رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 562951

بیت کوین چیست ؟

رپورتاژتبلیغی/در یک سال گذشته شاهد افزایش قیمت بی سابقه ی بیتکوین و ارزهای دیجیتال بودیم. این باعث شد که افراد بیشتری با دنیای ارزهای دیجیتال آشنا شدند. اما اگرشما نیز به تازگی با بیت کوین آشنا شدید و می خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید در مقاله ی راهنمای بیت کوین چیست با ما همراه باشید.

image-20210919104847-1.jpeg
html>

در یک سال گذشته شاهد افزایش قیمت بی سابقه ی بیتکوین و ارزهای دیجیتال بودیم. این باعث شد که افراد بیشتری با دنیای ارزهای دیجیتال آشنا شدند. اما اگرشما نیز به تازگی با بیت کوین آشنا شدید و می خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید در مقاله ی راهنمای بیت کوین چیست با ما همراه باشید.

بیت کوین چیست ؟

بیت کوین چیست ؟

بیت کوین نوعی ارز مانند دلار، یورو و سایر پول های کشورها است. اما در کنار شباهت هایی که با آنها دارد. در اصل بیت کوین به عنوان راهکاری برای بر طرف کردن مشکلات این ارزها به دنیا معرفی شده اند. از شباهت های بیت کوین با پول این است که با هر دوی آنها می توان پرداخت انجام داد، همچنین امکان دریافت وجه وجود دارد. خریدهای اینترنتی و امکان سرمایه گذاری نیز از ویژگی های بارز بیت کوین و پول است.

اما سر و کله ی بیت کوین از کجا پیدا شد؟ و مردم چگونه به آن اعتماد کردند؟ در پی بحران اقتصادی دنیا در سال 2008 مقاله ای در سراسر وب متشر شد که خبر از آمدن بیت کوین داد. این مقاله که توسط فرد یا گروهی ناشناس عرضه شد توانست به خوبی افراد را برای سرمایه گذاری و شروع کار جذب کند. و در نهایت ارزی که هیچ پشتوانه ی دولتی و قانونی نداشت مردم را متقاعد کرد می تواند بهترین جایگزین برای پول فعلی باشد.

در جواب این سوال که چگونه می توان به بیت کوین اعتماد کرد باید گفت که بیت کوین متعلق به فرد، شرکت یا کشور خاصی نیست. عوامل پیشبرد بیت کوین از فرآیند استخراج، تایید تراکنش ها، و ذخیره و نگهداری، همه موارد بر بستر بلاکچین انجام می شود. بلاکچین یک پایگاه داده معمولی نیست و به صورت متمرکز در یک شهر یا کشوری قرار ندارد. داده هایی که بر روی نسخه های بلاکچین هستند بر روی تمام کامپیوترهای جهان ثبت می شوند. بنابراین بیت کوین هیچگاه از بین نمی رود و نابودی آن مستلزم قطعی اینترنت در سراسر دنیاست.

بیت کوین از کجا بخرم؟

افرادی که پیشتر به بیت کوین و فلسفه ی آن اعتماد داشتند تصمیم گفتند با بالا بردن علم خود در این زمینه، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را شروع کردند. اگر شما نیز به این نتیجه رسیدید که به بیت کوین می توان اعتماد کرد و می خواهید بر روی آن سرمایه گذاری کنید حتما می پرسید که از کجا می توان آن را خریداری کرد؟ شما می توانید از طریق ویزا کارت یا مستر کارت از صرافی های معتبر خارجی ارزهای خود را خریداری کنید اما دسترسی به این کارت ها برای ایرانیان ممکن نیست. بهترین روش خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران استفاده از صرافی های معتبر مانند ایرانیکارت است. برای خرید ارزدیجیتال از سایت ایرانیکارت باید در این سایت ثبت نام کنید، میزان ارز درخواست خود را وارد کنید و معادل آن را به ریال پرداخت کنید. در سریع ترین زمان ارز های درخواستی به حساب شما واریز خواهد شد.

بیت کوین چیست ؟

چرا بیت کوین ارزشمند تر از طلا و پول است؟

برای اینکه قانع شویم که بیت کوین می تواند از طلا و پول کاربردی تر باشد باید ویژگی های خاص آن را که از دیگر ارزها جدا می کند را بشناسید. اگر در مورد خرید بیت کوین و سرمایه گذاری بلند مدت بر روی آن شک دارید در ادامه همراه ما باشید. تمامی ابهامات برای شما بر طرف خواهد شد.

  • ناشناس بودن در عین شفافیت

تراکنش های بیت کوین ناشناس هستند. کسی نمی تواند متوجه بشود که چه کسی از یک کیف پول به کیف پول دیگر وجه انتقال داده است. هویت فرد ارسال کننده مشخص نیست اما در عین حال تمامی افرادی که در شبکه ی بیت کوین فعال هستند می توانند این تراکنش ها را مشاهده کنند. این مساله به افراد شبکه کمک می کند که در جریان روند بازار قرار بگیرند و کسی نتواند تراکنش ها را دستکاری کند. مثال: شاید شنیده اید که نهنگ ها 2000 بیت کوین خریدند. تمامی ما می توانیم متوجه این تراکنش بشویم اما نمی توانیم به هویت آن نهنگ (خریدار و فروشنده در سطح کلان) دسترسی داسته باشیم. شفافیت بازار باعث می شود افراد با دید بازتری برای دارایی های خود تصمیم بگیرند.

  • غیر متمرکز بودن

مهم ترین مورد بیت کوین این است که تحت کنترل هیچ گروه یا سازمانی نیست. این ارز بر روی بستر بلاکچین است. بر پایه ی فرآیند ماینینگ پیش برده می شود. این ویژگی خاص بیت کوین باعث می شود که عواملی مانند تحریم و موانع قانونی برای این ارز بی معنا باشد.

  • ضد تورمی

پول را سال ها بدون هیچ پشتوانه ای می توان چاپ کرد. اما بیت کوبن به تعداد محدود 21 میلیون خلاصه می شود. از این 21 میلیون، 1میلیون متعلق به ساتوشی ناکاماتو خالق بیت کوین است. بخشی از این دارایی ها گم شده اند و یا صاحبان آنها از دنیا رفته اند و بخشی هنوز استخراج نشده است. این خاصیت باعث می شود که هیچگاه تورم پذیر نباشد. خاصیت ضد تورمی بیت کوین می تواند بزرگ ترین مشکل ارزهای فیات فعلی را حل کند.

کلام آخر

در این مقاله دانستید که بیت کوین چیست و چه امکاناتی به ما ارائه می دهد. برای خرید بیتکوین در ایران به شما پیشنهاد می کنیم که حتما از صرافی های معتبر خرید خود را انجام دهید. تراکنش های ارزهای دیجیتال قابل بازگشت و ردیابی نیستند بنابراین بهترین گزینه برای جلوگیری از مشکلات احتمالی انتخاب درست است. پیش از خرید ارزهای دیجیتال حتما در مورد انواع کیف پول الکترونیک تحقیق کرده و کیف پول مناسب خود را بیابید. امنیت کیف پول نیز از مواردی است که باید حتما قبل از خرید در نظر گرفته شوند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت iranicard.ir مراجعه کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها