان رسانده و صعودش را به دور بعد قطعی کرده.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها