رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 563012

درگیری شدید مزدوران اماراتی با عناصر وابسته به ریاض در شبوه یمن

ساعت24-منابع خبری یمنی از درگیریها بین مزدوران وابسته به عربستان سعودی و امارات در شبوه خبر دادند و گفتند که در پی این درگیریها چند نفر از طرفین کشته و زخمی شدند.

html>

درگیریها بین مزدوران وابسته به عربستان سعودی و امارات عربی متحده در جنوب یمن به ویژه استان شبوه افزایش یافته است.

پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه» گزارش داد که عناصر حاضر در گروه موسوم به «المقاومة الجنوبیة» (مقاومت جنوب) امروز یکشنبه با عناصر «الاصلاح» در شبوه درگیر شدند.

المقاومه الجنوبیه شاخه نظامی گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) وابسته به امارات است. عناصر الاصلاح نیز تحت حمایت ریاض قرار دارند.

این پایگاه خبر داد، نیروهای الاصلاح در شهرک «حطیب» با عناصر وابسته به امارات درگیر شدند و نیروهای المقاومه الجنوبیه توانستند تجهیزات نظامی زیادی از الاصلاح به غنیمت بگیرند.

منابع محلی خبر دادند که به محض ورود نیروهای الاصلاح به منطقه «ربیز» در شبوه، این نیروها با المقاومة الجنوبیه درگیر شدند. شهرک حطیب در اشغالی نیروهای وابسته به امارات قرار دارد.

در جریان این درگیری شمار زیادی از طرفین کشته و زخمی شدند، ولی المقاومه الجنوبیه مقادیر زیادی سلاح را از الاصلاح، به غنیمت گرفت.

«احمد الزبیری» از سرکرده‌های شورای انتقالی هم گفت که این درگیریها در پی مقابله «المقاومه الجنوبیه با تجهیزات [عناصر] اخوان [المسلمین] و القاعده بوده است که از البیضاء در حال عقب‌نشینی بوده‌اند».

شبه‌نظامیان شورای انتقالی اخیرا تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا عناصر وابسته به عربستان سعودی را از جنوب یمن اخراج کنند.

شورای انتقالی ۲۱ شهریور ماه جاری از عناصر خود خواست که در شبوه، علیه عناصر حزب الاصلاح، «انتفاضه مردمی» آغاز کنند.

این اقدام شورای انتقالی بیانگر تلاشهای این نهاد برای اشغال کامل استانهای جنوبی و پایان بخشیدن به حضور گروهها و تشکیلات وابسته به دولت مستعفی یمن (تحت حمایت عربستان سعودی) است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها