رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562967

تلاش دوباره ترامپ برای باطل کردن آرای جورجیا!

ساعت24- دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا با ارسال نامه‌ای به وزیر امور ایالتی جورجیا از او خواست تا روند ابطال نتایج انتخابات ۲۰۲۰ را آغاز کند.

html>

به گزارش پایگاه بیزنس اینسایدر، در این نامه که لیز هرینگتون، سخنگوی دونالد ترامپ در توییتر منتشر کرد، ادعا شده است که شواهد ضمیمه شده‌ای از "تقلب انتخاباتی گسترده" در جورجیا وجود دارد.

ترامپ در نامه به برد رافنسپرگر، وزیر امور ایالتی جورجیا به ۴۳ هزار رای غیابی اشاره دارد که مدعی است قوانین را نقض کرده‌اند.

در این نامه آمده است: با کمال احترام درخواست دارم که بخش شما این موضوع را بررسی کند و در صورت صحت، در کنار موارد بسیار دیگری از ادعاهای تقلب رای‌دهندگان و تخلف رای‌دهندگان، شما فرایند عدم تایید انتخابات یا هرگونه راه‌حل حقوقی صحیح را آغاز کرده و برنده واقعی را اعلام کنید.

از زمان شکست در انتخابات ۲۰۲۰، دونالد ترامپ بارها ادعاهایی درباره تقلب گسترده آراء در انتخابات را مطرح کرده است. جو بایدن در ایالت جورجیا با اختلاف اندکی بیش از ۱۲ هزار رای از مجموع ۵ میلیون رای اخذ شده به پیروزی دست یافت. ایالت جورجیا اقدام به شمارش مجدد آراء و بررسی کرد و در هر مرتبه پیروزی جو بایدن تایید شد.

برد رافنسپرگر، وزیر امور ایالتی جورجیا که جمهوریخواه است، پیشتر گفته بود که هیچ تردیدی در پیروزی بایدن وجود ندارد.

ترامپ در نامه به این مقام ایالتی گفت: مردم درک نمی‌کنند که چرا شما و برایان کمپ، فرماندار جمهوری‌خواه جورجیا سرسختانه از اذعان به این حقایق که اکنون اثبات شده هستند، خودداری می‌کنید.

هیچ کدام از چالش‌های حقوقی علیه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در دادگاه اثبات نشد و وزارت دادگستری ایالات متحده هم هیچ مدرکی دال بر تقلب آراء یافت نکرد. ماه فوریه، دادستان‌های جورجیا تحقیقاتی علیه ترامپ بر سر تلاش‌های او برای فشار بر مقام‌های جورجیا به منظور لغو شکست او در این ایالت به راه انداختند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها