رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 563013

رایزنی فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن با مقامات عُمانی و سعودی

ساعت24-فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن با مقامات عُمانی و سعودی دیدار کرد و بنا به گزارش‌ها، در این دیدارها درباره تلاش‌های انجام شده برای پایان دادن به جنگ یمن رایزنی شده است.

html>

نماینده ویژه آمریکا در امور یمن ، خبرگزاری رسمی عُمان امروز (یکشنبه) از دیدار وزیر خارجه این کشور «بدر بن حمد البوسعیدی» با «تیموتی لیندرکینگ» فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن خبر داد.

بر اساس این گزارش، در دیدار مذکور «آخرین تحولات و تلاش‌های انجام شده برای پایان دادن به جنگ یمن» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لیندرکینگ دیشب نیز در ریاض با «محمد آل جابر» سفیر عربستان سعودی در یمن دیدار کرد.

بر اساس گزارش «یمن ویس»، سفارت سعودی در یمن با صدور بیانیه‌ای در همین خصوص اعلام کرد، در این دیدار درباره آخرین تحولات رایزنی شد.

در ادامه بیانیه مذکور ادعا شده، «اقدامات مشترک برای آتش‌بس، ورود به رایزنی‌های سیاسی برای پایان دادن به رنج ملت یمن، تحقق صلح، امنیت و ثبات در منطقه و یمن» از جمله موارد بحث شده در دیدار بود و عربستان سعودی بر حمایت از فرستاده سازمان ملل برای رسیدن به راه‌حل سیاسی فراگیر در یمن تأکید کرد.

بنا به این بیانیه، عربستان سعودی همچنین بر بازگشت دولت مستعفی به عدن در سریعترین زمان ممکن و تکمیل توافق ریاض میان دولت مستعفی و «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب ؛ مورد حمایت امارات) تأکید کرده است.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از فروردین سال ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده است و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور، گسترش قحطی، گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها