رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 563156

رکورددار پرش طول زنان ایران: ماجرای المپیک ناراحتم کرد اما بهانه نگرفتم

ساعت24-ریحانه مبینی می‌گوید در ماجرای اختصاص تنها سهمیه دوومیدانی زنان ایران در المپیک توکیو به فردی دیگر ناراحت شده اما تلاش کرده تا با حفظ انگیزه روی تمرینات خود تمرکز کند.

html>

ریحانه مبینی پرنده دوومیدانی ایران در دومین مرحله از مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور موفق شد دو بار رکورد ملی پرش طول زنان ایران را که با ۶.۲۶ متر متعلق به خودش بود، جابجا کند. او ابتدا رکورد ۶.۳۰ متر و در پرشی دیگر حدنصاف ۶.۴۰ متر را ثبت کرد تا نشان دهد در صورت حمایت و توجه مسئولان می‌تواند در عرصه‌های بین‌المللی به خوبی ظاهر شود و دوومیدانی زنان ایران را صاحب مدال کند.

هرچند بسیاری از اهالی دوومیدانی حضور در المپیک توکیو را حق مبینی می‌دانستند که با غفلت و بی‌توجهی فدراسیون و از طرفی پیگیری افرادی خارج از فدراسیون به فرزانه فصیحی تعلق گرفت اما مبینی می‌گوید از آن موضوع عبور و سعی کرده روی تمریناتش تمرکز کند.

مبینی در گفت‌وگو با ایسنا به رکوردشکنی خود در قهرمانی باشگاه‌های کشور اشاره و بیان کرد: تمرینات خیلی خوبی پشت سر گذاشتم و رکوردهای بالای ۶.۴۰ متر هم داشتم. در لیگ اول پرش‌های خوبم خطا شد و کمی به خاطر اینکه فکرم به هم ریخته بود، جای پایم به هم خورد اما در لیگ دوم آرامش روانی خودم را حفظ کردم و پرش‌هایی بدون خطا انجام دادم. توانستم در پرش دوم ۶.۳۰ متر را ثبت کنم و رکورد بشکنم و در پرش سوم هم با ۶.۴۰ متر بار دیگر رکورشکنی کنم. مربی‌ام بعد از این دو پرش به من گفت دیگر دست بکش و تلاش نکن تا لیگ بعد که مسابقه بدهی. تلاش می‌کنم تا در مرحله آخر لیگ هم رکوردشکنی کنم.

او به پیشرفت خود در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: دو سال است که خیلی جدی ورزش را دنبال می‌کنم و اهداف بزرگی برای خودم در نظر گرفته‌ام. خوشبختانه روز به روز هم بهتر می‌شوم. برنامه‌هایم را منسجم‌تر دنبال می‌کنم، مربی‌ام جدی‌تر پیگیری می‌کند و حمایت های فدراسیون و باشگاه پلیمر خلیج فارس خرم آباد هم بیشتر شده است. تمام عوامل دست به دست هم داده‌اند و عملکردم رو به بهبودی می‌رود. اگر به اردویی خارج از کشور بروم و منسجم‌تر تمرین کنم، خیلی راحت از مرز ۶.۵۰ متر هم رد می‌شوم و می‌توانم در مسابقات بین‌المللی سال آینده مقام‌آور باشم.

مبینی در پاسخ به این سوال که آیا در مورد اردوی خارجی با فدراسیون صحبت کرده است؟ بیان کرد: فدراسیون قول داده که من را بعد از لیگ به اردوی خارجی بفرستد تا آنجا تمرین کنم. شرایط تمرینی من در شهرستان خوب نیست، سرما کمی اذیت می‌کند و امکاناتی ندارم که در حد بین‌المللی و مناسب ورزشکار حرفه‌ای باشد. بنابراین قول داده‌اند که خارج از کشور تمرین کنم.

او در واکنش به اینکه بسیاری از اهالی دوومیدانی حضور در المپیک را حق او می‌دانستند نه فرزانه فصیحی، گفت: به نظرم این موضوع گذشته و صحبت کردن در موردش فایده ندارد. من تلاش کردم از این قضیه عبور کنم و این را بهانه‌ای نگرفتم که تمرین نکنم و انگیزه‌ام را از دست بدهم. ناراحت شدم اما سعی کردم انگیزه‌ام را حفظ و روی تمریناتم تمرکز کنم که خوشبختانه نتیجه‌اش را هم دیدم و رکوردشکنی کردم.

مبینی در پایان گفت: از آقای رحمتی مدیر عامل شرکت پلیمرخلیج فارس که در مسابقات مختلف مخصوصا لیگ تیمی حرفه‌ای را تشکیل داد و از آقای مبینی که در وزارت ورزش و جوانان حضور دارند و در این راه همراهم هستند، تشکر می‌کنم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها